Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vaak rond deze tijd en 5u. Gelukkig wordt ik niet moddervet ervan, maar als ik plots zou stoppen met snoepen zal ik denk ik wel een kilo of 2 afvallen. Ik ben de laatste jaren behoorlijk wat aangekomen qua gewicht, maar dat is grotendeels alleen maar spieren (gelukkig!) en dat weegt zwaarder dan vet. Dus schrik niet dat als je gaat sporten heel langzaam afvalt!!
hmm.. chocolade wafeltjes) maar ik ben het snoepen wel langzaam aan het afbouwen.
Als het in huis is kan ik er ook slecht van af blijven. Resultaat: ik voelde me twee weken lang PRUT. Opgeblazen, misselijk, veelste vol, energieloos, etc.

phormicola schreef:Ik heb de laatste twee weken zowat op chocola geleeft, omdat een logee zeg maar alleen maar troep eetAls het in huis is kan ik er ook slecht van af blijven. Resultaat: ik voelde me twee weken lang PRUT. Opgeblazen, misselijk, veelste vol, energieloos, etc.
Vanaf dag 1dat ik weer alleen maar gezonde dingen at barstte ik van de energie! Voel me helemaal fantastisch weer.
Meer motivatie heeft een mens toch niet nodig?
Ik moet stoppen met... m'n huiswerk voor me uit schuiven
) dan is het én beter als je het eet én je krijgt het niet teveel binnen 
upendo schreef:Niks.
Ik leef liever 3 jaar korter met nu een gelukzalig gevoel omdat ik net een halve zak chips heb weggewerkt dan dat ik over 50 jaar 4 kilo minder weeg en een soort rauwegroenteknager geworden ben.

maar wel genoeg om af en toe niet zo slimme dingen te doen.
Nanno_123 schreef:ik ook nagelsbijten ennn pulken aan mn droge lippen.. t slaat echt nergens op een mn lippen zien er gewoon echt niet uit.
Echt een hele slechte gewoonte en het ziet er niet uit. Daarnaast ben ook ik verslaafd aan chocola. Maar ik spreek gewoon met mezelf af dat ik me een keer in de week mag laten gaan met een reep chocola en daarna tel ik de dagen af tot het weer die dag is
Dat helpt wel heel erg voor mij.
phormicola schreef:Je moet echt wíllen stoppen. Ik doe nu poging twee en dit keer ging ik erin met een hele andere insteek. namelijk dat ik gewoon een niet-roker ben en dat ik rokers totaal niet snap. Dat is werkelijkheid geworden
phormicola schreef:upendo schreef:Niks.
Ik leef liever 3 jaar korter met nu een gelukzalig gevoel omdat ik net een halve zak chips heb weggewerkt dan dat ik over 50 jaar 4 kilo minder weeg en een soort rauwegroenteknager geworden ben.
Voel jij je echt gelukzalig na een halve zak chips? Ik vraag me altijd af waarom ik me zonodig misselijk moest vreten
Nee dan liever een rauwkostknager die slank is en vol energie zit zonder constant misselijk te zijn