"Mensen zonder make-up kan ik niet serieus nemen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

"Mensen zonder make-up kan ik niet serieus nemen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 12:33

Die uitspraak hoorde ik een poosje geleden en die vervulde me met verbazing.

Ik zal de situatie uitleggen: ik ben zelf heel erg blond, zo erg dat mijn wimpers en wenkbrauwen nauwelijks zichtbaar zijn. Ik heb ook een bleke huid (ben met rood haar geboren en heb daar de huid naar). Het kleinste beetje make-up springt er enorm uit en het staat gewoon niet goed, het voegt naar mijn idee niks toe en daarom draag ik maar zelden make-up.

Nou ken ik iemand (van een jaar of 25) die de meeste mensen wel normaal behandelt, maar mij om toen onbekende redenen altijd een beetje buitensloot en die niet veel met me van doen wilde hebben. Ze reageerde altijd arrogant en uit de hoogte als ik iets zei. Ik confronteerde haar daar een keer mee en ze zei toen dat ze me niet serieus kon nemen omdat ik geen make-up droeg en dat ze er heel slecht tegen kon als vrouwen dat niet deden omdat het mij/mensen eruit deed zien alsof ze zichzelf niet verzorgden en geen aandacht aan hun uiterlijk besteedden.

Ik was hier stomverbaasd over eigenlijk.
Delen meer mensen deze mening van dit meisje? Hoe denken jullie hier over?

Peperkroket

Re: "Mensen zonder make-up kan ik niet serieus nemen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:34

Wat een bizarre mening :') Ik draag zelden make-up, vind het een gedoe :+ Af en toe bij een feestje doe ik mascara en oogpotlood op en soms lippenstift, maar ga vaker zonder make-up de deur uit dan met. En ik denk dat ik over het algemeen wel serieus te nemen ben :') Dus ik zou zeggen, trek je daar niks van aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:35

Haha! Nou t zegt meer over haar dan over jou. ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:36

haha, wat een domme opmerking!! zegt meer over haar denk ik..

Fenrir

Wat een ontzettend aparte reactie van haar... wat maakt het nou uit of iemand make-up draagt of niet?

_Aine

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 12:36

@Chris: Oh nee het zit me ook niet dwars hoor :') maar ik was gewoon werkelijk stomverbaasd, haha. Was benieuwd of er meer mensen die mening delen.
Make-up is mij ook veel te veel gedoe :o haha.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:37

Nou, die zou ik maar niet serieus nemen, zeg, wat domme troela!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:38

Wow dat sommige pubers zo denken oké, maar iemand van 25? Zonder make-up betekent niet dat je er onverzorgd uitziet, dus nee dat is voor mij absoluut geen reden om iemand niet serieus te nemen. Tenminste ik ga er vanuit dat je niet ofwel in vieze oude kleding, ofwel met 2 staartjes in je haar en in een blij rokje aan naar je werk gaat..
Overigens kan ik me niet herinneren dat het me ooit is opgevallen dat iemand geen make-up droeg. Te veel make-up daarentegen valt me wel op, dát is juist een reden om mensen niet serieus te nemen, soms zijn mensen net clowntjes.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:39

Ik kan mensen niet serieus nemen, die de behandeling van andere mensen afmeten aan het wel of niet aanwezig zijn van make-up.
Als ze alleen uitgaat van het uiterlijk, zal ze vaak de plank finaal mis slaan.
Laatst bijgewerkt door git op 04-02-13 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:41

haha ,ws smeert zij met dr make-up dr intelligentie erop, en denkt ze dat t bij een ander ook zo werkt... :')
ik moet nu meteen aan barbie denken... _O-

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:41

Bijzondere reactie?
Wel vind ik dat de meeste vrouwen met een beetje makeup er sneller verzorgd uitzien.
Ik zie er bijvoorbeeld zonder mascara wat kaal en moe uit.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:44

mij zou ze dus ook niet serieus nemen :P
ik draag alleen bij belangerijke feestjes/gelegenheden makeup (mascara en subtiele lippenstift)
kan er vanwege mijn huid/allergie niet tegen.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:48

Echt heel raar, ik neem mensen met teveel make up juist niet serieus.
Ik heb respect voor de mensen die geen make up dragen en zich niet laten beïnvloeden door de rest. ;)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:49

tinaaz schreef:
Bijzondere reactie?
Wel vind ik dat de meeste vrouwen met een beetje makeup er sneller verzorgd uitzien.
Ik zie er bijvoorbeeld zonder mascara wat kaal en moe uit.

Ja, ik zie er zonder (ookal is het maar een klein lijntje eyeliner) ook moe en slordig uit. Dat hoor ik dan ook van mn omgeving.

Maar TS, ik vind het wel belachelijk hoor. Dat een volwassen iemand zo'n mening kan hebben. Ik vind het ook niet leuk als mensen denken dat ik ziek ben omdat ik geen make up op heb. Moet er niet teveel bij nadenken, dan wordt ik gewoon echt boos. Moet hier ook een beetje aan het programma op rtl5 aan denken met die POD. Programma was ook op TLC.
Tegenwoordig moet je als vrouw haast lef hebben zonder makeup de deur uit te gaan. Ik vind mezelf echt niet lelijk zonder make up ofzo, maar krijg er wel vaak opmerkingen over als ik zonder loop!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:51

Ze geeft dus zelf toe dat ze met verschrikkelijke vooroordelen zit. Dit is wel een van de belachelijkste vooroordelen waarvan ik ooit gehoord heb.
Trek je er niets van aan dat ze je om die reden uitsluit, van zo een domme persoon blijf je toch sowieso beter uit de buurt, want het zou nog eens zeer besmettelijk kunnen zijn :o

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:53

Pff, belachelijk. Als ik ga werken, maak ik me wel altijd op, omdat ik er anders wat vaal uitzie.
Op stal kan me dat niet schelen: bed uit, dagcreme smeren, haar in een dotje en weg. Nog nooit gemerkt dat iemand me minder serieus zou nemen dan :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:54

Wat een stomme mening van haar zeg :roll: :')

Ik ken genoeg mensen die zonder make-up er hartstikke goed uitzien en als hun geen make-up willen dragen, is dat hun goed recht!

Ik zou iemand die zoiets zegt, niet serieus kunnen nemen.. :n
Erg vreemd.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:56

Nou ja, wat een vreemd geval. Wees maar gewoon blij dat jij geen make-up nodig hebt om je goed te voelen. Ik heb nog nooit opmerkingen gehad over het niet dragen van make up en heb 9 van 10x keer geen make-up op. Als ik heb dan wel draag beperk ik me meestal tot oogpotlood, mascara zie je bij mij bijna niet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:58

Wat een vreemde opmerking... Het is mij ook te veel werk. 's Morgens smeer je 't op je gezicht om 't er dan 's avonds weer af te moeten boenen. Om nog maar niet te beginnen over hoe je er dan uit ziet als je door de regen hebt gefietst... Ik gebruik hooguit wat mascara als ik ga stappen ofzo maar verder niet. Een beetje make-up kan iemand wel mooier maken inderdaad maar ach, dan maar een beetje minder mooi :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:59

Tjonge, wat een dom figuur :=
Ik draag nooit make up, behalve naar een feestje o.i.d. als ik even extra mijn best doe maar anders niet. Dan zou ik eerder op moeten staan 's ochtends en dat gaat echt niet gebeuren :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:59

Hahah wat een doos zeg! Ken aardig wat mensen die nooit geen make-up op hebben maar daardoor kan ik ze niet minder serieus nemen hoor!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:00

hahaha, dus als zij ziek is en ze heeft daarom geen make-up op kunnen we ook zeggen: sorry, ik kan je nu niet serieus nemen, want je hebt geen make-up op. Doe eerst make-up op daarna kan ik pas zien of we naar de dokter moeten... Ik draag zelf ook meestal make-up, vooral naar school of werk, maar dat doe ik meer voor mijn eigen idee. Het is niet dat ik mensen zonder make-up daardoor minder serieus neem...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:00

Zegt in mij ogen meer of haar dan over jou.

Ik draag zelden make-up en al helemaal niet naar mijn werk. Veel te veel gedoe. Waarschijnlijk is dat er zo eentje die een uur nodig heeft om presentabel te zijn. Ik begin om 7u30 te werken en daarvoor sta ik tussen 6u en 6.15u op. In die tijd moeten er 4 paarden gevoerd worden, ontbijten, wassen en klaarmaken en naar het werk rijden. Ik maak dus echt geen tijd vrij om nog eens te zitten plamuren aan mijn gezicht.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:02

Hoe oppervlakkig ben je dan :') .

Kijk ik vind het ook prachtig hoor, mooi opgemaakte ogen maar als iemand daar geen zin in heeft is dat toch net zo goed.
Het is ook net hoe mensen je gewend zijn: als je altijd mascara/eyeliner op hebt zie je er idd vermoeid uit als je dat een keer niet doet. Als je nooit make-up ophebt vragen ze bij 1 lik mascara naar welk galabal je gaat.
Ik weet dat ik veel beter sta met een beetje mascara op en in m'n vrije tijd doe ik het dan wel eens op als ik uit de deur ga. Maar niet om te werken, dat beetje mascara compenseert niet het verwaaide kapsel en de 'ik ben in weer en wind buiten' look :+ .
Ik heb donker haar/wimpers en bij mij valt het verschil al gigantisch op met of zonder make up, bij echt lichtblonde/rosse mensen is dat verschil idd enorm. Juist leuk toch dat àls je dan eens make-up opdoet, het 'wow' effect veel groter is.