Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 09:09

Ik heb eigenlijk nog nooit iets 'ergs' meegemaakt (gelukkig :D ) wat betreft gebroken benen e.d., maar ik ben ook altijd wel vrij voorzichtig geweest.
Maar ook stomme kleine dingen kunnen heel veel pijn opleveren, en die maak ik soms wel mee }>

Zo ben ik ooit achteruit op m'n bed gevallen. Alleen te veel naar de achterkant, waardoor ik met m'n stuitje op de rand terecht kwam.. Yep, gebroken :+
En mijn elleboog bv, die is ooit een keer gebarsten geweest van een kei harde voetbal te vangen. En een paar dagen later knalde ik met diezelfde elleboog tegen de leuning van de trap, en toen was ie ook gebroken :+

Mijn moeder heeft bv ooit een autoportier tegen haar oor gehad. Kraakbeen gebroken :+

Nou, brand maar los!

marlies85

Re: Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:16

Eerder deze maand over de hond heen gevallen....zit nu in prachtig paars gips, handwortelbeentje gebroken :+

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 09:18

marlies85 schreef:
Eerder deze maand over de hond heen gevallen....zit nu in prachtig paars gips, handwortelbeentje gebroken :+

Ow klinkt pijnlijk :D

Ik ben zo eens met mijn teen tegen het "drempeltje" naar de keuken gelopen, je weet wel, 2mm hoog ofzo :+
Ik heb zo'n 2 weken met krukken gelopen haha :')

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:20

Even afkloppen, maar ik heb nog nooit iets gebroken. Wel heel erg veel al gekneusd door bijvoorbeeld van het paard te vallen. Maar ik kan zelfs zeggen dat ik iets heb gekneusd door OP het paard te willen springen :+

Ik zat op voltige en we hadden tijdelijk een ander paard, omdat het vaste paard volgens mij kreupel was. Maar hij was niet zo geschikt toen wij er in galop op wilden springen! Hij racede de cirkel rond, maar ik wilde het toch eens proberen. Uiteindelijk maar opgegeven en iedereen zat mij zeer verschrikt aan te kijken. Want ze hoorden een harde krak toen ik erop wilde springen en de beugel raakte! Langzaam maar zeker ontstond een vervelende druk op mijn borst.
Conclusie: borstbeen en rib gekneusd! Nog steeds last van na al die tijd! :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:36

Mijn kleine tenen zijn ook permanent gekneusd volgens mij, loop altijd tegen tafelpoten en de poten onder het bed aan :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:49

Ik heb nooit wat gebroken, maar wel een stuk of 6 botsplinters in mijn voeten en knieën (door mis stappen).
Ook heb ik vroeger 3x mijn pinken tussen de auto deur en de voordeur gehad. Niet gebroken, wel heel plat (echt bizar), en ik kan ze nu niet helemaal meer strekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:53

Ik stootte 2 weken terug mijn vinger op de stoel,
Hij stond in een rare hoek dus ik gelijk recht getrokken.
Dat deed wel zeer. Volgens mijn bezoek werd ik tenminste wel wat wit. En misselijk...
Enfin woensdag naar HA. Tja vinger is ontwricht dat wist ik al, maar ook gebroken....
Maar zoals ik vorig week al dacht doen ze daar niets aan dus we hebben er een spalk omheen gedaan en het zal wel genezen.

Typen gaat nu wel erg onhandig en tjee wat stoot je je vingers toch vaak!!!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:58

Mijjn pleegmoeder liet een keer een heeele zware broodplank vallen op mijn kleine teen. Ik denk dat ik er 3maanden last van heb gehad en nu steeds er een stukje bot uitzeg maar. Mn teen ziet er anders uit dan die er uit zou moeten zien _O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:14

Ik viel laatst van een paard en toen brak ik rechter mijn middelvinger op een heel banketstaaf manier. Bandjes totaal afgescheurd.

Dat paard stond in training en ik na een week dacht ik: ik ga hem longeren. Dan doet iig wat.
Krijg ik een ruk aan de longe, gewoon een simpele draai met het hoofd maakte hij, breekt mijn topje van mijn linkermiddelvinger af en het peesje scheurt door.

Twee gebroken middelvingers. Nou dan loop je voor banketstaaf kan ik je zeggen. :')

Is nu twee maand geleden en beide vingers zijn scheef gegroeid.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:27

Week voor de kerst vinger tussen de deur gekregen.(kat was ontsnapt, ik zat op me hurken, kat weer binnen en ik wou heul snel de deur dicht doen, onder t opstaan deur dicht gedaan.. Blijkbaar trok ik me aan de deurpost omhoog xD)
Gevolg t topje van me middelvinger gebroken :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:29

ehm :+
deze zomer,, ruzie met de vriezerdeur , resultaat: gebroken teen :+
Begin december, het was glad. ik ga zoals gewoonlijk weer onderuit. resultaat: rin gebroken :=

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:33

Scenario:

Ik was lekker aan het bellen blazen en mijn zus wou deze kapot knippen.
Jawel, met een schaar :+ (waren toen 8 jaar ofzo)

Op een gegeven moment steek ik mijn hand uit naar een bel waar mijn zus ook haar oog op had laten vallen.
Resultaat: knipt ze recht tussen mijn ring- en middenvinger.
Zo'n 4cm vel van elkaar geknipt, door pees, vlees en alles (zusje knipte met 2 handjes aan de schaar dus had vééél kracht gezet :+ )

Vingers wééééken aan elkaar gebonden en heb nu nog een litteken van 1cm.

Verder eens van 1 trede gestruikeld (10cm ofzo, voet verkeerd geplaatst): spierscheur in mijn enkel :+

En dan nog eens zo stom geweest om op een plank te stappen waar een nagel van 12cm uitstak.
Toen ik de nagel in mijn voet voelde prikken heb ik ipv mijn voet terug trekken, gewoon doorgestapt dus de nagel VOLLEDIG door mijn voet geramd :+

Verder the usual stuff:

- van de ladder gevallen: rug gebroken
- van paard gevallen: rug dubbel gebroken
- auto-ongeval: rug dubbel gebroken

Mijn 9 levens zijn bijna op...

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:44

ooh ik heb altijd van die domme dingen...

de ergste is toch wel dat ik tijdens een hoestbui mn rib gebroken heb...

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:46

Ik stapte van mn paard af en brak mn knieschijf!
ongelukje zit in een klein hoekje:)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:48

Gestruikeld over m'n eigen voeten, vinger gebroken :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:49

Mi_Amore schreef:
Scenario:

Ik was lekker aan het bellen blazen en mijn zus wou deze kapot knippen.
Jawel, met een schaar :+ (waren toen 8 jaar ofzo)

Op een gegeven moment steek ik mijn hand uit naar een bel waar mijn zus ook haar oog op had laten vallen.
Resultaat: knipt ze recht tussen mijn ring- en middenvinger.
Zo'n 4cm vel van elkaar geknipt, door pees, vlees en alles (zusje knipte met 2 handjes aan de schaar dus had vééél kracht gezet :+ )

Vingers wééééken aan elkaar gebonden en heb nu nog een litteken van 1cm.

Verder eens van 1 trede gestruikeld (10cm ofzo, voet verkeerd geplaatst): spierscheur in mijn enkel :+

En dan nog eens zo stom geweest om op een plank te stappen waar een nagel van 12cm uitstak.
Toen ik de nagel in mijn voet voelde prikken heb ik ipv mijn voet terug trekken, gewoon doorgestapt dus de nagel VOLLEDIG door mijn voet geramd :+

Verder the usual stuff:

- van de ladder gevallen: rug gebroken
- van paard gevallen: rug dubbel gebroken
- auto-ongeval: rug dubbel gebroken

Mijn 9 levens zijn bijna op...

Woooow die eerste krijg ik echt rillingen van :+ Je bent wel echt een brokkenpiloot zeg. Ik heb ook ooit m'n rug gebroken maar kan me niet voorstellen hoe ik eraan toe ben als het nóg 2 keer gebeurt. Volgens mij kan je me dan in een rolstoel zetten :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:51

Wow, je rug zo vaak gebroken? Mijne is heel vaak op de foto gezet maar thank god nooit gebroken.

Mijn eerste keer karten botste ik frontaal op een muur met hoge snelheid. Voelde toen al vreselijke pijn in mijn voeten. Echt hele erge pijn. Maar ik wilde winnen dus gewoon knetterhard doorgereden.
Was het kwartier om. Ik had gewonnen! Wil ik opstaan uit de kart, lukte niet. :') Ik door mijn vader uit de kart gedragen en naar ZH. Beide enkels enkelbanden in- of afgescheurd (lang geleden weet niet meer). :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:51

Jeetje, kan jij nog wel wat met je rug tegenwoordig mi_amore?

Ik heb nog nooibwat gebroken, wel vnalles gescheurd, onder andere:
- uitglijden op natte slippers (2 gescheurde kniebanden)
- achteruit lopen en in een putje stappen (2 gescheurde enkelbanden en een gescheurde pees )

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:53

In een putje stappen :') Ja dan sta je ook raar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:53

In groep 8 van de basisschool;
Pony gereden (rond de 1.20 schofthoogte) en ik zou er af stappen, ik kreeg m'n moet even niet uit de beugel dus zette eerst mijn andere voet op de grond, pony dacht dat ik klaar was en liep weg, mijn voet zat op dat moment dus nog in de beugel en ik viel achterover, resultaat was een gebroken schouder..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:54

Met een vriendin onze sturen van de fiets in elkaar rijden en zo mijn pols breken :+

Vond ik niet zo leuk :x

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:55

Ik had voor de kerst een themafeestje. Erg leuk en gezellig totdat iemand met een pumphak precies in het midden achter mijn tenen ging staan... Middenvoetsbeentje deed toen krak :D

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:57

Heb je even? :P

December 2008: van de pony vallen en mn rug breken en een scheurtje in mn bekken.
December 2010: een schop van een pony krijgen en mn arm breken.
Oktober 2012: met de scooter in de berm raken en arm uit de kom.

En dat zijn nog maar de grootste dingen. :P Deze maand ook een ongeluk gehad met de scooter tegen een auto, waarbij een vriendin achterop zat. Ik heb helemaal niks, maar zij heeft een dikke en blauwe knie waardoor ze nu 3 - 6 weken niet mag paardrijden. Voel ik me toch schuldig over, hoewel ik er niks aan kon doen...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:59

Au Rytir!! Dat lijkt me echt pijnlijk!

Nancy hahhaha, hier ook.
En zelfde verhaal nog een keer met schaatsen, toen had ik een scheur in mijn polsgewricht. :')

Brokkenpiloten allemaal op Bokt. :P
Grappig! :D

Ik kom sowieso 2x per jaar in het ZH, meestal vaker.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:03

Melisding schreef:
In een putje stappen :') Ja dan sta je ook raar te kijken.

Sta? Ik lag :P Haha, vervolgens nog 2 weken op doorgelopen met de cpnclusie dat het nie beter werd (ging cpntinu door mn enkel, lag ik weer op de grond)