Discussie: haar wassen zonder shampoo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Discussie: haar wassen zonder shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 14:21

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van het wassen van je haar zonder shampoo.

In het topic ''haar wassen zonder shampoo!'' probeerde ik hier een discussie over aan te gaan maar dat was daar niet gewenst, dus misschien kunnen we er hier over discussiëren?

Vind je het vies of niet, en waarom wel of niet?

Geryon

Re: Discussie: haar wassen zonder shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:22

Vies! Om vet en vuil te verwijderen heb je zeep nodig..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:24

Hoe wil je ze anders schoon krijgen :7

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:27

Ik was mn haar al een aantal maanden conditioner only. Mijn haar is niet vies of vet. Het ruikt fris en ziet en voelt er echt niet vet uit.
De creme spoeling masseer ik goed in, laat ik een minuut of 3 zitten en spoel ik er uitgebreid uit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:28

En waarom dan Mri? Ik kan me niet voorstellen dat het dan even schoon is? Of conditioner moet ook kunnen 'schuimen' oid?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:28

Door je haren vaak te wassen wordt je haar juist vet. Zolang je niet teveel haarstylingsproducten gebruikt kan je best je haar wassen met alleen warm water. Dat het 'vies' zou zijn is ons aangeleerd door o.a. de reclame's. Wij vinden ons lijf pas schoon als het naar bloemen ruikt. Maar een lijf is schoon als het neutraal ruikt oftewel niet ruikt. Evenzo met haren

Ik was het eens in de 7 - 10 dagen, ik moet wel want ik gebruik soms producten met vet dus dan was ik het. Verder spoel ik het alleen maar uit. Kreeg laatst dikke complimenten van de kapper dat mn haar zo gezond was. Heb sterk krullend, veel maar zeer fijn en breekbaar haar. Heb tegenwoordig weinig dode punten ook

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:29

Snap als mensen werk doen of bezigheden waarbij je haar echt smerig wordt het wel wassen, maar ik heb gewoon een kantoorbaan. Heb wel een paard, maar m'n haren worden daar niet vies. Ruiken ook nooit

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:30

Nee hoor. Geen reclames. School :))

Ik heb geleerd dat vuil zich niet kan hechten aan water. Daar is 'zeep' voor nodig. Dat maakt als het ware een 'bel' om het vuil en zo kan het weggehaald worden. Met water niet.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:30

Je hebt tegenwoordig zoveel verzorgende shampoos dat het imo echt geen nut heeft. Behalve dat vind ik het ook nog eens smerig...

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:31

Colway schreef:
Door je haren vaak te wassen wordt je haar juist vet. Zolang je niet teveel haarstylingsproducten gebruikt kan je best je haar wassen met alleen warm water.

Als ik alleen met water doe heb ik juist de volgende dag een vette coupe :Y)

listiglistje

Mri schreef:
Ik was mn haal al een aantal maanden conditioner only. Mijn haar is niet vies of vet. Het ruikt fris en ziet en voelt er echt niet vet uit.
De creme spoeling masseer ik goed in, laat ik een minuut of 3 zitten en spoel ik er uitgebreid uit.

Maar dan was je ze toch nog met een vergelijkbaar spulletje :D

Ik dacht dat het hier ging om alleen met water te wassen :P

Collie2008

Geryon schreef:

Ik heb geleerd dat vuil zich niet kan hechten aan water. Daar is 'zeep' voor nodig. Dat maakt als het ware een 'bel' om het vuil en zo kan het weggehaald worden. Met water niet.

vuil kan prima afgewassen worden met water, alleen vuil wat sterk vet is niet, maar hoe wordt je haar zo vet dan? Door je eigen talg. En juist door vaak te wassen, maakt je hoofdhuid meer talg aan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:32

Hier ook EquiPhoto. Ik heb mijn haar vroeger élke dag gewassen én elke dag conditioner. Ik had prachtig haar! Misschien is het dat gewend en daarom vet zonder shampoo?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:32

Colway schreef:
Snap als mensen werk doen of bezigheden waarbij je haar echt smerig wordt het wel wassen, maar ik heb gewoon een kantoorbaan. Heb wel een paard, maar m'n haren worden daar niet vies. Ruiken ook nooit

zweet jij nooit onder je cap? Ik heb altijd een gigaplak-en zweetkop :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:33

listiglistje schreef:
Colway schreef:

zweet jij nooit onder je cap? Ik heb altijd een gigaplak-en zweetkop :P

zweet kan je er gewoon uitspoelen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:33

Colway schreef:
Geryon schreef:

vuil kan prima afgewassen worden met water, alleen vuil wat sterk vet is niet, maar hoe wordt je haar zo vet dan? Door je eigen talg. En juist door vaak te wassen, maakt je hoofdhuid meer talg aan.

Vuil wat je zonder water ook eruit kan halen ja := Maar veel vuil niet hoor :n

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:34

Geryon schreef:
Hier ook EquiPhoto. Ik heb mijn haar vroeger élke dag gewassen én elke dag conditioner. Ik had prachtig haar! Misschien is het dat gewend en daarom vet zonder shampoo?

:j Dat is wel de theorie van mn moeder. Ik "mag" mijn haar van mn moeder niet elke dag meer wassen, is niet goed voor je haar en dan went je haar eraan. Ik was nu om de dag.

Collie2008

Geryon schreef:

Ik deed het vroeger ook iedere dag en had droog en beschadigd haar. Gebruikte speciale shampoo's dus geen drogisterij rommel. Mijn haar is nog nooit zo vol, gezond, glanzend geweest als nu. En mijn hoofdhuid een stuk rustiger

Anoniem

Ik voel me niet schoon als ik het niet even lekker gewassen heb 's avonds. Spoelen doe ik 's morgens, omdat het anders niet te stylen is.
Ik denk dat als ik m'n haar een week niet met zeep was, ik jeuk op m'n hoofd zou krijgen door het idee :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:35

Wat gek :D Ik had juist echt prachtig haar door het vele wassen enz := Maar als ik het twee dagen niet wastte kreeg ik vet haar al.

Mri

Geryon schreef:
En waarom dan Mri? Ik kan me niet voorstellen dat het dan even schoon is? Of conditioner moet ook kunnen 'schuimen' oid?

Als ik het met shampoo was en heb het niet in een staart/knot dan is het eind van de middag (rond een uurtje of half 5- 5 uur) zo vies en vettig dat ik me er niet prettig meer bij voel. Het voelt vies aan, gewooin inet lekker.
Ik heb allerlei soorten shampoo's geprobeerd. Het gaat een week of 2 goed (met elke dag wassen!) en dan wordt het steeds sneller dat ik me er niet prettig meer bij voel.

Op advies wel eens geprobeerd om het gewoon een keer helemaal vet te laten worden en dan opnieuw te beginnen (man, wat voelt dat VIES!)!
Daarna verschillende dingen geprobeerd en conditioner only bevalt voor mij het beste. Vuil en vettigheid blijft aan de vettigheid van de conditioner plakken zeg maar, en dat spoel ik er weer uit.
Ik was nu 1 keer per 2 of 3 dagen mijn haar. Heb ook minder snel jeuk of een strakke/geirriteerde hoofdhuid.
Wel gebruik ik conditioner met weinig zooi erin (van Yes to)

Collie2008

Geryon schreef:
Vuil wat je zonder water ook eruit kan halen ja := Maar veel vuil niet hoor :n

Ik weet niet waar jij met je haar in zit, maar meestal gaat het om zweet en meer niet. Of je moet met je hoofd over de motor van je auto wrijven of door de stal van je paard rollen
Laatst bijgewerkt door Collie2008 op 26-01-13 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:36

Ik heb vrij snel vet haar en als ik het enkel spoel met water dan is het binnen een dag weer vet.
Nu gebruik ik andrelon shampoo voor mannen met eucaliptis erin (her and body) en nu hoef ik het maar 1x per 5dagen te wassen.

Mri

listiglistje schreef:
Mri schreef:
Ik was mn haal al een aantal maanden conditioner only. Mijn haar is niet vies of vet. Het ruikt fris en ziet en voelt er echt niet vet uit.

Maar dan was je ze toch nog met een vergelijkbaar spulletje :D

Ik dacht dat het hier ging om alleen met water te wassen :P

Ik vatte het op als wassen zonder shampoo --> in de zin van: als je geen shampoo gebruikt, wat gebruik je dan wel.

Collie2008

Geryon schreef:
Wat gek :D Ik had juist echt prachtig haar door het vele wassen enz := Maar als ik het twee dagen niet wastte kreeg ik vet haar al.

Je hoofdhuid wordt vet vanwege de vicieuze cirkel je stimuleert juist de talgproductie in je haar waardoor het snel vet wordt, je het weer wast en stimuleert