Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

NiKip schreef:Wat hoor ik toch vaak mensen zeuren over hun huisarts zeg.. Is het echt zo erg tegenwoordig?
Ik heb mijn hele leven al de zelfde huisarts en die is altijd erg vriendelijk en luistert goed naar wat ik zeg. Jammer dat niet alle huisartsen zo zijn

adatje schreef:hm dat zou kunnen ik was vroeger allergisch voor stro. dacht dat ik er over heen ben gegroeid alleen afgelopen week was de stal eigenaar op vakantie en heb ik alles gemest enzo. Dus het zou kunnen
want al dat stof en de stofmijten zijn voor mij funest.
want dat is wel zo verstandig om te kijken of daar niet de oorzaak ligt. NiKip schreef:Wat hoor ik toch vaak mensen zeuren over hun huisarts zeg.. Is het echt zo erg tegenwoordig?
Ik heb mijn hele leven al de zelfde huisarts en die is altijd erg vriendelijk en luistert goed naar wat ik zeg. Jammer dat niet alle huisartsen zo zijn
vuurneon schreef:adatje schreef:hm dat zou kunnen ik was vroeger allergisch voor stro. dacht dat ik er over heen ben gegroeid alleen afgelopen week was de stal eigenaar op vakantie en heb ik alles gemest enzo. Dus het zou kunnen
Ik mest zelf nooit uit, juist vanwege mijn longen. Geheid dat alles vol slijm zit daarna. Opstrooien doe ik al helemaal nietwant al dat stof en de stofmijten zijn voor mij funest.
Paard borstel ik altijd buiten, ook om die reden.
Sterker nog; ik ga zo min mogelijk naar het paard, omdat ik letterlijk er ziek van wordt.
Dus let er wel op; of werk met mondkapjes. En vraag ook een allergie test aanwant dat is wel zo verstandig om te kijken of daar niet de oorzaak ligt.
Amanda schreef:Welke vorm van seretide heb je? De poeder of een pompje?
Als je de poeder (met capsules = discus) hebt, moet je eens vragen om een pompje.
Dat werkt beter en wordt sneller opgenomen.
Verder vragen om longfoto's als je die nog niet hebt gehad en inderdaad prednison als de AB niet aanslaat.
Is een paardenmiddel, maar soms heb je het grove geschut gewoon nodig.
En verder: alles wat stoffig is vermijden, frisse lucht en gezond eten. Niet meer opstrooien dus. Dat is zo slecht.
vuurneon schreef:Wat voor medicatie krijg je?![]()
Want ik heb zelf symbicort en die heeft een dubbele werking; luchtweg verwijderen en ontstekingstemperatuur.
En verder; niet roken, regelmatig bewegen (buiten), goed ventileren en zorgen dat je weerstand op peil blijft door gezond te leven.