Ben ik de enige die zo denkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Ben ik de enige die zo denkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:21

Volgens mij was hier nog geen topic over.

Ben ik de enige die erover nadenkt?
of doen jullie dat ook,

mensen die op twitter, facebook en whatsapp hun kleine kwaatje posten,
om maar de grootste medelijden te krijgen.
omdat ze zielig zijn.

maar binnen een week, misschien 2, is dat voorbij,
zijn ze weer kip, gaan aan het werk en leven fluitend verder.

maar denken die mensen dan niet een keer aan anderen?
zo iets als: kop op, er zijn mensen die het veel erger hebben!

mensen met chronische ziektes, of kanker, hartinfarcten, maar ook kleinere dingen,
zoals die dingen waaraan je niet overlijd, exceem, ernstige allergieen, het missen van een ledemaat, of simpelweg iets psychisch ( en ik word het er al vaan doordat ik dat woord maar niet fatsoenlijk getypt krijg :\ )

zelfs hun gaan fluitend het leven door, en maken er het beste van, zonder dat ze over zichzelf klagen,
en het liefste vertellen ze zo weinig mensen wat er is, om schaamte te voorkomen.

waar gaat het heen met de toekomst?

ps, als mensen de reden willen weten waarom ik zoiets typ, pb me maar

RusselNuwell

Re: Ben ik de enige die zo denkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:28

Ik post ook wel eens een negatieve status, en een enkel keertje als ik me ziek voel, maar bij een deel van de mensen lees je niets anders meer dan berichten over hoe ziek ze zijn ('heb alweer hoofdpijn' en blabla). Ja wat wil je nou, dat ik je iedere dag beterschap wens?
Wat ik nog veel hinderlijker vind zijn de statussen als 'hou je bek bitch', en dan krijg je de reacties als 'wat is er meis', waarop diegene altijd iets antwoord als 'ik app je wel'. Als je zo graag je verhaal prive kwijt wilt over iemand waar jij je aan ergert, maar het hele verhaal niet op internet wilt zetten, zet er dan gewoon niets op.

Krijg trouwens bij sommige mensen ook wel een 'get a room-gevoel', constant maar over en weer in een stelletje hoe geweldig de ander is.

Nee, er zijn echt mensen wiens statussen ik met liefde lees, maar een deel van mijn vrienden staan echt alleen uit mijn lijst vanwege beleefdheid :')

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:31

Ik kan af en toe ook wel eens om kleine dingen balen... Maar dat betekent niet dat ik geen ergere dingen in mijn leven heb mee gemaakt.

Natuurlijk is er een verschil van af en toe een status posten of elke minuut van de dag even vertellen hoe vervelend je leven wel niet is... Daar moet ik ook niets van hebben moet ik zeggen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:32

Waar ik me vooral aan irriteer zijn die mensen die altijd overal last van hebben en niet naar school kunnen, maar dan s'avonds wel kunnen trainen bijvoorbeeld of s'weekends op stap gaan, wat uiteraard allemaal gepost wordt! Toen ik in augustus mijn rug op drie plekken gebroken had heb ik af en toe ook wel eens gepost op FB over hoe poedersuiker ik me voelde en dat ik er soms echt ff doorheen zat was duidelijk te lezen in mijn posts. En ik verwijder serieus mensen die alleen maar op hun FB zetten: vandaag weer bij m'n schatje geweest loveyou blablabla. Rot op, vertel dat aan je vriend en niet aan FB.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:33

Waar ik op FB trouwens al helemaal een hekel aan heb... Sinds er in dat balkje staat van 'Hoe voel jij je, Sanne?' 'Hoe is het met je, Sanne?' En al die andere idiote vragen, dat mensen er serieus ook nog op gaan antwoorden als in : 'Hou voel je je Linsey? Nou ik voel me erg goed omdat ik vandaag dit en dit en dit heb gedaan!'

Bij zoiets kun je me echt opvegen, en die scroll ik met alle liefde in snelheid snelweg voorbij!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:34

iedereen uit zich wel eens lekker negatief toch? en waarom niet, daar is al die social media toch voor, als lekkere uitlaatklep :j

moet ik dan maar continu mijn mond houden ivm het vele leed in de wereld? dan kunnen we toch nooit meer wat posten?
Nee hoor, leven en laten leven en als je je stoort aan die persoon die dat doet,dan verwijder je die toch gewoon lekker??

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:35

Ik denk dat mensen gewoon teveel prive dingen delen via het netwerk,
al is het, ik heb lichte hoofdpijn en kan nu niet werken, iedere dag, dan word ik een beetje kriebelig

en tja, facebook is nu eenmaal zo,
ik kijk er al niet meer naar, facebook hoeft niet te weten hoe ik me voel

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:36

Afbeelding

:D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:37

Ojajoh, dus als jou beste vriendin in het normale leven normaal zou doen, maar op fb gaat zeuren om 5 min dat haar mascara kwijt is en hoe zielig ze wel niet is, verwijder je haar meteen? ( is even een voorbeeld )

dit is trouwens niet om te rellen hoor, maar soms denk ik kom op, er zijn ergere dingen, en er zijn vaak zat mensen met een ernstige ziekte die dan 1 x wat vertellen, en dan gezegd word dat het maar aanstel is

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:38

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:39

Dat andere mensen het erger hebben zegt nog niet dat jij je niet rot mag voelen over iets en zoiets niet mag uiten. Ik ben mijn dochtertje verloren en ik werd er gestoord van dat mensen constant zeiden 'maar ach, wat ik heb valt in het niet bij wat jij meemaakt'. En 'ik voel me niet zo lekker, ja sorry hoor, jij voelt je vast nog veel slechter dan ik na alles wat je meemaakt, sorry', dat is zó storend. Ik leefde juist ook erg met iedereen mee en was oprecht bezorgd als er iets met iemand gebeurde. Jij kan niet voor iemand anders bepalen hoe diegene zich voelt.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:39

Ik heb laatst wel heel veel mensen verwijderd, omdat ik ze simpelweg nooit sprak en alleen mijn goede vrienden nog op FB wilde hebben. Maar ook een aantal heb ik eraf gegooid omdat ze keer op keer maar weer riepen wat voor poedersuiker leven ze wel niet hadden terwijl die mensen toch echt een prima leventje hebben waar een hoop mensen voor zouden tekenen. Tegen zulke dingen kan ik niet en die mensen pleur ik dan ook lekker van mijn FB af.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:41

zoals al eerder tegen ojajoh,
vaak worden mensen die iets ergers hebben, gezegd dat ze zich niet moeten aanstellen,
en andersom zoeken de normale mensen soms de meeste aandacht.

en dan heb ik het heus niet over iedereen, ik reageer ook gewoon niet op die berichten,
ik reageer eigenlijk bijna nooit, ik lees er overheen en denk dan, nouja, beterschap en veel succes ermee, morgen ben je misschien weer beter

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:42

Juist Nynke!
dat bedoel ik helemaal!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:00

Ik heb er ook 1 op facebook.

Elke dag moet ze even vertellen dat ze hoofdpijn - kiespijn - rugpijn - een blauwe plek heeft.
En statussen als " ze moeten altijd mij hebben. .. Weer hoofdpijn zucht ".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:08

De een klaagt op Facebook, de ander op bokt.. Ieder zijn ding toch?
Iedereen gooit er wel eens een keer iets negatiefs uit. Je kan moeilijk alles voor jezelf houden. Als je niet tegen het geklaag en gezeur van een ander kan, moet je op een hutje op de hei gaan wonen zonder telefoon of internet of enige andere vorm van contact met de buitenwereld.

ja, chronische ziekten zijn heel erg, en ontzettend vervelend en zo zijn er nog 100000 andere dingen die hartstikke poedersuiker zijn.
Neemt niet weg dat een simpel griepje ook kan voelen alsof een vrachtwagen over je heen heeft gereden 2x en dat mag je dan prima zeggen.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:10

Helemaal mee eens TS! ik probeer altijd postes te plaatsen die positief zijn want ik mag niet klagen heb een prima leven en als ik zelf een beetje down ben dan zoek ik een vaak een wijze quote op om te posten

vind het ook mateloos irritant die relatiestatussen waar hun hele liefdesleven in gepost word.
wat ik ook niet snap op fb wanneer iemand zijn eigen status liked... sorry hoor maar je post tog zelf iets niet wat je zelf niet leuk vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:13

ik plaats al mijn zelfmedelijden op facebook. Ga me dan echt niet eens meer om de wereld bekommeren. Net alsof ik niet af en toe een flink potje zelfmedelijden mag hebben omdat er kindjes in Afrika honger hebben |( ....

Vind het erger dat mensen op internet gaan zetten hoeveel sinaasappels ze die ochtend geperst hebben ofzo. Net alsof iemand dat boeiend vind, en je er echt iets mee opschiet zoiets op je fb te posten.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:19

Hangt er natuurlijk van af,hoe veel sinaasappels je geperst hebt....ik heb vanochtend driehonderdzevenenvijftig geperst.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:23

Menino schreef:
ik plaats al mijn zelfmedelijden op facebook. Ga me dan echt niet eens meer om de wereld bekommeren. Net alsof ik niet af en toe een flink potje zelfmedelijden mag hebben omdat er kindjes in Afrika honger hebben |( ....

Vind het erger dat mensen op internet gaan zetten hoeveel sinaasappels ze die ochtend geperst hebben ofzo. Net alsof iemand dat boeiend vind, en je er echt iets mee opschiet zoiets op je fb te posten.

Je spreekt jezelf tegen. Want wie zegt dat jouw fb vrienden het boeiend vinden om jouw zelfmedelijden te lezen? En wat schiet jij er wel mee op om je frustraties of whatever of FB neer te zetten? Net zo weinig of misschien juist net zo veel als iemand die op FB zet dat ie sinaasappels heeft geperst.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:36

deviltjh schreef:
Ojajoh, dus als jou beste vriendin in het normale leven normaal zou doen, maar op fb gaat zeuren om 5 min dat haar mascara kwijt is en hoe zielig ze wel niet is, verwijder je haar meteen? ( is even een voorbeeld )

dit is trouwens niet om te rellen hoor, maar soms denk ik kom op, er zijn ergere dingen, en er zijn vaak zat mensen met een ernstige ziekte die dan 1 x wat vertellen, en dan gezegd word dat het maar aanstel is

dan verander ik wat ik van haar wil zien...

ik snap het moeilijke er niet van??

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:55

Ik erger me er ook vaak genoeg aan ookal doe ik het soms zelf (ik heb net nog getweet dat ik niet kon slapen door mijn eigen gehoest..)

Edit: maar ben dan weer niet zo'n persoon die bij elke negatieve situatie tweet om mar medelijden te krijgen, hier irriteer ik me aan als mensen dit doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 01:00

Tja ik heb adhd en dat weten mensen maar als ik me naar voel dan dan zeg ik dat ook. maar niet van ik wil medelijden maar soms hebben mensen tips, net als hier

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:58

Ik vind het nogal dat er besloten wordt voor anderen dat ze niet zouden mogen klagen omdat anderen het erger hebben.
Onzin als je het mij vraagt.
Maar dat staat dan los van facebook.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:05

Maar hallo, Facebook is niets meer of minder dan een openbaar dagboek. Het is bedóeld om iedere dag in te schrijven hoe klote je je voelt (of hoe goed). Deden wij (2 generaties geleden :+ ) vroeger als puber ook. Alleen dan hield je het met een slotje achter in een bureaula stiekem geheim, nu schrijf je het leesbaar voor iedereen op internet.