wrat weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

wrat weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 17:50

Ik heb een wratje en denk ik meer en meer om hem weg te laten halen. Ik heb gehoord dat het laten bevriezen een van de beste methodes is.
Maar ik google eens en ik kom allerlei indianenverhalen tegen van hoe pijnlijk het allemaal wel niet is (eentje die zelfs zou worden vastgebonden en een bijtbit in de mond zou krijgen :') ) . Is dat nu echt zo'n pijnlijke bedoening zoals sommige beweren? -O- Of bestaat er dan een even effectieve en pijnlozere methode? Het gaat trouwens om een enkel eenzaam wratje.

Weggebokt

Re: wrat weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:51

Ik heb hem gehad toen ik klein was

DAMN WAT DEED DAT ZEER :( Was echt niet grappig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:52

Ik vond het toen wel vrij pijnlijk ja.... :')
Heb ze maar laten zitten en ze verdwijnen vanzelf. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 17:53

Captain schreef:

Hij zit er al sinds ik een kleuter ben dus dat lijkt me weinig waarschijnlijk bij mij :') .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:53

Je hebt ook Wratner (in NL in ieder geval), kun je het zelf aanstippen met stikstof (bevriezingsmethode).
Dit doe ik bij kleine wratten, heb het nog nooit bij de huisarts laten doen, maar het is niet zo ernstig als met bijtringen en dat soort dingen...
Maar het is niet fijn, maar het doet geen zeer hoor. Je voelt dat er wat gebeurd, maar dat is heel snel weer over.

Hoe veel pijn het doet bij de huisarts weet ik niet, maar een kleintje kun je prima zelf behandelen.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:55

De ene heeft er meer last van dan de andere. Ik doe opleiding doktersassistente en heb veel wrattenspreek uurtjes mogen doen op stage en het viel me allemaal reuze mee. Kindjes waren behoorlijke bikkels, koppies betrokken wel iets maar geen een die niet durfde.

Anoli

Nou bijtringen klinken wel erg overdreven.
Ik heb er helemaal geen last van gehad en mn zus (die echt een pieperd is) vond het hooguit wat gevoelig maar niet pijnlijk :n

Dus huppatee gewoon even laten doen :j

Weggebokt

suikermeisje schreef:
Je hebt ook Wratner (in NL in ieder geval), kun je het zelf aanstippen met stikstof (bevriezingsmethode).
Dit doe ik bij kleine wratten, heb het nog nooit bij de huisarts laten doen, maar het is niet zo ernstig als met bijtringen en dat soort dingen...
Maar het is niet fijn, maar het doet geen zeer hoor. Je voelt dat er wat gebeurd, maar dat is heel snel weer over.

Hoe veel pijn het doet bij de huisarts weet ik niet, maar een kleintje kun je prima zelf behandelen.

Inderdaad.
Ik ben dus met die Wratner begonnen en die deed veel minder zeer.
Die van de huisarts zijn niet grappig.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:56

Het voelt niet lekker, maar is zeker wel te doen hoor.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:56

Ik heb het met plantjes laten doen. Een oude meneer die het deed voor €5. Ben er enkele keren geweest om de 3 maanden ofzo, en ze zijn allemaal weg! En het waren er veel, dat kan ik je zeggen :j maar ik weet niet wat voor plant het is, en hijis ermee gestopt :\

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 17:58

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:58

Ik vond het hartstikke meevallen, ik had er meerdere onder mijn voeten zitten, allemaal tegelijk laten weghalen.
Ja tuurlijk het doet even een dagje een beetje zeer, maar ik kon gewoon alles doen, ben die dag gewoon naar school geweest en heb ook gewoon paardgereden, niks aan het handje!
Huppatee gewoon gaan! Heb na het aanstippen nooit meer een wratje gehad :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:59

Hangt ervan af waar de wratten zitten. Voetwratten zijn pijnlijk, op andere plekken een heel stuk minder.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 18:02

Hij zit op mijn rug (bovenaan) :) .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:05

Captain schreef:

Ze verdwijnen dus niet altijd vanzelf.
Ik had er ooit een, en dacht ook dat hij vanzelf weer weg zou gaan. Gebeurde niet na ruim twee jaar en hij begon wel te groeien, dus toch maar langs de huisarts. Paar keer aangestipt, maar er gebeurde niets. Daarna kreeg ik acetylsalicylzuur en moest ik hem zelf wegvijlen. Weer geen effect, en het ding groeide maar door.
Toen het ding weg laten snijden. Enorm veel pijn, groot gat in mijn voet (ding was inmiddels zo'n 2cm doorsnee) maar weer geen effect, gat vulde zich gewoon weer op met wratweefsel.
Geprobeerd te laseren, maar idem dito verhaal als met snijden.

Uiteindelijk geprobeerd met lichtflitsbehandeling. Niemand wist of het zou werken, maar mijn vader verkoopt zulke apparatuur en volgens hem kon je daar ook wratten mee dood maken, dus hij een arts bereid gevonden omdat uit te voeren bij mij. En dat werkte! uiteindelijk stierf de wrat, die inmiddels een doorsnee van 3cm heeft bereikt). Hij ging langzaam weg en er kwam normale huid weer voor terug.

Een en al ellende... Moraal van dit verhaal; laat wratten zodra je ze ziet gelijk weghalen :Y)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:06

Ik had een wratje op mijn duim.

Mijn mams had daar zalf (salicyl zuur, schrijf ik vast verkeerd :=) voor om zacht te laten worden en heeft m na een aantal dagen weggesneden (ze is pedicure en heeft dus de middelen ervoor).
Nu is ie weg :D Zie er niks meer van!
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 17-02-13 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:06

Captain schreef:

Nee hoor, lang niet altijd :)

Had ze ooit op mijn voeten toen ik klein was, die moesten bevroren worden. Dat was echt lijden.

Heb nu een mini ding op mijn hand, onderop, waar je teugel zit als die je vast hebt. Daar komt het denk ik ook door.
Maar die is verdoofd en toen met elektriciteit de bloedvaten dood gemaakt. Zodat hij afsterft.
Die dingen blijven namelijk gewoon zitten of groeien terug omdat er zoveel bloedvaatjes zitten, ze worden gewoon gevoed als het ware.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:08

Ik vond het aanstippen nooit fijn, maar zo pijnlijk als hier beschreven wordt is het echt niet. Ik heb jaren wratten gehad, ook op mijn handen en gezicht.. ;( nu ben ik er eindelijk vanaf *klopt af*!

Bij mij hielp het aanstippen helemaal niet. Er kwamen er alleen maar meer en nog grotere voor terug. Ik werd er echt moedeloos van, heb ze zelf geprobeerd weg te halen, maar ja dat werkt natuurlijk ook niet. Vanaf het moment dat ik ze met rust gelaten heb, zijn ze langzaamaan één voor één weggegaan.
Denk alleen ook niet dat ze bij jou vanzelf weg zullen gaan, als ze er al zo lang zitten ...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:10

Het doet alleen pijn als ze ernstig ontstoken zijn. Dan moeten ze én bevoren worden én uitgelepelt. Ik weet uit ervaring dat dat erg veel pijn doet :+

Verder kan de huisarts de meeste wratjes gewoon met een lepeltje weghalen. Dat gaat ontzettend snel en je voelt er niets van :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:13

Ik had er 13 onder mijn voeten zitten en die zijn allemaal vanzelf verdwenen.. Maar dan zal ik wel een van de weinige gelukkige zijn bij wie het gebeurt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:19

Als je hem al heel lang hebt is het waarschijnlijk een ander soort bultje dan een wratje, gewoon even laten zien, sommige worden gebrand en andere bevroren, in beide gevallen is de huisarts de beste plek om er vanaf te komen. Je voelt het even maar dan is het ook klaar.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:19

Ik had een hele grote onder mijn voet ( denk een aantal bij elkaar die 1 geworden was) heb hem bij de arts laten bevriezen was niet echt pijnlijk maar had geen effect. Toen een keer op vakantie bij een Turkse apotheek gevraagd naar iets en daarmee groeide die naar buiten wat ook best pijnlijk was ( na het douche kon ik er stukjes afknippen) en nu is die weg. Maar bevriezen is echt niet het ergste hoor zou het gewoon proberen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:04

Ik heb vroeger ook wratten onder mijn voet laten weghalen met stikstof en dat deed wel behoorlijk pijn. Kan me het nog goed herrineren hoe dat voelde. Komt ook omdat je huid daar dun is en voor de rest geen vlees daaronder hebt zitten. Heb ook laatst een moedervlek laten aantsippen maar die zat op mijn borst en nog één er tussen maar dat deed geen pijn. Maar mijn moedervlek is niet helemaal weg het zit er nog steeds vind het eigenlijk geen gezicht maar de ha vind het niet nodig om het weg te laten halen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:07

Je hebt ook formule W, dat doet geen pijn, maar moet je wel wat langer gebruiken. Maar werkt wel heel goed.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:10

verootjoo schreef:
Captain schreef:

Ze verdwijnen dus niet altijd vanzelf.
Ik had er ooit een, en dacht ook dat hij vanzelf weer weg zou gaan. Gebeurde niet na ruim twee jaar en hij begon wel te groeien, dus toch maar langs de huisarts. Paar keer aangestipt, maar er gebeurde niets. Daarna kreeg ik acetylsalicylzuur en moest ik hem zelf wegvijlen. Weer geen effect, en het ding groeide maar door.
Toen het ding weg laten snijden. Enorm veel pijn, groot gat in mijn voet (ding was inmiddels zo'n 2cm doorsnee) maar weer geen effect, gat vulde zich gewoon weer op met wratweefsel.
Geprobeerd te laseren, maar idem dito verhaal als met snijden.

Uiteindelijk geprobeerd met lichtflitsbehandeling. Niemand wist of het zou werken, maar mijn vader verkoopt zulke apparatuur en volgens hem kon je daar ook wratten mee dood maken, dus hij een arts bereid gevonden omdat uit te voeren bij mij. En dat werkte! uiteindelijk stierf de wrat, die inmiddels een doorsnee van 3cm heeft bereikt). Hij ging langzaam weg en er kwam normale huid weer voor terug.

Een en al ellende... Moraal van dit verhaal; laat wratten zodra je ze ziet gelijk weghalen :Y)

Salicylzuur collodium bedoel je denk ik, acetylsalicylzuur is iets anders.

Ik heb een wratje op mijn hand (gehad) en vind het niet zo heel pijnlijk, onze stagiaires mogen ook altijd eerst bij mij oefenen. Bij mij komen ook regelmatig kinderen en leuk vinden ze het niet, maar als er niet gehuild wordt valt het denk ik wel mee met de pijn.