+ dezelfde interesses heeft:)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lindandy schreef:maar veel bij de chinees bv mag ik niet behalve als het op soja basis is en als je dat ook niet mag .. En melk zit ook in veel pruducten dacht ik toch. Maargoed mensen zeggen t oook over gluten, wij hebben ermee leren leven ik weet niet beter, ik heb er geen problemen mee.
Shadow0 schreef:Glutenvrij valt best mee! Veel producten van de AH zijn glutenvrij, en de AH en de Jumbo bieden ook een assortiment vervangers aan. Bij de Tuinen kun je ook een aantal zaken krijgen.
Overigens heb ik nog geen goeie glutenvrije, zuivelvrije, maisvrije vervanger gevonden voor pasta met spinazie en boursin...
secricible schreef:Probleem bij coeliakie is vaak niet het glutenvrij eten maar het voorkomen van kruisbesmetting. Zeker in restaurants of eetgelegenheden is het ontzettend tricky...
Ut onderOek van het lumc is gebleken dat bij geen enkele coeliakie patient het darmslijmvlies geheel hersteld, dus blijkbaar eet men toch nog gluten onbewust..
Ook wel leuk, een promovendus van het vumc is op dit moment bezig met een glutenafbrekende jam, waardoor coeliakie patienten dus weer gewoon brood zouden kunnen eten

alleen met een feestje zondig ik
hollywood86 schreef:Ik ben gestopt in samenspraak met artsen. Bij mij is coeliakie meer bij toeval ontdekt en had eigenlijk helemaal geen klachten gericht op coeliakie. Ik heb wel onder controle gestaan, maar het stoppen met GV-dieet heeft geen enkele klachten bij mij gegeven, gelukkig.