Onverklaarbare klachten, ik word er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onverklaarbare klachten, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:20

De laatste jaren wijdte ik mijn klachten aan mijn psychische toestand. Wel ben ik voor de zekerheid een aantal keer bij de huisarts geweest om gekkigheden uit te sluiten.

Ik heb al maanden last van vage klachten maar nu deze week worden sommige van deze klachten erger en ik weet bijna zeker dat het niks met mijn psyche te maken heeft. Ik ga maandag naar de huisarts maar weer om te kijken of er wat te vinden is maar ik zit nu al met het idee van 'het zal wel weer niks zijn'.

Mijn klachten leken in alle opzichten op een te lage suikerspiegel. Echter is mijn suiker net gemeten en was deze 6.3. Niks geks dus, evenals mijn bloeddruk. Toch ben ik heel vaak rillerig. Ik heb het dan niet koud maar toch heb ik constant koude rillingen en kippenvel. Soms word ik er s'nachts zelfs wakker van. Terwijl ik toch lig te zweten van de warmte. Momenteel heb ik het ook koud terwijl ik het eigenlijk niet koud heb, volg je me nog? :')

Verder voel ik me zo wazig, ik kan me heel slecht focussen en concentreren. Autorijden is nu een linke zaak omdat ik soms hele delen van mijn reis mis. Ik ben erbij, maar toch niet helemaal. Ik voel me daarbij ook wat duf, niet echt moe maar ik krijg het niet allemaal mee.

Verder krijg ik soms ineens maagzuuroprispingen. Dit heb ik vaker maar niet zo extreem als dit. Heb er ook medicatie voor maar dat helpt op dat moment minimaal. Ook krijg ik ineens een hoofdpijn aanval of word ik ineens heel misselijk wat dan ook zo weer wegzakt en daarna ineens weer terug komt. Ik heb ook een gevoelige en zere buik en last van mijn stoelgang. Ik ben ook de afgelopen weken 1 kilo afgevallen, voor mij met mijn 59 kilo vind ik dit al teveel, ook omdat ik niks aan mijn eetgewoontes heb veranderd.

Als laatste voelde ik me gister heel down zonder enige reden. Ik heb ervaring met somberheid of depressiviteit maar dit was een gevoel wat ik nog niet eerder kende en het was heel raar.

Klachten die ik al langer heb zijn:
Soms ineens intense dorst hebben. Denken dat je echt niet zonder vocht kunt.
Accute spierverzuring in de benen zonder dat daar inspanning aan vooraf is gegaan.
Hongergevoel na de maaltijd, dan heb ik net gegeten en zat op dat moment vol maar wil kan en moet daarna meteen weer eten of snaaien.
Als ik trek krijg kan ik me echt ziek gaan voelen als ik niet op tijd eet.
Griepklachten zonder griep te hebben (koud/warm, zeer lijf, misselijk, hoofdpijn, vermoeid.)
Vermoeidheid, maar aangezien dat ook deels psychisch is geef ik daar niet teveel aandacht aan.

Ik ben al letterlijk lekgeprikt en getest op van alles. Ik ben maar weer aan mijn B12 vitamines begonnen vandaag.
Ik hoop dat jullie misschien tips hebben al wacht ik evengoed de huisarts af. Ik wilde het ook even van me af schrijven, ik word soms gewoon zo #^$%&%^^@^&ziek van die klachten. Grrr!!!

Raponsje

Re: Onverklaarbare klachten, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:53

Ik heb precies dezelfde klachten en bleek toen zwanger te zijn.
Maar ik voelde toen wel dat het "iets" was wat geen griepje oid was maar een gevoel wat ik nog nooit eerder ervaren had.

Inderdaad extreme dorst, moe, nergens aandacht bij kunnen houden, enorme moodswings en overal om huilen, koude rillingen, dan weer koortsig gevoel, als ik niet meteen eet als ik honger begin te krijgen word ik meteen beroerd.

Nu heb ik wel "extreme" zwangerschapsverschijnselen en misselijkheid en onder strenge controle in het ziekenhuis.

Misschien is het dat virus wat heerst? Noro virus oid?

Even naar de dokter maandag, niets vervelender dat je beroerd voelen zonder te weten hoe je er vanaf komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:57

Oeps, nou ik heb toevallig wel gedacht aan zwanger zijn omdat ik dus ook heel vaak moet plassen. Maar eerst maar eens naar de huisarts, misschien om uit te sluiten een test doen al lijkt het me zeer onwaarschijnlijk.. :=
Noro virus heb ik gekeken maar dat gaat gepaard met diarree en spugen en daar heb ik geen last van.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:01

Het hoeft natuurlijk geen zwangerschap te zijn, zeker omdat iedere zwangere vrouw het weer anders kan ervaren, maar jij beschrijft echt precies hoe ik me voel.

Ik realiseerde me pas dat ik zwanger kon zijn omdat ik een soort van "steek" kreeg in mijn bikini lijn zone als ik plotseling op stond en dat niet normaal voelde.

Grote kans dat ook een naar griep achtig iets is of een te kort aan iets.
In elk geval veel beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:04

Dank je wel. Gek genoeg zou ik zwanger zijn niet eens erg vinden :') al zou het helemaal niet gepland zijn :P
(goh dat dat ooit nog eens uit mijn mond komt haha)

Ik zal maandag wel weer een bloedonderzoek krijgen en dan einde van de week uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:04

Ik heb echt precies hetzelfde gehad, op het afvallen na dan. Mijn schildklier was toen wel een beetje aan het klooien (mijn TSH was telkens of net te laag of net niet) , maar omdat ik juist aankwam schonken de artsen er niet teveel aandacht aan... Ik kreeg het soms ook ineens heel heet, kreeg ik ook een heel rood hoofd zodat iedereen dacht dat ik koorts had, maar dan was mijn temepratuur gewoon hetzelfde. Verder had ik altijd koude rillingen idd, terwijl ik het soms niet eens koud had! Ik dronk heel veel, maar vooral rond mijn menstruatie had ik echt intense dorstaanvallen en moest ik echt de hele dag drinken.

Het was wel een periode dat ik heeeeel veel stress had en héél slecht in mijn vel zat (echt wel een dieptepunt zegmaar) en ook heel ongezond at.
Dus dat is wel waar ik het vandaag de dag maar aan wijt :o ... Het heeft echt jaren geduurd, ben medisch helemaal binnenstebuiten gekeerd (tot een hartecho aan toe) maar ze hebben nooit iets kunnen vinden... Het is wel weer over gegaan.

Het zijn opzich wel allemaal redelijke 'hormonale' dingen, die regelen ook je temperatuur etc. Zou best kunnen dus dat het daarom zwangerschapsverschijnselen kunnen zijn. Maar stress kan je hormonale bedoening ook behoorlijk in de war schoppen.... Een andere verklaring heb ik er, voor mezelf iig, anders ook niet voor.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:05

Ik zit te denken aan een B12 tekort. Je zegt dat je vitamine B12 slikt, maar als jou lichaam die niet opneemt, kun je hele potten leegslikken, maar dat doet dan niks voor je. Ik denk ook dat je maag opspeelt, en daar zou je ook een tekort aan B12 van kunnen krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:10

B12 of Lyme. Vraag eens om een antibioticakuur, docicycline, 200mg per dag voor twee weken. Voel je je nog beroerder de eerste dagen en knap je daarna op dan kun je wel eens Lyme hebben. Ik denk trouwens dat je geen antibiotica krijgt want je zit in nederland eerder in de gevangenis dan dat ze een kuur voorschrijven om uit te sluiten dat het Lyme is. Natuurlijk eerst B12 en zwangerschap uitsluiten maar ik herken hier veel van Lyme in, sterkte.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:13

ik lees even mee,
heb grotendeels dezelfde symptomen,
en daarbij komend dat ik wil afvallen, maar dit dus niet lukt :(
ik ben niet zwanger, dat is zeker :P

het enige wat ik niet heb is de griepklachten en de dorst.

hopelijk vind je wat je hebt! :(:)
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 09-02-13 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:14

Joolien schreef:
Dank je wel. Gek genoeg zou ik zwanger zijn niet eens erg vinden :') al zou het helemaal niet gepland zijn :P

Ik zal maandag wel weer een bloedonderzoek krijgen en dan einde van de week uitslag.

Toen mijn vriend en ik eindelijk dachten "misschien moeten we volgend jaar proberen zwanger te worden hebben we nog genoeg tijd om aan het idee te wennen" was ik al 5 weken zwanger dwars door de pil heen. :')

Laat je het weten wat het was als je de uitslag hebt, ben wel nieuwsgierig.
Zou inderdaad ook goed B12 te kort kunnen zijn al kloppen niet alle symptomen maar dat kan wel weer een gevolg zijn van minder weerstand etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:15

Menino, ik zit al een jaar in het psychisch traject en eerder wijdte ik daar mijn klachten idd aan. Stress kan een hoop met je lichaam doen. Nu ben ik er heel bewust mee bezig, komt het weg van stress of spanning, maar eigenlijk is er weinig spanning of stress. Al iig 80% minder dan dat ik had. Dus ik wijdt het nu niet aan de stress of spanning. Vandaar dat ik toch weer eens ga kijken. Toch maar eens een testje doen dan voor de zekerheid.

Nynke recent ben ik ook al getest op B12 en die was toen goed. MAar ik laat t maandag ook weer meenemen in de test.

Bigone, Lyme ben ik ook recent op getest en dat was het ook niet. Ik weet dat er allemaal dieper liggende testen zijn etc, maar ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:18

Raponsje schreef:
Joolien schreef:

Toen mijn vriend en ik eindelijk dachten "misschien moeten we volgend jaar proberen zwanger te worden hebben we nog genoeg tijd om aan het idee te wennen" was ik al 5 weken zwanger dwars door de pil heen. :')

Laat je het weten wat het was als je de uitslag hebt, ben wel nieuwsgierig.
Zou inderdaad ook goed B12 te kort kunnen zijn al kloppen niet alle symptomen maar dat kan wel weer een gevolg zijn van minder weerstand etc.

Ik laat het je weten, ben zelf ook wel nieuwsgierig.
Momenteel voel ik weer een soort van aanval. Had ik net in de auto ook, dan lijkt het net of ik een koude blower op mn gezicht heb staan, dan voelt het net of er een zacht koud briesje over mn handen en hoofd gaat. En ik word plotseling misselijk en krijg buikpijn. Maagzuur komt ook op. Heb wel net thee op overigens, in de auto had ik dat niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:18

Vraag in elk geval je bloedtesten even op. Als je B12 onder de 300 zit, kun je desondanks een tekort hebben, ook al handhaaft men hier de ondergrens van 150. De vitamines die je slikt kunnen ook een verkeerd beeld geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:20

Lymetesten zijn zo onbetrouwbaar als de pest, vandaar de tip om te proberen antibiotica te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:21

bigone schreef:
Lymetesten zijn zo onbetrouwbaar als de pest, vandaar de tip om te proberen antibiotica te krijgen.

Met alle respect maar ik ga niet zomaar antibiotica in mn lichaam gooien. Dus dat doe ik niet zomaar.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:22

Kunnen het geen klachten zijn die te maken hebben met je ademhaling? Ik haal zelf, zeker in periodes van stress, heel hoog adem waardoor je lichaam eigenlijk constant heel druk is en je niet ontspant. Ik herken veel van je klachten. Ik heb veel gehad aan het boek Verademing van Bram Bakker en Koen de Jong.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:23

frensje schreef:
Kunnen het geen klachten zijn die te maken hebben met je ademhaling? Ik haal zelf, zeker in periodes van stress, heel hoog adem waardoor je lichaam eigenlijk constant heel druk is en je niet ontspant. Ik herken veel van je klachten. Ik heb veel gehad aan het boek Verademing van Bram Bakker en Koen de Jong.

Sterkte!

Ademhaling is goed, adem goed door mn buik. :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:25

Als je je B12 wilt laten testen moet je minimaal 6 weken stoppen met je vitamine preperaten waar B12 inzit,anders kun je een foute uitslag krijgen.

Sommige mensen kunnen B12 niet of nauwelijks uit hun voeding opnemen en de "gewone"vitamine tabletten gaan via dezelfde route.Heb je dan niets aan...het enige wat dan wel zou helpen zijn B12 smelttabletten (die gaan via je slijmvlies je bloedbaan in) of injectie.
Je B12 waarde was goed...dat is een ruim begrip aangezien er in Nederland een onderwaarde van 140 wordt gehanteerd en dit toch in veel gevallen te laag blijkt.Zeker met veel klachten...

Depressie kan ook voortkomen uit een B12 tekort...

Een zwangerschapstest kan iig alvast 1 ding zijn...schildklier ook altijd nuttig en zeker ook de B12.

Lyme-traject is weer een heel ander verhaal,hoop niet dat je daar inhoeft :+

Sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:29

Ik zit ook niet te wachten aan Lyme testen enzo, is ook allemaal hartstikke duur en dat is geen grap.

B12 zit ik te denken, mijn huisarts heeft daar toen specifiek op getest volgens mij, maar ik zal het nog eens navragen.
Schildklier ben ik ook maar al te vaak op getest en kwam nooit wat raars uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:31

Schildklier, pfeiffer, lyme, Q koorst restje griep?

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:32

Ik neem aan dat je schildklier dan ook is gecontroleerd. Mijn moeder heeft het aan haar schildklier en een hoop dingen die je benoem, zijn ook klachten waar zij last van heeft.

Lees net je berichtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:33

karuna schreef:
Schildklier, pfeiffer, lyme, Q koorst restje griep?

Allemaal recent nagekeken, Q-koorst toen toevallig ook.

Het gekke is, ik dacht dat ik een lage weerstand had maar een paar weken terug heeft mijn vriend een heftige griep gehad en is ie ruim een week ziek geweest en ik kreeg enkel een lichte keelpijn. Ben helemaal niet ziek geweest verder.

BigOne

Joolien schreef:
bigone schreef:

Met alle respect maar ik ga niet zomaar antibiotica in mn lichaam gooien. Dus dat doe ik niet zomaar.

Natuurlijk niet maar als op een gegeven ogenblik er geen opties meer openstaan dan zou je hier eens aan kunnen denken misschien, ik probeer je alleen een tip te geven. Helaas bekent met Lyme en de verwoestende werking ervan en ook de stupide houding van nederlandse medici to lyme. Niet bewezen=niet aanwezig, bij lyme kan dat dus wel. Ook kan het zo zijn dat je meer dan tien jaar geleden een beet hebt gehad en nu pas ziek word. Veel mensen denken er niet aan, rode ring komt ook maar in 40 procent van alle besmettingen voor en de test pikt er ook maar 40 procent van de positieven uit dus staar je daar niet blind op zoals artsen helaas wel doen.

CM_

Klinkt toch wel erg als stress.
Juist als je in een rustigere periode zit, kan de stress zeker nog nawerken in je lichaam.
Bij langdurige stress is je hormoonspiegel altijd lang ontregeld, en dit kan zeer zeker voor dergelijke klachten komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:35

Overgangsklachten ben je trouwens nog wat jong voor, maar die lijken er ook best wel op trouwens. :+