Het begon al bijna 2 jaar geleden, toen ik heel lomp uitgleed tijdens Koninginnedag over een plasje drank dat gemorst was op de vloer.
Ik voelde gelijk dat deze pijn niet goed was en ben de eerst volgende werkdag naar de huisarts gegaan. Omdat mijn huisarts op vakantie was ging ik langs een vervangend arts. Die dacht een verrekte knieband (?) en ik mocht weer gaan. De pijn bleef echter aanhouden en ik ben weer teruggegaan naar de huisarts (deze keer mijn eigen huisarts). Deze deed wat oefeningen en dacht dat het weleens een scheur in mijn meniscus kon zijn. Ik werd doorgestuurd voor een röntgenfoto (niets op te zien) en uiteindelijk naar de orthopeed.
De orthopeed onderzocht mijn knie en trok de conclusie dat er een scheurtje in mijn meniscus zat. Hij kon dit voelen zei hij zelf en daarom hoefde er geen MRI-scan gemaakt te worden. Ik mocht vervolgens kiezen, meteen een operatie of eerst fysiotherapie om te kijken of de pijnklachten zouden verdwijnen. Ik koos voor de laatste optie. Met fysiotherapie verdwenen de pijnklachten op den duur inderdaad. Tenminste, in het dagelijks leven had ik geen last. Maar wanneer ik te lang op hakken had gelopen, was gaan hardlopen, of een lange dag gewerkt had (promotiewerk en dus de hele dag staan) had ik weer last van diezelfde knie. Ik dacht dat dit er bij hoorde en liep er dus gewoon mee verder.
Toen ik in januari dit jaar besloot dat ik wel wat kilo's kwijt mocht en wat meer ging sporten (30 day shred, wat op Bokt erg populair is) ging het helaas weer helemaal mis. Al het springen bleek niet goed te zijn voor mijn knie, ik kreeg weer last. Omdat ik dat wel vaker had als ik eens wat geks had gedaan negeerde ik de pijn en ging gewoon door met sporten...
Nou, dat was natuurlijk geen goed idee

Na het sporten 5 dagen te hebben volgehouden begon ik door mijn knie heen te zakken. Dit was me nog niet eerder gebeurd, dus ik wist dat het weer mis was. Ik ben weer naar de huisarts gegaan en daar begon het traject van 2011 opnieuw, hoewel ik deze keer wel een MRI-scan kreeg.
Hoewel de radioloog van het ziekenhuis bij zijn verslag van de MRI-scan had geschreven dat er geen afwijkingen te zien waren in mijn knie (enkel wat vocht in de knie), was mijn orthopeed (een andere dan 2 jaar geleden) het hier niet mee eens. Hij vond dat de meniscus wel degelijk onregelmatig leek op de MRI-scan. Maar omdat het niet heel duidelijk te zien is, is het niet 100% zeker dat mijn klachten veroorzaakt worden door een beschadiging van de meniscus. De orthopeed gaf aan dat het ook een beschadiging kan zijn van het kraakbeen, wat volgens hem lastig te zien is op scans. Dinsdag tijdens de operatie zal blijken wat nou de klachten veroorzaakt, hoewel de kans groot is dat het mijn meniscus is.
Dus, eindelijk is het zover. Na bijna 2 jaar met die knie te hebben gezeten gaat er eindelijk iets gebeuren. Aan de ene kant ben ik blij. Ik fantaseer erover dat ik straks weer vaker op hakken kan lopen en weer lekker 3 keer per week kan gaan hardlopen.
Maar aan de andere kant ben ik wel enorm zenuwachtig.
Zijn hier mensen die ook een meniscusoperatie hebben gehad en die mij misschien een beetje gerust kunnen stellen? Hoe lang duurde het voor je geen pijn meer had? Hoe lang duurde het voor je zonder krukken kon lopen? Ik las op internet al dat je redelijk snel herstelt, maar toch maak ik me behoorlijk zorgen (ook over de operatie zelf, ik vind het best spannend allemaal)

En wie duimt er mee dat het echt mijn meniscus is en geen kraakbeenbeschadiging, mijn orthopeed vertelde namelijk dat ik dan sowieso 4 weken met krukken zou moeten lopen en dat het dan niet zeker is dat de klachten verdwijnen. Ik ben zo bang dat ik wakker word dinsdag na de operatie en dan te horen krijg dat ik hartstikke lang moet revalideren
Ik heb de orthopeed toestemming gegeven om het probleem te opereren meteen, ongeacht wat het is.In elk geval alvast bedankt voor het lezen, want het is een heel verhaal geworden. Lucht wel een beetje op

. Helaas is mijn herstelperiode stukken langer dan verwacht en misschien moet ik nog een nieuwe operatie, maar hopelijk niet.
. Mijn hele been was ingepakt en daar was gek genoeg geen bloed op te zien aan te buitenkant. Na een uurtje zat weer het hele bed onder het bloed. De chirurg erbij gehad maar die wilde mijn been niet uitpakken. Ik mocht er voor kiezen om een nachtje te blijven maar ben uiteindelijk toch naar huis gegaan.
. Ik had oplosbare hechtingen, zat op de wc en er stak een draadje uit mn knie dus pak dat vast en hop het was er zo uit schrok me echt dood haha
).

hebben er een geheel nieuwe kruisband uit mijn hamstring ingezet haha