Moedervlek weg laten halen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Moedervlek weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 14:21

:wave:

Ik heb een moedervlek die ik weg wil laten halen. Het is niet zo'n grote, maar niet vlak zeg maar, het is wel een bobbeltje en dat vind ik gewoon lelijk :Y)
Nu wil ik deze dus weg laten halen, en ik vroeg me af hoe dat in zijn werk gaat en of er verschillende manieren hiervoor zijn en, voor mij ook niet onbelangrijk, hoe pijnlijk dat is :')

Ervaringen, anyone? :)

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:24

Stelt niet veel voor ik heb er meerdere al weg laten halen , ik weet niet waar die van jou zit??
Maar die van mij hebben ze gewoon weg gesneden , eerst een kleine verdoving en dan voel je niets meer daarna pleister erop en klaar. Word gewoon bij de huisarts gedaan.

Anoniem

Re: Moedervlek weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:28

Mijn vriend heeft er toevallig ook laten weghalen,dit ging via de plastisch chirurg..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:28

Ik heb er twee weg laten halen. Een op mijn buik, welke is weggesneden en een op mijn rug. Deze zat over de ruggegraat en was lastig te snijden/hechten, dus die hebben ze weggebrand met een laser.
Het is niet pijnlijk, maar ik vind het snijden/hechten 10 x niks, dus was erg blij dat ze die tweede op een andere manier hebben weg gehaald.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 14:30

Blingh schreef:
Mijn vriend heeft er toevallig ook laten weghalen,dit ging via de plastisch chirurg..

Dat wilde ik idd ook nog weten, gaat het via de dokter of altijd bij de plastisch chirurg?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:32

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:34

Ik heb er eentje in mijn nek die wat onrustig is en dus waarschijnlijk ook weg moet. Maar ik vind het, zeker in mijn nek een eng idee, maar ik meen dat mijn dokter zei dat je daarvoor naar het ziekenhuis moet. Kon geloof ik niet bij de huisarts zelf. Zou dat niet te maken hebben met waar de vlek zit en/of de dokter het zelf kan?..

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:38

Ik heb er ook 2 weg laten halen. 1 op schouderblad en 1 op mn bovenarm.
Gewoon bij de huisarts. (Laat anders eerst de huisarts er naar kijken, misschien zegt hij/ zij wel dat het daar kan).
De verdoving zelf vond ik het pijnlijkst (als de vloeistof onder je huid komt)...even kiezen op elkaar en tot 10 tellen.
Daarna helemaal geen pijn meer gehad, ook niet toen de verdoving uitgewerkt was.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:39

Ik vond de verdoving ook het vervelendst, het is even niet fijn, maar daarna voel je echt niets meer!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:45

Ik had er eentje op mijn rug, ook een bolle. Die heb ik gewoon bij de huisartspraktijk weg laten snijden.
Ik moest liggen op de tafel, kreeg een plaatselijke verdoving, dat doet wel even pijn, maar is zo voorbij.
Toen hebben ze het zo weggesneden, voelde er niks van en ook het hechten heb ik niks van gevoeld.
Toen nog een gaasje erover en klaar! Ik geloof dat de hechtingen (het waren er 3) een week moesten
blijven zitten en toen moest ik terug om ze los te laten knippen, ook daar voelde ik niks van omdat het
toen al geheeld was. Ik heb er wel een klein littekentje aan overgehouden, maar alles beter dan die
lelijke bolle moedervlek. :Y)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 10-03-13 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:48

Meerdere op mijn rug laten verwijderen. Ging redelijk :'). Bij de plastisch chirurg laten doen. Heb zelf alleen een lage pijngrens, en die verdoving was dus geen pretje. Ook begonnen ze al met snijden toen het nog niet geheel verdoofd was, maar je hoeft maar te roepen en ze stoppen. Daarna wordt het netjes gehecht, en komt er (bij mij op mijn rug in ieder geval) een mooie pleister overheen. Ik heb er jammer genoeg wel flinke littekens aan over gehouden. Maar heb ook veel gedonder gehad met de pleisters.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:01

Moedervlek op m'n bovenarm laten verwijderen bij plastisch chirurg. Verdoving is een beetje irri, maar daarna voel je niets meer. Ik wilde meekijken, maar dat mocht niet, helaas. Bij mij zijn de hechtingen ook niet goed vastgezet en gingen los. Daarom heb ik een rare bult daar aan overgehouden. Wat ook weer rare vragen opwerpt bij mensen in je omgeving.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:16

Ik heb er 2 weg laten halen. 1 onder mijn bh bandje op mijn borstbeen en 1 aan de binnenkant van mijn elleboog. De verdoving deed weinig pijn. Het steekt maar doet geen echte pijn. Die op mijn arm was best groot en ik heb nu een litteken (streepje) van 1,5 cm. Die op mijn borstbeen is kleiner maar opengegaan toen de hechtingen eruit gingen. Dat is nu een rond littekentje. Deed absoluut geen pijn. Het trekt wel en is gevoelig als de verdoving weg is. Het is wel heel goed te doen.

lientje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:44

ik heb dr ook een weg laten halen die zat laag op mn buik en die ging opzetten en werd groter. kreeg er last van met rijden men rijbroek drukte dr op zeg maar. deed geen pijn trok alleen beetje die hechting daarna maar dat mocht er met weekje uit. gewoon bij huisarts

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:47

ik lees mee heb er een in me nek en wil hem ook weg laten halen ik irriteer me er aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:42

Ik heb ook een moedervlek weg laten halen.
Dit ging onder plaatselijke verdoving bij de HA, geen enkel probleem en totaal niet pijnlijk.

Alleen doordat hij op een vervelende plek zat, heb ik een dag bijna niet kunnen lopen.
Hij zat in mijn lies, zeg maar net onder het randje van je onderbroek (daarom heb ik hem ook weg laten halen, dat deed pijn ;) )
Elke keer als ik liep, trokken mijn hechtingen heel pijnlijk.

Maar dit was ook met 2 dagen wel voorbij.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:44

Heb er een op mijn rug laten weghalen.
Dit ging gewoon bij mijn huisarts.
ze verdoven het en snijden het daarna weg, en hechten het dicht.

Heeft bij mij helemaal geen pijn gedaan.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:48

Ik heb er 4 laten weghalen :) Heb 't bij de plastisch chirurg laten doen in het ziekenhuis en ze zijn alle 4 eruit gesneden. 1e was op mijn kaak, 2e op mijn schouderblad (achterkant) en schouderblad (voorkant) en lies. Ben naar de plastisch chirurg geweest voor het mooiste resultaat, dat werd me wel aangeraden omdat ik vrij grote moedervlekken had en dus ook grote littekens zou krijgen.
Je voelt er niks van, het word plaatselijk verdoofd, het enige wat je voelt is een beetje getrek. Bij mij zaten er aantal hechtingen in, 1e moedervlek heb ik een week hechtingen gehad. Daarna 3 moedervlekken tegelijk weglaten halen en toen had ik 2 weken hechtingen, waarvan dat voor 1 nog te kort was.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! :) Het is helemaal niet eng, je merkt er vrijwel niks van :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:01

ik heb er 1 bij me slaap weggehaald, want deze deed zeer. mij is toen vertelt dat ze alleen wegsneden waar je echt last van hebt..,

ik heb bij ziekenhuis gedaan, geen idee wat voor chirurg of iets.., verdoving op de plek zelf die erg zeer deed. Daarna is hij weggebrand om ook zo ernstig bloeden te voorkomen. heb er niks zitten dat ik kan zien. Misschien een erg klein litteken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:07

Ik heb er een in mij nek weg laten halen. Bij de huisarts en het was een fluitje van een cent.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:14

Bij onze dochter is een moedervlek weggehaald van haar rug.
Is bij de huisarts gedaan, maar helaas niet mooi geworden.
Weet niet waar die van jou zit, maar als ie op je gezicht zit, zou ik naar het ziekenhuis gaan.
Bij de huisarts werd het trouwens wel vergoed door de verzekering, ziekenhuis denk ik alleen als het medische noodzaak is.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:17

Dakotah schreef:
Bij onze dochter is een moedervlek weggehaald van haar rug.
Is bij de huisarts gedaan, maar helaas niet mooi geworden.
Weet niet waar die van jou zit, maar als ie op je gezicht zit, zou ik naar het ziekenhuis gaan.
Bij de huisarts werd het trouwens wel vergoed door de verzekering, ziekenhuis denk ik alleen als het medische noodzaak is.

Ziekenhuis werd bij mij sowieso vergoed :) Daarom heb ik er vlak voor ik 18 werd nog 3 weglaten halen zodat het me niks zou kosten :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:30

Het ligt eraan waar hij zit, maar over het algemeen kan het bij de dokter gedaan worden.

Ik heb al verschillende moedervlekken weg laten snijden (en op kweek gehad) en na de verdoving is het zo gepiept. Ik heb er wel lelijke littekens aan overgehouden, dat is bij mij een zeer vervelend bij komend nadeel geweest. :\

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:25

Je kunt er ook voor kiezen om de moedervlek "af te laten schaven", dus niet echt uit te laten snijden. Mijn dochter heeft dat laten doen met een bolle moedervlek op de rug. Het is nu enkele jaren geleden gedaan. De vlek is glad en ze heeft er geen last van. De huidarts heeft het gedaan onder verdoving.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:48

MarjaG schreef:
Je kunt er ook voor kiezen om de moedervlek "af te laten schaven", dus niet echt uit te laten snijden. Mijn dochter heeft dat laten doen met een bolle moedervlek op de rug. Het is nu enkele jaren geleden gedaan. De vlek is glad en ze heeft er geen last van. De huidarts heeft het gedaan onder verdoving.

Dat ligt meer aan de moedervlek zelf en dat word bepaalt door de chirurg of huisarts, maar net waar je het wil laten doen. Als je grote platte moedervlekken hebt, is schaven al geen optie meer.