Keelpijn auwie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Keelpijn auwie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:54

Ik voel me zo zielig! Ben al een paar dagen aan het hoesten en snotteren maar ik heb nog niet het gevoel dat het afneemt. Ik ging van kriebelhoest naar kennelhoest, van kennelhoest naar een diepe longhoest en nu wordt het een gorgelhoest. Jeuj alles komt los, maar ondertussen heb ik sinds gister een plek in mn keel die heel dik voelt pijnlijk is en doortrekt naar mijn oor. Ondertussen loopt mijn hoofd zo'n beetje leeg. Zakdoeken zijn niet aan te slepen en zit al aan mijn tweede toiletrol(met vaseline in de aanslag om t een beetje vochtig te houden :P ).
Ik neem al een ibup met paracetamol, zit aan de thee en appelsap en verder eet ik gezond. Ik heb nasonex maar die kan hier niet tegen vechten :P

Ik ga niet naar de huisarts hiermee(ben ik dan heel eigenwijs) want dan krijg ik van de assistente een recept voor antibiotica waar ik niks aan heb(ik heb me laten vertellen dat ab voor bacterien is terwijl keelontsteking etc viraal is).

Dus wie heeft tips? En wat helpt echt?

Thee met honing?
Strepfen(heb ik al)
rauwe knoflook?
Stomen?

Winged

Re: Keelpijn auwie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:56

Heel, heel veel drinken. Zoveel mogelijk nachtrust en dropjes/keelsnoepjes :) Sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:58

Waterijsjes! :)

Stomen kun je zeker proberen :j

Verder; neusspray, zo kun je ook de oorpijn verminderen.

Anoniem

Oh goed idee!! DIe heb ik nog in de vriezer :D

Nienke89

Mijn oma zei vroeger altijd dat je dan een oude zweetsok om je keel moest doen, een nachtje mee moest slapen en dat het dan over was. Heb het zelf nooit uigeprobeerd ;)

Verder zou ik zeggen, strepsels, stomen inderdaad, gorgelen met zout water en vooral geen melkproducten nemen!
Beterschap!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:59

Ik neem vaak gewoon een simpel ijsblokje en laat deze tot achter in m'n keel glijden. Helpt niet genezend maar ik vind het wel heel verzachtend!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:59

Probeer ook geen grappige dingen te bekijken; van lachen ga je hoesten :')

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:00

Het kan ook een bacteriële infectie zijn en dus zullen ab dan wel helpen.
Ik heb dit namelijk ook 2 keer gehad. Zonder kwam ik er helaas niet vanaf maar met ab was ik er zo vanaf!
Even goed in de gaten houden en anders toch bezoekje aan de huisarts.

Beterschap en sterkte in ieder geval!

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:01

Been there! Afgelopen week was een hel, maar kreeg codeïne tabletjes, en die hebben me echt geholpen om wat te slapen in de nacht! En waterijsjes verzachten lekker ( goed excuus om gewoon de vriezer te plunderen ) :D

Nynke1

Waterijsjes (raketjes), van die keelpastilles ( niet te veel ) en neusspray. Was ook heel verkouden, na 4 dagen voelde ik me al een stuk beter en ben nu helemaal weer beter ( was vorige week zondag dat het begon ).
En paracetemol!
Laatst bijgewerkt door Nynke1 op 11-03-13 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottexxx

Ik had er vorige week last van en nu nog een beetje, wat mij echt helpt zijn Strepsils wel duur maar ze werken echt! :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:02

Flinke shot alcohol. 2 dagen bijvoorbeeld cognac en foetsie is keelpijn :)

Anoniem

Perenijs <3

Nynke1

Kan ook :')

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:04

Chloorhexidine, mondspoeling, werkt perfect. Je neemt een slokje en gorgelt dat ongeveer een minuutje. Het is normaal voor mensen die om wat voor reden hun tanden tijdelijk niet kunnen poetsen en werkt ontstekingsremmend... 2X per dag, na dag 1 merk je al verschil.

Beterschap :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:04

Bij hielp Trachitol goed tegen de keelpijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:06

suusje26 schreef:
Chloorhexidine, mondspoeling, werkt perfect. Je neemt een slokje en gorgelt dat ongeveer een minuutje. Het is normaal voor mensen die om wat voor reden hun tanden tijdelijk niet kunnen poetsen en werkt ontstekingsremmend... 2X per dag, na dag 1 merk je al verschil.

Beterschap :)

verdomd volgens mij heb ik dat in huis nog van mn trekken van mn verstandskies. Zo eens kijken :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:52

En anders zout in water (werkt ook ontstekend) laten oplossen en dat gorgelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 06:56

Zo en toen werd ik wakker met zo'n keelpijn dat ik er misselijk van word. Toch maar de huisarts bellen...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:52

Wijs besluit... Hoe is het nu?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:57

Ik herken je verhaal heel erg.

Ben een week geleden bij schoonmama langs geweest die zwaar aan de griep zat.. hoesten, snotteren , etc.

Je raad het al.. de volgende dag begon ik ook met hoesten. Het is er niet beter op geworden ook. Het hoesten is zo erg dat ik regelmatig bloed proef. Laatste dagen slaat het ook op mijn oren en mijn hoofdpijn is niet meer te harden.

Ik heb de tip gekregen om kauwgom te kauwen.. wat tot nu toe aardig helpt ( heb een stage met veel vergaderingen... niet echt handig als ik daar de boel bij elkaar hoest)
Ook warm water met een halve uitgeknepen citroen doet wonderen!

Voor de rest zou ik het behalve appelsap en thee met woning ook niet weten.. wil er zo onderhand ook wel vanaf zijn, wordt hier echt heel moe van.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:36

Omdat ik geen koorts heb moest ik het nog even aankijken. Ik moet het vooral koelen met ijsjes en ijsblokjes maar ik ben ook best misselijk dus dat gaat niet van harte. De keelpijn is echt niet te harden en ik heb zoveel bijgeluiden in mn hoofd. Ben ook behoorlijk moe en duf de hele tijd. Ben toch maar aan de otrivin gegaan om me iets beter te voelen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:41

Gorgelen met bessensap helpt ook. :j
Klinkt raar, maar ik had vorige week ook ontzettende keelpijn en toen las ik dat. Gewoon geprobeerd en het trok direct weg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:06

Ik kan je een handje schudden. Bij mij begon de keelpijn donderdagavond. En vanmorgen werd ik alweer veel te vroeg wakker door mijn gesnotter. Mijn ogen tranen 's nachts, als ik 's morgens wakker word, zitten mijn wimpers aan elkaar vastgeplakt van de opgedroogde tranen :')
Vandaag is de keelpijn ineens wel een heel eind gezakt en het snotteren begint beheersbaar te worden.
Ik sabbel dropjes en af en toe wat paracetamol, maar alleen als het echt te erg wordt. En verder thee met honing en kippenbouillon.
En lekker bankhangen, of, zoals net, een poos in de zon uit de wind op ons terras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:12

Mijn oog was vanmorgen ook een beetje een rotzooi _O-
Zodra ik iets wil gaan doen begint die plek als een gek te kloppen, niet grappig.