pijn in de buik ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

samira_baco

pijn in de buik ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 22:39

hallo
Zinds 2 weken heb ik links onderin me buik een stekende pijn, het zit zeg maar net boven mijn heup (weet niet wat daar precies zit)
Als ik in me buik ga drukken en op de plek ga voelen dan voel ik ''hoe moet ik dat uitleggen'' een soort bobbel achtig iets en doet het zo`n pijn dat ik er tranen van krijg en bijna door de grond heen zak.
De stekende pijn krijg ik op verschillende momenten, als ik gewoon rustig zit, als ik loop, als ik gewoon sta, gewoon bijna op elk moment van wat ik doe.
Het is niet op een vaste tijd en vrij wel vaak achter elkaar maar ook weer niet continu achter elkaar.
Ook trekt de stekende pijn soms door naar de hele onderbuik (wel onder de navel)
Het kan niet aan mijn mentruatie liggen want die is gewoon goed gelopen (zoals altijd) en ik slik gewoon zoals normaal de pil en heb niet iets raars tijdens mijn mentruatie ontdekt.
Ook kan ik niet zwanger zijn want anders was ik niet ongesteld geworden.

Ik weet dat ik er al 2 weken mee loop en naar de huis arts moest gaan, maar heb het erg druk gehad de laatste tijd en het is zinds gisteren eigenlijk pas heftiger geworden.

Ik weet niet of een van jullie deze klachten ook herkent en misschien weet wat het kan zijn ?
Als het na het weekend nog zo heftig is ga ik toch maandag maar de ha bellen voor onderzoek

Pluttersput

Re: pijn in de buik ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:43

Herkenbaar, heel herkenbaar.
Een pijn waarbij je als je er op drukt volledig door de grond gaat, en zomaar ineens kan het ook weer weg zijn. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en moest een echo laten maken. Conclusie was: typische klacht voor bij een spastische darm. En laat ik die nou toevallig al mijn hele leven hebben.
Advies was bij mij: uitzitten. Het gin waarschijnlijk om een stukje ontlasting dat in een darmplooi vast zat en daar irritatie veroorzaakte. Na een week of 2/3 was het over. Ik heb het nog steeds wel eens, alleen minder lang en minder erg :)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 22:45

Pluttersput schreef:
Herkenbaar, heel herkenbaar.
Een pijn waarbij je als je er op drukt volledig door de grond gaat, en zomaar ineens kan het ook weer weg zijn. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en moest een echo laten maken. Conclusie was: typische klacht voor bij een spastische darm. En laat ik die nou toevallig al mijn hele leven hebben.
Advies was bij mij: uitzitten. Het gin waarschijnlijk om een stukje ontlasting dat in een darmplooi vast zat en daar irritatie veroorzaakte. Na een week of 2/3 was het over. Ik heb het nog steeds wel eens, alleen minder lang en minder erg :)

oke oke bedankt
ja ik heb niet echt last van poepen en houd het ook nooit in
en het voelt ook niet echt als een stuk ontlasting maar zeg nooit nooit natuurlijk

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:48

Ik voelde het ook niet als iets wat vastzat, en had verder ook nergens last van. Alleen gruwelijke pijn links, bijna alsof het in mijn heup zat, maar wel duidelijk in mijn buik. Komt goed! Als je je maandag nog zorgen maakt even langs de huisarts natuurlijk, maar for now zou ik het even laten gaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:52

Daar zit je dikke darm en je endeldarm. het kan zijn dat je een beetje verstopt zit :)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 23:00

phormicola schreef:
Daar zit je dikke darm en je endeldarm. het kan zijn dat je een beetje verstopt zit :)

oke oke maar heb je dan echt 2 weken lang een stekende pijn ?

en vandaag was ik op stal de pony`s aan het verzorgen (alle zware werk was achter de rug)
toen deed ik het lichte werk hooi pakken en toen kreeg ik echt flinke steken de boer keek me echt zo aan van gaat alles verder goed ?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:54

Het kan alles zijn van blindedarmontsteking tot een verstopping. Ik denk dat als je wilt weten wat het is je het beste gewoon naar de huisarts kan.. mocht de pijn dit weekend ondragelijk worden naar de Eerste Hulp. Sterkte iig.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:59

Het zou inderdaad een blinde darm ontsteking kunnen zijn, al is twee weken wel enigszins te lang daarvoor, maar het is zeker niet uitgesloten.
Rechtsonder zit de overgang dunne-dikke darm en het kan soms (stekende en/of zeurende) pijn doen als daar lucht of darminhoud langs gaat. Verder zit na deze overgang een knik in je dida waardoor dit ook pijn zou kunnen geven.

Als je echt niet meer kan lopen of als het erger wordt, zou ik zeker naar de HA gaan :)

succes en sterkte :o

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:00

Voor een blindedarm zit de pijn aan de verkeerde kant. Dat zit namelijk rechts en ts heeft pijn links

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:00

of je apendix kan ontstoken zijn

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:03

Als de pijn 'verschuift' via navel naar rechts kan dat een ontwikkeling zijn van appendicitis.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:06

Allemaal ingewikkelde medische termen die eigenlijk neerkomen op t zelfde: Blinde darm ontsteking.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:12

malih schreef:
Allemaal ingewikkelde medische termen die eigenlijk neerkomen op t zelfde: Blinde darm ontsteking.

volgens mij doet blinde darm ontsteking wel veel meer pijn dan die steekjes die ik heb
mijn meoder heeft dat vroeger gehad en ging de hele tijd door de grond
ik kan gewoon lopen en alles doen en vandaag valt het nog mee met de steken

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:15

Misschien een liesbreuk?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:17

Ik heb ook stekende buikpijn momenteel maar dat is van de drank. :Y)

Nee even alle gekheid op een stokje; als ik die klachten normaal heb, heb ik last van obstipatie. Ik kan al heel moeilijk gaan en niet vaak maar als ik deze pijnscheuten voel weet ik dat er ergens iets 'klem' zit. Ik ga hiervoor naar de HA die mij een poeder geeft wat ik drie dagen een keer per dag moet drinken. Dan krijg je dunnere poep en kun je makkelijker gaan, het maakt je darmen schoon. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:17

Kan ook als endometriose klinken. Had namelijk precies dezelfde klachten. Kan vanalles zijn. Gewoon naar de huisarts en die weet wat te doen ;)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:19

even om erbij te zeggen heb zinds gisteren ook een blaas onsteking gekregen

edt: dus veel moeten plassen, kleine beetjes plassen, heel vervelend hoog kietel gevoel in me blaas, enz

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:46

Dan is daar wss je antwoord :) Maandag even naar de HA die kan je een kuurtje geven en als de klachten dan nog niet verdwijnen kun je verder kijken ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:57

samira_baco schreef:
malih schreef:

volgens mij doet blinde darm ontsteking wel veel meer pijn dan die steekjes die ik heb
mijn meoder heeft dat vroeger gehad en ging de hele tijd door de grond
ik kan gewoon lopen en alles doen en vandaag valt het nog mee met de steken

Dat kan ik niet voor je beoordelen. Pijn is niet meetbaar. Pijn is dat wat jij zegt dat het is. En treed op waar en wanneer jij zegt dat het optreed.

Ik zeg niet dat het een blinde darm onsteking is. Maar iedereen begon met medische termen. En al jij niet in dat wereld zit begrijp je mogelijk niet dat ze eigenlijk allemaal t zelfde bedoelde.

Je pijn straalt namelijk uit naar de verkeerde kant om een blindedarm ontsteking te kunnen zien (wonderen daar gelaten)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 00:45

ben net naar de wc geweest en me urine was best vel geel en er zaten kleine rode dingetjes erdoor heen (leken net opgekrulde mini wormpjes) wat kan dit wezen ??

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:52

Lijkt mij dat je toch echt snel naar een dokter moet gaan! Als je gekke dingen ziet in urine is er over het algemeen, wel degelijk iets aan de hand. Zuinig zijn op jezelf hoor :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:57

Als je een blaas ontsteking aanwezig is heb je bloed bij de urine. Dit kan het geen zijn wat voor jou zichtbaar was.

Hoeveel heb je gedronken vandaag? heb je ook iets gehad voor je blaas ontsteking?

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 00:58

__Esther__ schreef:
Lijkt mij dat je toch echt snel naar een dokter moet gaan! Als je gekke dingen ziet in urine is er over het algemeen, wel degelijk iets aan de hand. Zuinig zijn op jezelf hoor :)

ja ik schrok me dood heb vaker blaas ontsteking gehad
maar nog nooit die rode dingetjes

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 01:00

malih schreef:
Als je een blaas ontsteking aanwezig is heb je bloed bij de urine. Dit kan het geen zijn wat voor jou zichtbaar was.

Hoeveel heb je gedronken vandaag? heb je ook iets gehad voor je blaas ontsteking?

heb best goed gedronken en ook weer niet teveel voor de blaas onsteking heb ik niks gehad en is al stukken minder geworden
heb vaker blaas onsteking gehad maar die rode dingetjes waren erg goed zichtbaar ook mijn vriend heeft het gezien en zat te denken aan rode bloedlichaampjes of bloedcellen
me buik steekt nu precies weer opdezelfde plek maar dan wat heftiger dan gisteren
op internet werdt er gezegt dat het waarschijnlijk aan je nier lag

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:01

Kan blaasontsteking zijn, of nierstenen. Nierkolieken doen wel heel heel erg zeer. Maar als het kleintjes zijn hoeft het niet superpijnlijk te zijn.
Je kan altijd de huisartsen post bellen als je er niet een goed gevoel over hebt.
Sterkte ermee in elk geval en wees zuinig op jezelf