Waar blijft nou die anticonceptie voor mannen toch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Waar blijft nou die anticonceptie voor mannen toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:59

Serieus hoor, ik zeg alle mannen aan de pil! Ik vergeet dat kreng zo vaak :')

Voor vrouwen zijn er tig varianten.. De pil, spiraaltje, vrouwencondoom, prikpil noem maar op.. En voor de man, jawel, het condoom.. :+ En anders moet gelijk de hele zaak verbouwd worden.. Da's ook weer zo definitief..
Waar blijft die mannenpil.. ik vind dat wel kunnen in 2013 :D Maar volgens de wetenschappers moeten we daar nog 15 jaar op wachten -O-
http://www.elsevier.nl/Wetenschap/nieuw ... ER346983W/

Wat hebben die kerels het toch makkelijk.. :D

vuurneon

Re: Waar blijft nou die anticonceptie voor mannen toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:02

o nee, echt niet :') ik vertrouw die kerel van mij op veel vlakken... maar niet dat hij de pil zal slikken. hij vergeet nu al zijn allergie medicatie haha en daar heeft hij alleen zelf last van :D

Ik denk ook dat weinig vrouwen de man ermee vertrouwen :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:06

Om eerlijk te zijn hou ik mijn anticonceptie toch liever in eigen beheer.
Ik zou er niet op durven vertrouwen dat de man dat pilletje elk dag neemt, en dan vervolgens zelf met de gebakken peren zitten als ie t niet doet.

Edit: haha net als hierboven dus

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:07

vuurneon schreef:
o nee, echt niet :') ik vertrouw die kerel van mij op veel vlakken... maar niet dat hij de pil zal slikken. hij vergeet nu al zijn allergie medicatie haha en daar heeft hij alleen zelf last van :D

Ik denk ook dat weinig vrouwen de man ermee vertrouwen :P

Bij ons is het juist andersom :') Mijn vriend vertrouwd mij er niet mee, haha _O-

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:08

Zwitsal schreef:
Om eerlijk te zijn hou ik mijn anticonceptie toch liever in eigen beheer.
Ik zou er niet op durven vertrouwen dat de man dat pilletje elk dag neemt, en dan vervolgens zelf met de gebakken peren zitten als ie t niet doet.

Edit: haha net als hierboven dus

Idem! :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:11

Ik bescherm mezelf omdat ik die ellende niet wil, ik durf dat niet in de meeste mannelijke handen te leggen :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:14

"Hoe bedoel je je bent zwanger? Je zou toch anticonceptie nemen!"
"Nee, jij ging anticonceptie nemen!"
:+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:15

Haha wat een vertrouwen in het mannelijk volk :') Volgens mij ben ik de enigste stoeptegel die er altijd veel te laat achter komt dat ik er eentje vergeten ben :')

Haha ja Kwanyin, dat zou wel awkward worden idd _O-

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:17

Ooit is er wel een mannenpil geweest, maar daar werden ze permanent onvruchtbaar van. Dat ging het dus niet worden....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:18

Ik zou het wel handig vinden als extra veiligheid, heb je toch een soort dubbele bescherming (net als de pil en condoom gebruiken). Maar het alleen aan de man overlaten? Dat nooit, hij is niet degene die er uiteindelijk (lichamelijk) mee zou zitten als het 'n keer verkeerd gaat :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:19

rainbow8 schreef:
Ooit is er wel een mannenpil geweest, maar daar werden ze permanent onvruchtbaar van. Dat ging het dus niet worden....

Is het probleem wel meteen opgelost :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:20

xTammyy schreef:
rainbow8 schreef:

HAHAHA _/-\o_ foei :x

Vooral als je te veel gedronken hebt, en een (per ongelijk toch wel)lelijke one night stand aan de haak geslagen hebt... :Y)

Typo's :+
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 29-01-13 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:20

Ik vroeg een keer voor de gein aan m'n vriend, als er een pil voor mannen ontwikkeld wordt, slik jij hem dan. Had hij geen problemen mee. Kom maar op met die pil dus!

Anoniem

Als de man en de vrouw de pil nou eens ging slikken. Dan is het niet erg als 1 van beiden het een keer vergeet :D

Ik zeg doen!

EquiPhoto

xTammyy schreef:
rainbow8 schreef:

_/-\o_

Anoniem

Nou, het kán momenteel ook wel, dan zou je de Depo-Provera moeten gebruiken, alleen heb je dan gelijk een chemische castratie, en of je daar nu zo gelukkig mee moet zijn is de vraag....

Bij vrouwen is de cyclus makkelijker te beïnvloeden. Dat is er de reden van. Bij vrouwen is het mogelijk om het libido intact te houden, terwijl tegelijkertijd de het vrijkomen van een ei voorkomen wordt.
Bij de man worden in de teelballen aan de lopende band zaadcellen geproduceerd, bij een vrouw zijn alle eicellen bij de geboorte al in de eierstokken aanwezig, een vrouw produceert geen nieuwe, een man wel, en daarin ligt het hele probleem. De productie moet namelijk intact blijven, omdat de teelballen ook hormonen produceren die zorgen voor het libido.

Een manier van anticonceptie is dus sterilisatie bij een man (dan komt ie dus wel klaar, maar zonder spermacellen te lozen, alles wat er dan komt is prostaatvocht), heel efficiënt, maar wel vrij drastisch. Of chemische castratie (is effectief een productiestop, maar het is basically een castratie, de testosteronniveau's gaan enorm omlaag, en zijn libido is nihil), of een condoom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:21

EquiPhoto schreef:
Ik vroeg een keer voor de gein aan m'n vriend, als er een pil voor mannen ontwikkeld wordt, slik jij hem dan. Had hij geen problemen mee. Kom maar op met die pil dus!

Die van mij zegt: Jij wilt toch niet zwanger worden :+

Met andere woorden, ik moet zelf ook maar voor anticonceptie regelen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:22

love_western schreef:
EquiPhoto schreef:

Wil hij wel zwanger worden dan? :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:23

love_western schreef:
EquiPhoto schreef:

Misschien als je dan zegt "oh jawel schat, ik heb me bedacht, laten we minstens 5 kinderen maken, ik gooi al mijn pillen direct in de vuilbak!" dat hij plots wel spontaan begint met de pil en zegt dat jij niet voor hem kan bepalen wanneer hij ermee wilt stoppen :+ .

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:23

schop in de ballen werkt ook wel erg goed hoor als anticonceptie ;)

Mannen vinden het altijd aa de vrouw liggen. mijn vriend en ik willen absoluut geen kinderen maar dat hij z'n buisjes zou laten doorknippen is geen discussie punt...dat gebeurd gewoon niet. Vind ik een raar iets van mannen

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:24

love_western schreef:
EquiPhoto schreef:

:+ Lekker dan. Gelukkig is mn vriend het nog wel met me eens dat het dan "ons" kindje wordt. Ik datzelfde gesprek (ik weet niet hoé ik er op kwam) vroeg ik hem ook dat als het mogelijk was, hij die baby niet uit kom dragen. Prima zei meneer, nou, dat moet ik nog zien! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:24

@ Woogy: Oh, die van mij heeft dat wel gedaan. Geeft niet de onzekerheid van de pil, en niet het gezanik met die condooms steeds.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:27

Woogy schreef:

Mannen vinden het altijd aa de vrouw liggen. mijn vriend en ik willen absoluut geen kinderen maar dat hij z'n buisjes zou laten doorknippen is geen discussie punt...dat gebeurd gewoon niet. Vind ik een raar iets van mannen

"Don't touch my tralala" Echt typisch mannen.. Geen kinderen willen, maar knippen hó maar..
Oke, is ook niet niks.. maar de ingreep bij vrouwen is veel zwaarder.

Gewoon flink wat aspirines in zijn koffie en aan de slag met een heggenschaar O:)
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 29-01-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:27

Woogy schreef:

Nou dat vind ik niet zo gek hoor, dat is toch behoorlijk definitief. En sterilisatie kan toch ook bij vrouwen?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:28

Je kan de knoop er toch ook weer uithalen?