Zoveel woede, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Zoveel woede, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:45

De afgelopen dagen/weken ben ik helemaal uit m'n doen, ik schiet constant uit mijn slof en zit vol met woede en haat. Het liefst zou ik even ergens goed tegen aan gaan slaan. En natuurlijk ga ik achteraf keihard zitten huilen, omdat ik mezelf een slecht persoon vind in dit combinatie met eetbuien, waardoor ik nog meer negatieve emoties krijg.

Het is thuis lastig, ondanks dat ik nog thuis woon moet ik al vanaf m'n zestiende hier de boel regelen. Als ik niet kook is er geen eten enz. Daarnaast ben ik altijd al emotioneel wat onstabieler geweest en heb ik last gehad van een lange depressie

Het is gewoon zo lastig, ik werk parttime, ga naar school, doe vrijwilligerswerk, regel alles zelf en doe voornamelijk echt heel hard m'n best. mijn ouders geven me echter nooit de indruk dat ze trots op me zijn. Ook dat ik klein was is er nooit iets van genegenheid getoond, geen knuffel of iets.

En nu ben ik dus boos, al dagen, enorm gigantisch boos. Ik schiet ieder uur wel een keer uit m'n slof met verwensingen naar voornamelijk mijn vader toe. Veel dingen zijn terecht, maar schreeuwen lost natuurlijk niks op. Ik heb geen idee hoe ik er mee om moet gaan en hoe ik van die woede die constant aan me knaagt af moet.

Kan iemand het gewoon uit me zuigen of me een boksbal lenen? Of heeft iemand iets realistischer ideeën hoe ik van al die woede af kom?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:47

Ik denk dat jij heel snel hulp moet gaan zoeken, te beginnen bij de huisarts? Die kan je doorsturen naar een sycholoog of wat dan beter voor jouw probleem past.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:47

Zwanger? Ongesteld? Het weer misschien?

Ga rondjes rennen om he thuis als je denkt weer een uitbarsting te hebben. Doe ik iig wel altijd :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:49

Vanaf je 16e alles moeten regelen, is ook niet jouw pakkie-an eigenlijk.. :(:)

Een goed gesprek met een vertrouwens persoon zou misschien kunnen helpen.
Dan is het in ieder geval gezegd, en vaak lucht dat ook al op.

Je bent een bezige bij, school, werk, vrijwilligerswerk, huishouden..
Ik vind het heel erg knap dat je dit kan bolwerken!
En eigenlijk vind ik wel dat je hiervoor erkenning verdient, erg jammer dat je dit niet van je ouders krijgt..

wake_up

Re: Zoveel woede, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:54

Ik neem aan dat je hier wel eens met je ouders over hebt gepraat, over hoe je je voelt en dat je het gevoel krijgt dat je geen waardering van ze krijgt? wat zeiden zij er van?
En las je nog wel genoeg momenten in waarop je even tijd hebt voor jezelf? zo te lezen ben je erg druk, met taken die allemaal belangrijk zijn, maar als je niet genoeg tijd in last om even niks te doen, dan is het niet gek dat het op gegeven moment niet meer gaat :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:55

Zo te lezen heb je nog steeds last van een depressie.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:58

Het hele huisarts, psycholoog verhaal heb ik al is doorlopen. En zodra je de psycholoog verteld wat ze wilt horen ben je volgens hun alweer gemaakt. Onze huisarts was toen de depressie werd "geconstateerd" helemaal niet sympathiek.

Ik ben trouwens niet zwanger of ongesteld eenitraM :') Rondjes rennen hielp voorheen erg goed, maar zelfs nu helpt een flinke sportschool/martelsessie niet.

@Wake_Up: Hier heb ik uiteraard al meerdere malen voornamelijk met mijn vader over gepraat, aangezien ik bij hem woon. Hij vind werken belangrijker dan zijn huishouden of kinderen en dat is dan het einde van de discussie.
Laatst bijgewerkt door Marijkjuh op 12-02-13 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:01

Je bent 21 en woont nog thuis waar je al vijf jaar de boel regelt. Tijd om naar een eigen plek toe te gaan werken denk ik dan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:01

Klinkt alsof je aan je max zit van wat je aan kunt. Misschien maar wat taken afstoten, zoals je vrijwilligerswerk en het huishouden en dan wat meer tijd voor jezelf nemen?
Voor het huishouden kan misschien een rooster worden opgesteld, of als je vader dan toch zoveel werkt heeft hij misschien wel geld over voor een werkster zodat jij ook nog wat aan je leven hebt.

Ik zou toch nog een rondje huisarts doen, je bent nu ouder en wijzer, misschien word je nu wel serieus genomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:02

Plekje voor jezelf zoeken en je vader op die manier duidelijk maken dat hij zijn verantwoording moet nemen. Jij bent aan rust en een eigen plek toe, sterkte en hulde voor wat je allemaal voor elkaar bokst maar de tijd om nu voor jezelf te kiezen is duidelijk aangebroken.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 18:07

Uit huis gaan staat zeker op de planning. Zodra ik een baan vind waarbij ik meer uren kan maken, dus voldoende inkomsten heb (als deeltijd student krijg ik geen ov/studiefinanciering) zal ik gelijk uit huis gaan. Mijn paarden staan wel bij m'n vader, waardoor ik dus altijd wel aan huis gebonden zal blijven.

Maflinger_S, ik stuur je even een pb.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:08

Wil je hier echt, echt van af?

Zoek dan opnieuw hulp. En ga daar dan niet zitten vertellen 'wat die mensen willen horen'.

Zoiets gaat niet voorbij door een paar keer op een boksbal te meppen, en er is ook niemand die het even snel uit je kan komen zuigen. Je zal er zelf voor moeten werken, en hard ook.

Succes.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:12

Zoek hulp! Als ik het zo lees heb je last van oud zeer en met zo'n jeugd is dat niet gek.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 19:46

Er is hier ondertussen een geweldige plotwending. Ik besloot niet te gaan koken en nu heeft m'n vader alleen eten voor zichzelf gekookt.

Wauw, er waren vast geen condooms in de jaren 90 :')

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:32

Wat zeg jij dan als hij dat niet doet? en hoe reageerd hij erop?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 21:55

Als ik wat zeg word er nooit antwoord gegeven, het is alsof ik alleen een mededeling doe. Ik heb nu een brief geschreven over hoe ik me voel. Waarschijnlijk word die vanavond gelezen en eerlijk gezegd ben ik daar behoorlijk nerveus over.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:01

Bijzonder, ik heb nog nooit gehoord dat Remy toch familie heeft ...

Spannende tijden dus.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:15

Marijkjuh schreef:
Als ik wat zeg word er nooit antwoord gegeven, het is alsof ik alleen een mededeling doe. Ik heb nu een brief geschreven over hoe ik me voel. Waarschijnlijk word die vanavond gelezen en eerlijk gezegd ben ik daar behoorlijk nerveus over.

Mischien moet je proberen het anders te zeggen?

Ik hoop dat ie 'fijn' reageerd !

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 07:46

mymy schreef:
Marijkjuh schreef:

Mischien moet je proberen het anders te zeggen?

Ik hoop dat ie 'fijn' reageerd !

Een ouder hoort te reageren op zijn kind... als een ouder dat niet doet, dan kan je je kind daar ernstig mee beschadigen.

TS, wat ontzettend dapper dat je een brief geschreven hebt! Als ik het zo lees vraag ik mij echt af of je daar wel moet blijven wonen. Soms veranderen mensen nooit..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:56

Ze is wel wat ouder hé ... vergeet niet dat kinderen behoorlijk lastig kunnen zijn.
Bedoel als ze bv schreeuwend/verwijten gaat maken kan ik me voorstellen dat vader het liever negeert op zo'n moment.

Daarom vroeg ik HOE ze het precies verwoorde naar hem toe, mischien kan daaraan gewerkt worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:14

Marijkjuh schreef:
. En zodra je de psycholoog verteld wat ze wilt horen ben je volgens hun alweer gemaakt.

Ik zou toch op zoek gaan naar een vorm van therapie, niet noodzakelijk een psycholoog maar iets wat bij je past. Het gegeven dat je maar vertelt wat ze willen horen (wat schiet JIJ daar mee op? :+ ) geeft imo aan dat je toenmalige hulpverlener niet bij je paste. Zoek iets wat je aanspreekt, of het nu een psycholoog, psychotherapeut of iemand in bijv. het alternatieve vlak is (familieconstellaties, hypnotherapie, aromatherapie, noem maar op).
Misschien ben je ook gebaat bij andere dingen zoals massages of cursussen ontspanningstechnieken op wat voor vlak dan ook.
Verder lees ik veel van wat je plichten zijn, heb je ook iets voor jezelf? En dan bedoel ik niet de paarden, dat is niet alleen je hobby maar ook een extra verantwoordelijkheid. ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:21

jeetje marijke ....
ik zou denk even het vrijwiliigerswerk minderen en ook het huishouden minderen of gewoon niet doen laat je vader maar eens ze handjes uit ze zakken halen...
en probeer wat meer tijd voor jezelf te maken
verder zou ik hulp gaan zoeken net als wat urielle zegt probeer te zoeken wat bij je past er is genoeg hulp te halen wat misschien wel bij je past en waar je wat aan heb..
en proberen t huis uit te gaan misschien vind je zo meer rust voor jezelf om niet te hoeven "botsen" met je vader.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:23

mymy schreef:
Ze is wel wat ouder hé ... vergeet niet dat kinderen behoorlijk lastig kunnen zijn.
Bedoel als ze bv schreeuwend/verwijten gaat maken kan ik me voorstellen dat vader het liever negeert op zo'n moment.

Daarom vroeg ik HOE ze het precies verwoorde naar hem toe, mischien kan daaraan gewerkt worden.

Het probleem ligt volgens mij niet bij het kind in dit geval. Het is de omgekeerde wereld dat het kind daar dan maar aan moet werken..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:24

Bah, wat vervelend Marijke.... :(:) Snap dat het vervelend is, vooral omdat je altijd thuis-gebonden blijft zolang je paarden daar gewoon staan.
Hopen dat het gauw opknapt, keertje kickboxen? _O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:26

Wat een rare situatie, als jij dus niet kookt dan kookt je vader alleen voor zichzelf :?

Klinkt inderdaad alsof je hulp moet gaan zoeken, zo mogelijk wat taken afstoten en zo snel mogelijk op jezelf gaan wonen.