Help! Aangezichtspijn waarschijnlijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rosaa

Help! Aangezichtspijn waarschijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 22:34

Hi bokkers!

Ik heb sinds 2 weken enorme pijn, met vlagen, aan de linkerzijde van mijn gezicht, vanaf de slaap ongeveer tot onder in mijn kaak. Ik heb dit tussen mijn 15e en 16e eerder gehad en dit is toen, na maanden verschillende soorten medicatie uit te proberen, zo uit de hand gelopen dat ik in slaap ben geholpen met medicatie en zo een paar dagen slapende geweest ben.. De exacte oorzaak is destijds nooit gevonden en de klachten zijn langzaam verdwenen en bleven weg.. Tot nu dus..

De pijn is terug en de vlagen komen weer steeds sneller achter elkaar waarbij de pijn erger en erger wordt. Nu ben ik dinsdag naar mijn huisarts geweest voor de laatste keer. Ik ben onlangs in een andere stad komen te wonen maar met de huisarts was nog niet alles rond..
Enfin, ik heb de dokter mijn klachten duidelijk aangegeven, het verhaal van de vorige keer uitgelegt en vertelt dat paracetamol e.d. geen effect hebben. Zijn conclusie was dat het waarschijnlijk aangezichtspijn is. Prima, het beestje heeft na al die jaren eindelijk een naam!

Nu was zijn advies... Paracetamol..
Ik had al meerdere malen gezegt dat dus totaal geeft effect heeft, net zoals ibuprofen enzo. Ik heb dus ook gevraagt of hij niks anders had wat mijn pijn kan verlichten. Maar omdat dit volgens hem niet " de snoepjes van de week zijn " moest ik het hier maar mee doen. Wou ik dit niet, moest ik maar naar mijn nieuwe dokter gaan. Ik kan bij mijn nieuwe dokter helaas pas volgende week terecht.

Welke bokker kent deze pijn en heeft voor mij DE tip om de week door te komen en deze helse pijn te verlichten. Ik hoor het heel graag want ik klim bijna tegen de muren op ondertussen.

Groetjes,

Rosaa

Pauline

Re: Help! Aangezichtspijn waarschijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:38

Ik heb dat gehad.
Via de pijnpoli is er toen met een naald stroom op die zenuw gezet, en bij de juiste zenuw is er met een laser het uiteinde van de zenuw kapotgemaakt. Daardoor is niet al het gevoel weg maar wel de pijn.

Die behandeling was een hel, ze hebben drie keer moeten prikken ( onverdoofd) maar ik ben er daardoor wel vanaf gekomen.
Dus naar een neuroloog en dan je laten doorverwijzen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:42

Volgens mij kan aangezichtspijn ook komen door stress.
Heb je veel last van stress?

Ik heb ook vaak in tijden van stress/spanning pijnlijke plekken in mijn gezicht. Zo erg dat ik dan niet op die kant op mijn kussen kan liggen bijvoorbeeld.
Of is dit wat anders dan wat jij ervaart?

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 22:54

Oei Pauline, dat klinkt naar. Gelukkig het het nu wel voorbij en heb je geen last meer!
Neuroloog zal misschien volgende week wel komen. Moet dus eerst naar mijn nieuwe huisarts. De diagnose is ook nog niet definitief ookal scoor ik 100% qua symptomen.

D_Desteny. Nee, eigenlijk niet op het moment. Zit voor de rest goed in m'n vel en destijds was er ook niks volgens mij.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:56

Heb je alleen ibu en paracetamol uitgeprobeerd? Ik heb zelf baat bij advil liquid (bij andere klachten). Daarnaast heb ik gehoord dat het toegestaan is om verschillende pijnstillers naast elkaar te gebruiken omdat de bestandsdelen verschillen. Hierdoor dek je dus een groter veld (sommige wss dubbel) waardoor het misschien wel werkt. Dit heb ik enkel van horen zeggen, dus dat lijkt me wel het nazoeken waard voordat je het probeert. Sterkte iig :(:)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:58

Is het geen clusterhoofdpijn?

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 23:07

Advil ken ik niet. Heb de vorige keer heel veel soorten medicatie gehad waarvan niks hielp. Heb toen 1 soort pijnstiller gekregen speciaal voor hoofdpijn, Perdolan. Deze helpt ook amper maar haalt het " randje " van de lichtere aanvallen af. Nu het steeds erger wordt heb ik hier dus weinig meer aan.

Clusterhoofdpijn ken ik zo zeer niet. Ken 1 iemand die het heeft en die heeft de pijn hoger zitten.
Ik weet dus ook niet zeker of het dit is maar hier mee werd ik naar huis gestuurd.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:15

Als het clusterhoofdpijn zou zijn kan je proberen jezelf aan de zuurstof te leggen. Dit helpt erg daartegen!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:19

Heb je bloedverdunners in huis? Dat werkt geweldig en verder kan het soms helpen als je een "cocktail" maakt dus prarachetamol, asperine, ubiprofen(zakjes) oplossen in citrosan en opdrinken. Doe aub maar 1 of 2 x per dag en niet vaker!! Eigenlijk mag het niet..Zou het je niet moeten aanraden maar bij mij werkt het soms. Ik heb vorige week zelfs zo'n pijn gehad dat ik in 1 dag een heel pakje parachetamol opheb en 1 strip ubiprofen 200mg

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:25

En ik heb zelf eigenlijk alle soorten hoofdpijn die er zijn en bij clusterhoofdpijn zit de meest helse pijn bij mijn neus en oogkassen. Voel echt met je mee TS.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:30

Accupunctuur? Ik heb er zelf goede ervaringen mee met mijn migraine. Het hielp, of het werkte of niet. Ik weet het niet.
Misschien heb jij er ook baat bij? Ze werken met zenuwen.
De pijn van de naaltjes valt heel erg mee, prikt even.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 23:31

Dankje Kiki! Clusterhoofdpijn heb ik dus 1 keer gehoort en dat lijkt me verschrikkelijk! Dus voor jou ook sterkte! Mijn aanvallen zijn korter maar snel achter elkaar.

Voor wat betreft die mix. Dat klinkt wel een beetje eng hoor. Heb ook die dingen in huis dus kan het niet proberen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:32

Je kan diclofenacnatrium kopen bij de drogist, dat zou nog kunnen helpen :)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:34

Die mix is ook een beetje eng. Dat drink ik alleen als ik zo wanhopig ben dat ik mijzelf het liefst voor een trein gooi. En ik slik al jaren erg veel pijnstillers dus ik zal er wel flink wat weerstand tegen hebben opgebouwd. Heb je misschien diclofinac in huis? Voor je pijn werkt het totaal niet maar je valt er wel lekker van in slaap ookal is het geen slaapmiddel. maar het belangrijkste..Niet gaan huilen om de pijn of er echt gek van worden daar wordt het alleen maar erger van. Ga lekker op de bank ofzo liggen en probeer een boekje te lezen met een klein lampje. Geen TV of computer en probeer echt wat rust te krijgen.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 23:41

De accupunctuur is misschien een oplossing als de diagnose definitief is, wie weet!

Diclofinac ligt hier thuis.

Dat rustig blijven weet ik ondertussen na mijn ervaring de vorige keer en lukt tot nu toe redelijk. Vanmorgen een enorme inzinking gehad omdat ik voor mij gevoel van het kastje naar de muur gestuurd werd. Ik probeer ook echt niet in paniek te raken maar ooh wat is het lastig af en toe..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:43

Helpt het niet om tijdens een aanval er een coldpack op te leggen om het te verdoven?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:46

Een overdosis of een mix van pijnstillers zoals hier eerder in het topic aangeraden is, zou ik persoonlijk sterk afraden. In Advil zit ibuprofen, je hebt al aangegeven dat dit niet helpt. Misschien kun je Naproxen of Diclofenac proberen.

Ik ben heel benieuwd wat je nieuwe dokter er van zegt. Hopelijk krijg je wat meer duidelijkheid!

NiKip

Ook al wel eens ibuprofen in combinatie met paracetamol geprobeerd?
Als ik hele erge pijn heb (zoals na een wotelkanaalbehandeling) helpt dat bij mij.
Eerst iets eten als je een zwakke maag hebt zoals ik en dan 1 ibu en 2 paracetamol.

Ik hoop voor je dat je nieuwe dokter je beter kan helpen :(:)

Dorus

Paracetamol en ibuprofen kan je zonder probleem combineren. Ze versterken elkaars werking waardoor ze beter werken.
Als je 's nachts wakker ligt van de pijn kan je ook altijd nog proberen de huisartsenpost te bellen. Die kunnen je vaak telefonisch wat adviezen geven over wat je kan proberen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:48

vuurneon schreef:
Helpt het niet om tijdens een aanval er een coldpack op te leggen om het te verdoven?

Dat is persoon verschillend..Ik hoop voor de TS dat het helpt. Bij mij wordt het alleen maar erger.

En TS laat je niet gek maken! Er zijn zoveel mensen (waaronder ik) die hiermee kampen. Als jij je druk gaat maken wordt het alleen maar erger. Probeer je rust te vinden en als de pijn over is er een gesprek met de HA hierover te voeren.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 00:02

Coldpack kan ik altijd proberen! Nouja, zodra ik er 1 heb kunnen regelen :+

Ik heb destijds een ibu " kuur " gehad. 3 keer daags 2 tabletten, 600 of 800. Weet ik niet meer precies. Dit hielp niet. De combi heb ik nog nooit geprobeert.

Het nare is dat het vlagen zijn. Ik weet niet wanneer en hoeveel achter elkaar waardoor je niet snel achter de werking van iets komt. De pijn duurt meestal rond zo'n 3 minuten. Ik kan het daarna een uur of langer niet hebben. Of 2 minuten er na weer en weer en zo verder.
Ook komt het heel snel op. Ik zat net op de bank met een kopje thee, niks aan de hand. Ik loop naar de keuken en voor ik dr ben lig ik dubbel van de pijn.

Ik hoop ook inderdaad dat mijn nieuwe dokter mij beter na zal kijken en me niet weer naar huis stuurt met iets waar ik niks aan heb.

Weekendarts kan ik altijd nog doen als het niet meer gaat, helpen die je ook volledig zoals een " normale " huisarts?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:06

Oei dat is wel heel vreemd ja van die korte aanvallen. Ik dacht dat je met kort een paar uur bedoelde ipv dagenlang. Na 5 uur savonds kan je ook altijd naar de huisartsenpost wel. Wel aangeven dat je eigen HA hiervan weet maar dat je nu echt gillend gek wordt. Soms dienen ze je dan zuurstof toe dan helpt ook wel een klein beetje.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 00:13

Vorige keer is het uit de hand gelopen en was het constant met heeeele korte tussenpussen van verlichting. Dus aanval na aanval. Uiteindelijk kon ik niks meer behalve huilen en schreeuwen.

Nu zit er meestal redelijk wat tijd tussen maar ik merk wel dat hoe verder ik kom, hoe vaker ik de aanvallen krijgen. Ik hoop dinsdag een afspraak te kunnen krijgen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:21

Je zei dat je het had toen je naar de keuken liep. Heb je het altijd met opstaan of bukken? En heb je ook wel eens dat je zwart ziet?
Dan zou het ook met een lage bloeddruk te maken kunnen hebben.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 00:30

Nee, dit was om de snelheid aan te geven. Er zit geen logica in. Het komt tijdens elke houding of beweging op. Zwart zien heb ik ook geen last van, ik ben voor zo ver ik weet ook gewoon fit voor de rest.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Doet me enorm goed, echt waar.