Ik werk bij een supermarkt op de afdeling vlees/kaas en brood. Ik had veel last van rode gevlekte handen na het werk, het brand en jeukt. Het was vervolgens heel droog die week daarna, en op de zaterdag wanneer ik werk begint het weer opnieuw. Nu dachten dat de dokter en ik dat het door de.zeep daar kwam, dus.ik mijn eigen.zeep meegenomen, maar nee.... Heb ook zalfjes gehad, de droogte werd iets minder alleen alles was nog steeds het zelfde na het werk. Dus ik weer naar de dokter en die stuurt me door na de dermatoloog. Dus ik heb een afspraak gemaakt bij Allergologie in het ziekenhuis. Ik moet.dan op een dinsdag voor een gesprek en krijg een plakker op mijn rug, mama gaat dan mee en we gaan dan met het ov. Ik moet donderdags weer voor het aftekenen van de plakkers, dan moet ik alleen. Ik moet vrijdags weer voor het aflezen van de plakkers, ik moet dan alleen of ik kan dan eventueel mijn tante meevragen, maar dat vind ik ook zo wat. En dit moet dus allemaal in een normale schoolweek voor mij. Ik twijfel dus of ik zal gaan... Want ik weet waardoor het komt waarschijnlijk (van vlees bij mijn werk want als ik bij brood werk heb ik er geen last van, maar precies hoe en wat weet ik niet). En het kost mij gewoon veel uren... En ik moet donderdag en vrijdag alleen. Maar eigenlijk wil ik ook wel precies weten hoe en wat.. Wat zouden jullie doen?
Sorry voor eventuele typefouten, via telefoon getypt...
Heb je tegen dokter gezegd dat je denkt dat het van vlees komt? Ik heb ook plakkertest gehad en daar zat in het standaard pakket geloof ik niks wat met vlees te maken had?
Als je dat vlees niet aanraakt en dan nergens last van hebt tja san weet je het toch ook? Kun je niet met plastic handschoenen werken overigens?
Ik krijg ook jeuk van die handschoenen... Dusja... Het is waarschijnlijk een conserveermiddel in vlees van een bepaald soort vlees wat ik snijd op het werk en wat ik niet zelf eet...
Toch wel handig om het te weten........ dan kun je er beter rekening mee houden.
Sonja_vR
Geplaatst: 10-03-13 20:20
kan het niet een kunststof zijn waar je bij de vleesafedeling wel mee werkt en op de broodafdeling niet? bij de broodafdeling gebruik je vaak alleen plastic zakken voor het brood en eventueel van die plastic bakjes voor saucijzenbroodjes etc ... bij de vleesafdeling werk je vaak weer meer met allerlei ander plastic spul, van de folie als je een stuk grillworst ofzo in pakt , ik zou die allergietest gewoon doen nu, dan weet je in ieder geval wat er scheelt kwa gevoeligheden en kun je er eventueel rekening mee houden , als het bijvoorbeeld ene bepaald kunststof is , kun je eventueel handschoentjes aan doen en ben je er van af .
edit: je postte toen ik op reageren drukte, maar als je ook jeuk krijgt van die handschoenen kun je vragen om handschoentjes van een ander materiaal, er zijn namelijk best wat mensen met een latex allergie etc. en daar zijn oplossingen voor, maar misschien zit er in de verpakkingsmaterialen van het vlees ook een vergelijkbare stof als de handschoentjes, dan zou het met allergievrije handschoentjes al opgelost kunnen zijn. volgens mij zou je werkgever die ook beschikbaar moeten stellen bij een allergie van de werknemer en anders is ene doos zo gekocht bij de drogist.
Dankjewel voor jullie reacties, wij pakken geen grillworst in maar denk niet dat het door het plastic komt omdat ik dit thuis ook wel aanraak. Zou het niet kunnen komen doordat iets is veranderd in vlees ofzo.. Ik had er eerst nooit last van...
Ik had het ook toen ik vroeger op de vleesafdeling werkte, ik kan niet tegen de vloeistof die bij oa. de ham zit, kreeg dan ook meteen daarbij vreselijke uitslag.
Maar het rare is, ik eet zo nu en dan zelf ham..... Dus dan lijkt me het ook dat ik het dan ook krijg...
purny
Geplaatst: 10-03-13 21:33
Ik zou wel gaan, mocht je ergens anders allergisch voor zijn dan weet je dat ook weer.
Loeky01
Geplaatst: 10-03-13 21:34
Ik had het ook op de vleesafdeling, ook had ik last van de handschoenen.. Hebben jullie latexhandschoenen of ook latexvrije? Ik kan namelijk ook niet tegen latex... Ik had het ook van de ene op de andere dag, dus zou het toch even bespreken met je arts. Misschien dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen.
Charaz
Geplaatst: 10-03-13 21:34
Ruby1995 schreef:
Maar het rare is, ik eet zo nu en dan zelf ham..... Dus dan lijkt me het ook dat ik het dan ook krijg...
Dan heb ik het niet, alleen bij die vloeistof die bij voornamelijk ham zit en dan dus over je handen komt als je een nieuw pak open maakt.
Ja al dat lekkere smurrie inderdaad... Wij gebruiken geen handschoenen maar wassen veel onze handen. Jikke, dat is het probleem mijn eigen arts weet t ook niet meer daarom ben ik doorgestuurd....
Oh zo, hmm ja ik ben blij dat ik ben gestopt. Iemand bij mij op de afdeling daar die ging door, en die had gewoon open wonden op dr handen staan. Zij werkte dan ook nog met handschoenen, maar ze bleek dus allergisch te zijn voor talkpoeder. Hoop voor jou dat snel de oplossing gevonden is!
Niemand meer??? (ben helemaal niet ongeduldig hoor haha, maar wil het zo snel mogelijk weten en ik weet het gewoon echt niet) wat zouden jullie doen als je mij was?? Mij houd vooral tegen omdat ik uren mis op school en dat ik donderdag en vrijdag alleen moet en omdat ik deels weet waardoor het komt....
Ik zou zeker wel gaan. Zag dat je 17 bent, dat kan je echt wel alleen aan hoor. De eerste keer is je moeder mee, daarna weet je hoe het gaat en is het lang niet zo spannend meer. Gezondheid is echt wel belangrijk!
Kijk, als jij zegt dat je weet waardoor het komt en je een plaktest onnodig vind, dan moet je niet gaan. Dat is een besluit die je alleen zelf kan nemen, Echter, een plaktest kan veel preciezer een antwoord geven op waar je allergisch voor bent, zodat je het in het vervolg kan voorkomen. Ik zal daarom altijd aanraden om het gewoon te doen, dan heb je in ieder geval uitlsuitsel.
Waarom vind je het zo erg om alleen te gaan? De dokter bijt niet, en je Moeder is ook al een keer meegeweest. Als je het echt heel verelend vindt, kan je natuurlijk altijd ook iemand anders meenemen. W.b.t uren missen op school: dit is een afweging die ze zelf moet maken, maar gezondheid is wel heel erg belangrijk. Die uren kan je wel weer inhalen met een beetje extra huiswerk maken.
Lous
Geplaatst: 12-03-13 17:51
Het kan eventueel ook een latexallergie zijn. Ik ben ook heel gevoelig voor latex handschoenen. Lees droge, jeukende handen. Gebruik daarom altijd vinyl, dan heb ik nergens last van.
Laatst bijgewerkt door Lous op 12-03-13 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
DeHP
Geplaatst: 12-03-13 17:54
Je kan het ook even uitstellen tot je vakantie hebt. Dan hoef je geen uren te missen op school.
Van latex zit ik van mijn hand t/m mijn knie onder de uitslag.... Maar Ruby, als jij in hetzelfde tempo gaat als de andere klas denk ik niet dat het kwaad kan om 2 daagjes te missen . En je kan altijd aan je klasgenootjes vragen of dat ze aantekeningen willen overnemen en doorsturen? Weet niet of je toetsen hebt?
Hanmar
Geplaatst: 12-03-13 19:27
Als je handschoenen gebruikt wanneer je op de vleesafdeling werkt, dan is dat verreweg de meeste voor de hand liggende allergie - daar hebben relatief veel mensen last van! Vraag op je werk eens of ze ook latexvrije handschoenen hebben, meestal wel (juist omdat zoveel mensen er last van hebben) en kijk of dat helpt. Mocht dat nou niet werken dan kun je altijd die plakkertest nog doen!
Ik gebruik dus helemaal geen handschoenen op het werk. Vandaag kreeg ik de uitslag ook spontaan in de bus... Het deed alleen niet branden wat het normaal wel doet. Ik zal anders zometeen een foto plaatsen hoe het eruit ziet na het werk. Het ziet er naar uit dat ik volgende week gewoon ga! @Jikke, het gaat me zelf niet echt om dat ik de lessen zelf mis (behalve praktijk dan) maar ik heb al best veel uren gemist doordat ik vorig jaar veel naar de tandarts enz. moest. Heb vrijdags wel een toets, maar die heb ik het 1e uur en kan ik waars. gewoon maken.
Iedergeval super bedankt voor de reacties!
Ruby1995
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-13 20:03
Een foto: Niet heel duidelijk maar geeft wel een beeld... (de foto's hebben ze daar ook al gezien op de afdeling)
Als je nu ook spontaan uitslag krijgt, dan is het misschien wel goed om dit even na te laten kijken. Is het heel erg om een par uurtjes te missen als je de stof gewoon kan inhalen? zitten daar concequenties aan? Als dat niet het geval is, zou ik toch gewoon even naar de dokter gaan, dan kan hij je misschien ook helpen om van de uitslag af te komen. Het klinkt niet prettig namelijk:)
Prettig is het zeker niet! Het is zozeer niet heel pijnlijk maar vooral vervelend.... Ik kan als ik me gewoon netjes afmeld in principe een paar dagen missen, ik loop keurig met alles mee (brave leerling haha).