auw, verstandskies eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

auw, verstandskies eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:05

Heel veel mensen zeggen van mij altijd dat ik hard ben maar nu heb ik net echt even een potje staan huilen in mn eentje van de pijn. Ik heb er al eens eerder 1 laten trekken, maar deze is echt veel erger. Ik wissel al sinds 14.30 om de twee uur van gaasje, heb ibu ingenomen maar ik durf gewoon niks te eten of drinken. Zodra ik namelijk t gaasje weghaal zie ik dat t nu nog steeds bloed en dan is t slikken zo ontzettend pijnlijk. T voelt dan echt of t gat dichtgeknepen word, met gaasje erop voel ik dit niet zo. Inmiddels heb ik wel honger en zolang niet drinken lijkt me ook niet heel gezond. IK heb ook nog maar 1 gaasje...ik wil niet zonder gaasje :-( voel me echt een klein kind.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:18

Ik heb geen tips voor je, maar beterschap. :(:)

flower1983

Re: auw, verstandskies eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:23

Het is niet goed als het nu nog steeds bloed hoor. Vermengd met speeksel lijkt het al snel veel, maar het moet niet sinds half 3 nog bloeden. Als je gaasjes opzijn kan je een knoop leggen in een schone zakdoek en daarop bijten. Je kan ook een combi nemen van paracetamol en ibuprofen

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:24

Lijkt me niet goed dat het nog steeds bloed.. Is je kies getrokken of gesneden? Gehecht?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:37

Hoeveel pijnstillers heb je al gehad vandaag?
Toen ik mijn kiezen had laten trekken, kon ik extra sterke pijnstilling krijgen (op recept). Kreeg jij dat niet?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:38

JECKYLL schreef:
Lijkt me niet goed dat het nog steeds bloed.. Is je kies getrokken of gesneden? Gehecht?

Hij zat onder mn tandvlees dus gesneden en gehecht. Een zakdoek heb ik eigenlijk niet en ik denk dat gewoon papier niet goed is?(keukenrol)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:40

Ik heb dezelfde vragen als de rest hier.
Het is niet goed als je nu niet kan slikken hoor en je moet wel wat eten want ibru en sterker op een lege maag zijn echt niet goed.
En verstandskiezen verwijderen is heel pijnlijk hoor, hou je niet groot!

Edit, ik zie dat het gehecht is, het is niet goed dat het nog bloed hoor. Kun je je kaak wel bewegen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:41

Rebel_Jits schreef:
Hoeveel pijnstillers heb je al gehad vandaag?
Toen ik mijn kiezen had laten trekken, kon ik extra sterke pijnstilling krijgen (op recept). Kreeg jij dat niet?

Ik heb ibu 600 gekregen, daarvan mag je er alleen maar 3 per dag. Ik ben bang dat t teveel is als ik t dan achter elkaar inneem op zon relatief korte tijd. Heb er dus 1 genomen toen de verdoving begon uit te werken om 16.00 en neem er sowieso nog 1 als ik ga slapen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:41

Oh bah wat naar! (en herkenbaar) Neem lekker 2 pcm bij je ibu, dat zal helpen denk ik. Probeer wat vla ofzo te eten. En neem je ibuprofen op vaste tijdstippen verdeeld over de dag, dan bouw je een spiegel op! Sterkte!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:42

Ik moet nog steeds en vervolgafspraak maken om hem bij mij te laten trekken... ik zie overal horrorverhalen zoals deze nu ook :=
Ik durf gewoon echt NIET

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:43

Laura1589 schreef:
Oh bah wat naar! (en herkenbaar) Neem lekker 2 pcm bij je ibu, dat zal helpen denk ik. Probeer wat vla ofzo te eten. En neem je ibuprofen op vaste tijdstippen verdeeld over de dag, dan bouw je een spiegel op! Sterkte!

Ik wil echt niks eten of drinken t is echt veel te pijnlijk om te slikken zonder gaasje :-( en met gaasje gaat denk ik ook niet werken...dan heb ik een vla-gaasje

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:45

Als je t niet wil, dan moet je t niet doen natuurlijk. Maar inderdaad, brufen is niet fijn op een lege maag. Ik kan me herinneren dat ik destijds ook zo'n pijn had en ook honger, dat was echt naar. Maar bij mij ging t de volgende dag wel wat beter, dat wil zeggen: ik kon wat vla eten.
Ik denk als je er nog 2 paracetamol bij neemt dat je pijn dan misschien zo vermindert dat je even wat kan eten en drinken...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:47

Kun je niet iets kouds proberen? Dat verkoeld mischien ook een beetje?
En je kan de ibru idd versterken door paracetamol in te nemem.
Het is zo herkenbaar, verstandskiezen zijn echt rotdingen! Sterkte ermee..

Nog een tip als je gaat slapen, probeer een beetje half te zitten. Ik verging van de pijn (door de druk op mijn hoofd) toen ik liggend probeerde te slapen..

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:49

mijn arts vertelde mij dat je naast de maximale dosering paracetamol ook iboprufen mag gebruiken..
even goed navragen bij je apotheek...

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:49

:(:) :(:) heel veel sterkte met alles

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:50

Ik denk dat je, doordat je iedere keer op een gaasje bijt, je de wond een soort van openmaakt.
Het geneest doordat het bloed gaat stollen dus ik zou geen gaasjes meer gebruiken!
Bij mij is mijn gebit getrokken en ik had ook een paar uur wat bloed bij mijn speeksel maar dat houdt snel op en inderdaad wat eten anders krijg je echt maagklachten!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:51

Je moest juist op een gaasje bijten om t te laten stoppen staat ook in een folder die ik mee heb dat als t weer bloed je weer op n gaasje moet bijten.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:52

Koel je je kaak ook tegen de zwelling?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:55

Wel gedaan maar nu niet meer, heb ook geen icecubes en heb t al zo koud

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:56

Als het morgen nog steeds bloedt even terug naar het ziekenhuis gaan.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:57

Dat het blijft bloeden kan prima, het kan zeker één, soms wel 2 dagen nabloeden.. Niet te veel eraan zitten...
Heb je gekoeld?? Denk het niet want dat mis ik in je verhaal.. Koel-element of iets vergelijkbaars, ijsklontjes in een zakje, in een washandje stoppen en dat aan de buitenkant er tegenaan houden. Geen uuuuren, maar maximaal 10-15 minuten per uur...
Drink wat op kamertemperatuur, met een rietje aan je goede kant. Probeer ook wat te eten als je nog niks op hebt, want zo op een lege maag doet niet veel goeds. Desnoods wat yoghurt of iets anders wat je makkelijk door kan slikken... Als het nou morgen nog zo bloed en je je zo'n zorgen maakt kan je altijd nog even opbellen naar je arts.. Maar probeer nu eerst eens de wond te laten rusten, want steeds gaasjes erop doet niet veel goeds, koelen en wat te eten/drinken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:37

Blijven koelen om het kwartier even een paar minuten en dat zo lang totdat je op bed gaat! Ik ben om 9 uur als een van de eerste geholpen en eind van de dag ben ik pas weer wat gaan eten omdat toen het bloeden en de pijn een beetje te doen was. Eerst begonnen met wat ijsjes en daarna wat vloeibaars. Ik vind het dan ook niet zo raar dat je nu nog zoveel last hebt en niet wilt eten.

Wat gebeurd er als je het gaasje er af laat? Ik neem aan dat het bloed er niet uit gutst maar dat het gewoon nog 'open' is. Dat is logisch. In het eerste geval zou ik toch even bellen misschien dat ze toch een hechting te weinig hebben gezet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:04

Nee t is gewoon open maar de pijn is dan niet te doen omdat t dan echt voelt of die wond vacuum word getrokken bij slikken. En omdat t dan weer bloed maak je super veel speeksel aan dus meer slikken

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:09

Ja dat is heel vervelend, hoop dat je een beetje kan slapen!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:51

En heo is het nu? Ik ben vandaag op de laatste na controle geweest bij de kaakchirurg.. Ze hebben bij mij net voor kerst met spoed linksonder getrokken. Deze was al afgebroken tot de zenuw en moest dus met spoed eruit. Heb hier ook verder helemaal geen last van gehad. En toen heb ik meteen afspraak gemaakt voor linksonder dit is 21 januari gebeurd maar deze kies moest ook uitgeboord en gesneden worden en is goed gaan ontsteken. Ben tusendoor elke week terug geweest en soms 2x per week. Ze hebben het steeds open gemaakt zodat het pus eruit kon en moest 4x per dag antibiotica hebben.. Mijn kaakchirurg zei dat ik bij elke twijfel moest bellen.. ze kijken liever een keertje teveel dan dat je er mee blijft lopen. Hoop dat je een goede dag hebt gehad vandaag?