Knalroodhaar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thebestonly

Knalroodhaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 13:47

Hallo.

Ik ga vandaag naar de kapper voor mijn haar om t lekker kort te doen.. Ik heb nu vet lang haar want niet meer te verzorgen is zowat want ik heb super veel haar en het t is ook nog dik..

Ik wil mijn haar in een lange boblijn (schoudermaat)
Maaaaar.. Ik wil ook me haar verven in knal rood (Rihanna & Holly (geordieshore)) maar zou dat mij staan? Ik heb gelukkig donkere wenkbrauwen.
Ik ben bang dat het me te bleek word in mijn gezicht.. Als jullie een betere foto willen.. Moeten julie naar mijn Facebook.. Ik heet Yonne Glastra..

Bedankt xx

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:48

Werk jij ook? Want daar moet je ook rekening mee houden :) niet elk bedrijf accepteert zo'n knalkleur. Of moet je stage lopen voor school?
Dit even afgezien van of het staat of niet; maar het heeft invloed op je representativiteit.

Thebestonly

Re: Knalroodhaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 13:51

Nou ik vindt dat een beetje onzin..
Ze mogen je echt niet afkraken voor je haar.. Het is iemand zijn style.. Tattoo Okee.. Maar haar...
Nee ik werk niet..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:52

Reken maar dat ze dat doen. Jij vertegenwoordigd dat bedrijf en dan nemen ze liever iemand aan die er wat minder opvallend uitziet.

Maar goed ik zie dat je niet werkt, ik denk dat je even een foto hier zou moeten plaatsen zodat mensen er een beter idee van krijgen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:53

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:54

Is geen onzin :) is niet afkraken hoor, maar een bedrijf heeft een bepaald imago voor ogen en daar past niet alles maar in omdat de werknemers willen opvallen. Dus wees daar wel op bedacht dat het een zeer goede reden kan zijn om je niet aan te nemen.
En dat vind ik ook terecht :j

Dus houd dat wel in je achterhoofd. Als je graag kapster wil worden is het anders dan directiesecretaresse natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-02-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:54

Oh dat is zeker geen onzin hoor, ze wijzen je rustig af als jou uiterlijk door een knalkleur totaal niet in hun profiel past.

Maar goed, dat is iets wat iedereen zelf moet weten, en het risico wat je dan gewoon moet nemen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:55

ik denk aan je facebook foto wat nogal onduidelijk is trouwens dat het te veel voor je is. en dat het je bleek maakt.

maar de kapper kan dit super beoordelen en hebben vaak ook plukjes haar wat je bij je gezicht kunt houden liggen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:56

Ik denk dat je beter voor een zachtere kleur rood kunt gaat, meer richting bruin. Ik denk ook dat deze felle kleur je erg bleek zal maken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:58

Maar goed, ontopic. Ik heb even naar je FB gezocht, en ik zelf denk dat je er echt heel bleek van gaat worden. Dat word ook gelijk foundation inslaan denk ik :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:59

Ik zou het ook niet doen, ik ben bang dat je gezicht wegvalt met zo'n rode kleur.

Thebestonly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:01

Zal rode highlight wel kunnen? Ik heb nu bruin haar..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:02

Ik heb zelf nu redelijk normaal rood haar, maar wil (na mijn stage) mijn haar weer knalrood met zwarte onderkant verven :)

Maar, mijn ' baas' waardeert het niet als ik het nu al zou verven, je bent namelijk toch een soort visitekaartje van een bedrijf.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:08

Ik heb knalrood haar met oranje gehad, ook zwarte met knalrood, enz enz. Heb een behoorlijk lichte huid en behoorlijk donkere wenkbrauwen. (foto in profiel met rood haar) Ik had wel dus mn haar in in 'verschillende kleuren' Dus niet enkel 1 kleur rood, maar verschillende tinten rood met koper erdoor enz. Zou mijn haar niet één kleur rood verven, lijkt zo nep.. (niet dat verschillende kleuren rood echt is, maarl ijkt toch anders :P )

Tja en in je werk heb je je gewoon te houden aan bepaalde regels en bij sommige bedrijven is het zo dat je je haar niet in een aparte/heftige/knal kleur mag verven.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:10

Knalrood vind ik eigenlijk nooit mooi staan. Het 'doet' niets voor je. Het maakt je bleek, het staat heel 'hard'. Nahh ik vind het niets.

Maar het is JOUW haar! En inderdaad, je wordt er door werkgevers wel op aangekeken. Kan niet eerlijk zijn, maar zo werkt het nu eenmaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:14

Yonneponn schreef:
Zal rode highlight wel kunnen? Ik heb nu bruin haar..

Ja, dat is wel mooier; maar ik zou geen knalrood kiezen; dat vind ik altijd zo nep lijken. Liever iets natuurlijkers maar wel richting rood want dat staat juist warm.

Thebestonly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:16

Ik heb al een idee.. Ik doe het in een boblijn toch. En doe een schuine pony.. En dan doe ik de pony rood.. En nog een plukje.. Vanaf de pony

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:19

Even afgezien van de kleuradviezen..
Als je zo'n lang stuk van je haar af laat knippen: heb je er al over gedacht om je haar te doneren? Aan stichting Haarwensen bijvoorbeeld.

Thebestonly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:24

Zwitsal schreef:
Even afgezien van de kleuradviezen..
Als je zo'n lang stuk van je haar af laat knippen: heb je er al over gedacht om je haar te doneren? Aan stichting Haarwensen bijvoorbeeld.

Jazeker..
Drm heb ik me haar ook zo laten groeien.. Maar mijn haar is meerdere malen geverft.. En ze nemen geen haar aan die geverft is.. En daarom doe ik t weer kort.. Ik wist niet dat je dan afgewezen word omdatvt geverft is..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:32

Geverfd haar nemen ze wel aan hoor, alleen met geblondeerd haar zijn ze niet zo blij.
Ik heb mijn (rood) geverfde haar ook gewoon opgestuurd.
Ik zou het gewoon vlechten, afknippen en opsturen, kunnen zij altijd nog kijken of ze er wat mee kunnen.

Thebestonly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:46

Ja dat kan Miss.. Ik heb t nu donkerblond- bruin.. Mijn eigen haar kleur Is assblond(denk ik)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:48

Kan je het niet met een spoeling rood maken die er bijvoorbeeld na drie wasbeurten weer uitgaat? :)
Dan kan je zien of het je staat, en zo niet loop je niet voor schut.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:52

rood krijg je er ook met een spoeling vrij moeilijk weer helemaal uit :)
rood is echt een moeilijke kleur. vervaagd super snel maar die laatste roodpigmenten zijn verschrikkelijk hardnekkig.
maare, je kan het toch eerst rood-bruin doen en dan langzaam steeds een tintje roder verven. dan kun je elke keer kijken hoe het staat :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:13

Over kappers gesproken ik heb er de grootst verschrikkelijke moeite mee. Het wordt vaak niet geknipt naar mijn zin, je moet veel geld betalen, moet alleen maar dure shampoos gebruiken voor mijn haar. En als je je haar verft, dan hebben ze daar ook commentaar op. Dus ik zou gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt. Het is tenslotte jouw haar.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:43

Persoonlijk vind ik het niet mooi om een deel van je haar in een kleur te verven zoals rood. MAar zoals al gezegd is het is jou haar, wat vind jij mooi. En misschien kan je meteen bij de kapper informeren of zei nog tips hebben welke kleur mooi bij jou haar staat.