Ik heb er (hormoon)zalf voor gehad, via de dermatoloog, maar deze heb ik niet echt fanatiek gesmeerd (voor zover dat mocht met hormoonzalf dan).
Een half jaar geleden kreeg ik jeuk aan de binnenkant van mijn linkerarm. Het was ruwig en jeukte.
Hiermee naar de HA gegaan en ik kreeg weer hormoonzalf mee.
Netjes gesmeerd totdat het weg was, en weer gestopt met smeren. Maar elke keer komt het terug! Nu ook al op mijn andere arm, bij mijn keel + sinds 2 weken bij mijn oksels en sinds deze week ook de zijkanten van mijn buik!
En net voelde ik in m'n nek, en ja hoor.. ook al helemaal droog en korsten (waarschijnlijk gekrabt in mijn slaap).. en best een heel grote plek!
Hoe kán dit nou? Is dit wel echt exceem? Kan het ook een allergie zijn op iets?
De exceem op mijn ogen leek heel anders..
Ik weet dat ik hiermee gewoon naar de huisarts weer moet gaan, maar vraag me af of mensen dit herkennen en misschien weten wat het kan zijn..
Zalfje werkt dus maar even, maar stop ik ermee (als het weg is, dat moet aangezien het anders de huid alleen maar dunner maakt) dan komt het net zo hard weer terug.
Ik drink al veel meer dan voorgaande jaren, dus vocht tekort zal het niet snel zijn. Wel zit ik niet goed in m'n vel ivm werk, onregelmatige tijden, vaak moe! Misschien heeft dat er iets mee te maken..
Ik baal ervan, want alles ligt nu dus wel mooi open doordat ik onbewust krab.
Iemand die het herkent?

Ik vind dit al vreselijk vervelend..
Ik heb namelijk al m'n hele leven lang een hele witte vlek op m'n rug! Ging er ook vanuit dat dit een pigmentvlek was