Hoi,
Het is niet te geloven dat ik dit moet vragen of uberhaupt moet schrijven..
Wilde een schaduw account aanvragen, maar goed.. Dat laten we dan maar even achterwegen.
Ik ga niet volledig in detail treden, mijn vraag in dit topic is:
-Wat kunnen wij doen?
-Kunnen wij zorgen dat ze kan worden opgenomen of kan dit alleen vrijwillig?
-Welke instanties kunnen wij inschakelen?
-Wat zijn jullie ervaringen?
-Hoe gaan jullie ermee om?
Het verhaal;
Mijn zus is van kleins af aan al moeilijk. Zij heeft een erg laag IQ, waarvoor zij zelfs in aanmerking komt voor een uitkering.
Schelden, vloeken, schreeuwen. Maar dit is nog niet het ergst.
Van jongs af aan heeft zij al 'losse handjes', ze kwam met spullen thuis waarvan wij wisten dat die niet van haar waren.
Vanaf haar tienerjaren is dit vele malen erger geworden. Op een zomervakantie een aantal jaren geleden is de bom gebarsten en hebben wij besloten haar uit huis te plaastsen.
Zij maakte ons kapot, als zij thuis bleef wonen, waren mijn ouders nu uit elkaar.
Mijn andere zus en ik hebben hier natuurlijk ook onder geleden, alle aandacht ging naar haar.
Dit is er later uitgekomen en dit is ook wel goed verwerkt.
Zij is in die tussentijd 3 of 4 keer verhuisd.
In die tijd ook haar eigen huis gekregen, maar zij heeft het zo weten te manipuleren dat ze weer thuis kon wonen.
Zij heeft ook toegegeven dat zij dit heeft gedaan.
In de jaren dat ze een vriend had, was zij nauwelijks thuis, 1x per week was wel het maximum.
Heerlijk die rust, helaas is dat nu uit, en woont zij full-time thuis.
Het stelen gaat gewoon door, ik heb een slot op mijn kledingkast, mijn nagellakkast, mijn beautykoffer.
Alles wat maar van waarde is staat achter slot en grendel.
Mijn moeder heeft ook haar beautykoffer continu op slot en veranderd regelmatig de code.
Laatste maanden gaat ze heel vaak naar party's, party's als hardbass, exlerator (ofzo iets), pussylounge ed.
Party's waar ook drugs wordt gebruikt, zij heeft inmiddels hier toegegeven dat zij ook regelmatig gebruikt.
Het begon met een half pilletje, en het zijn er nu al 4 (al dan niet meer). Het gaat hier over XTC en MDMA (?)
Ze verteld nu dat ze is gestopt, maar dit is niet waar, uiteraard.
Ze moet na haar partys direct naar huis komen, maar dit gebeurd dus niet, we kunnen zelf invullen waarom niet.
Een aantal maanden is ze ontslagen van haar werk en studie, ze zat zonder geld.
Haar uitkering kreeg ze pas een aantal maanden later weer.
Maar naar partys kon ze wel gaan en nieuwe kleren kopen kon ook..
Hierdoor denken wij ook dat zij bezig is in de prostitutie.
Dit hebben wij gevraagd, maar ze ontkend (en wordt ook niet boos als wij dit vragen).
Ze kan alles heel erg mooi vertellen, ze verteld precies wat wij willen horen en heeft ook direct een antwoord klaar.
Ze liegt en terwijl ze het verteld gelooft ze haar eigen verhaal.
Haar vrienden gebruiken ook regelmatig drugs, maar afstand nemen van haar vrienden wil ze ook niet.
Het zou ook nog kunnen dat ze zelf aan het dealen is.
Ik kan nog uuuuuuren doorgaan met wat zij allemaal heeft gedaan en doet.
Maar het komt er op neer dat zij wederom het gezin kapot maakt.
Ik ben 20 en ik lijd hier ook onder. Het doet me zeer als ik zie wat zij allemaal doet tegenover mijn ouders en haarzelf.
Ik kan zelfs zeggen dat ik haar haat. Ik heb serieus haat gevoelens tegenover haar.
Ik vertrouw haar niet, ik wil haar weghebben, ze liegt en bedriegt alles bij elkaar.
Als zij een eigen huis vindt, hangen wij de vlag buiten.
Maar heeft ze een huis, dan wordt ze in 2 maanden eruit gezet, omdat ze haar financien niet op orde heeft.
Zij kan NIET met geld omgaan.
Ze heeft een jobcoach, die haar zou moeten helpen, maar hier komt nog maar weinig uit.
Eigenlijk heeft ze ook nog een budgetcoach nodig, hier gaan we nog mee in overleg.
Eigenlijk zouden wij het liefst zien dat zij wordt opgenomen in een kliniek.
Om tot haar zelf te komen, om clean te worden.
Maar zij is inmiddels 24, dus alles is haar eigen keus/verantwoordelijkheid.
Wat kunnen wij hier nou tegen doen? Om te voorkomen dat zij ons gezin kapot maakt.
Wat zijn jullie ervaringen? Dit mag ook allemaal via pb.
Alle reacties/hulp of wat dan ook is welkom.
Ze maakt zichzelf kapot en eindigt hier nog mee in de goot.
Het lucht mij ook wel op om hier even over te kunnen praten en het even weg te kunnen typen, helaas is dit nog lang niet alles, maar nu hebben jullie dus een beeld.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 25-01-13 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt