auw me enkel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje347

auw me enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:27

Ik ben dus keihard uit geleden en door me enkel gegaan.
Nou doet door je enkel gaan natuurlijk veel pijn.
Volgende dag beetje blauw wel erg dik. En veel pijn.
Gewoon rust houden. in geteept.
Haal ik gisteren avond teep er af.
Dit als resultaat

Afbeelding

Kan helaas half 6 pas bij de huisarts terecht.

saskiakefie

Re: auw me enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:29

Gewoon rustig aan doen, dan hoor je wel weer bij de HA hoe en wat. ;) Niet paniekeren

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:31

saskiakefie schreef:
Gewoon rustig aan doen, dan hoor je wel weer bij de HA hoe en wat. ;) Niet paniekeren

Ja maar ik ben gisteren ook echt ziek geworden koorts misselijk diaree. Dus heb het idee dat het echt niet goed zit.
Maar hopen dat het ziek zijn niks met me enkel te maken heb..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:34

Koelen :) dat kun je blijven doen namelijk. Coldpack erop leggen (wel even in een hoes of theedoek natuurlijk).

De buikgriep gaat rond, kleine kans dat het door je enkel kan komen hoor ;)

(En het is; mijn enkel, niet me enkel. )

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:34

Oef dat is niet zo mooi. Ik loop al een half jaar met mijn enkel. Het word er met die sneeuw niet beter op (geen stabiele ondergrond). ik ben heel benieuwd wat je HA zegt. :)

Normaal staat er 2 tot 6 weken voor. Ik heb gewoon domme pech ;)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:37

Lijkt me sterk dat het ziek zijn daarmee te maken heeft. Ergste wat er gebeurd kan zijn is dat je enkelband gescheurd is, maar ook daar horen geen ziektebeelden bij. Meer dan rust houden kan je niet doen. Ik ken het gevoel, heb zelf ook een maand met krukken moeten rondsjouwen door een dikke blauwpaarse enkel :+

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:39

aiii beterschap! een kennis van mij had hetzelfde, kuitbeen gebroken.. 6 weken gips!
ik hoop dat het meevalt.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:43

Ja vreselijk ik slik de hele dag door paracetamol heb er nu al 6 op. slik er 3 per keer anders trek ik het niet. nu begint het weer uit te werken.. en voel gelijk weer flinken steken

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:45

Waarvoor maak je dit topic eigenlijk? Om te laten zien hoe zielig je wel bent?
Je gaat vanavond naar de HA, wij kunnen vanaf het scherm niks doen aan je pijn....

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:46

wat is dat nou weer voor opmerking? 44Myrthe44

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:47

44Myrthe44 schreef:
Je gaat vanavond naar de HA, wij kunnen vanaf het scherm niks doen aan je pijn....

He wil je alsjeblieft niet reageren als je je oordelen al voor je hebt.
Ik doe het niet om zielig te zijn. Maar ik doe dit omdat ik alleen thuis ben en dit gewoon even wou delen met iemand.
En denk doe het hier. Niemand kent me hier. Verder wil ik niet zielig gevonden zijn. Want dan had ik het heel anders gebracht.
ik schrok er gewoon van.
Dus gelieve niet meer te reageren hier.

Zeg toch ook niet waarom jij zet je je paard op bokt om te laten zien hoe stoer je bent met je paard??? Of ben ik nou gek.
Sorry hoor.
Laatst bijgewerkt door Maartje347 op 23-01-13 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:48

Ik denk dat je niet te veel pijnstillers moet eten voor je naar je HA gaat. Natuurlijk kan je wel wat nemen. Ik bedoel Straks ben je bij de HA en dan kan je niet de pijn aan geven wat je eigenlijk voelt en zo kan hij een verkeerde diagnose stellen. ;)

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:48

Dhani schreef:
Ik denk dat je niet te veel pijnstillers moet eten voor je naar je HA gaat. Natuurlijk kan je wel wat nemen. Ik bedoel Straks ben je bij de HA en dan kan je niet de pijn aan geven wat je eigenlijk voelt en zo kan hij een verkeerde diagnose stellen. ;)

Nee klopt, ik neem nu expres nog 1 paracentamol en daarna niet meer.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:49

44Myrthe44 schreef:

Als je net zo'n blessure oploopt, kun je nergens aan anders aan denken. en ja, dan vind je jezelf heel zielig omdat je nergens heen kunt. Dan wil je erover praten, en dat kan met ons. Wat is het probleem verder?

Overigens: ik heb vorige maand kort na elkaar mijn knie verdraaid en mijn schouder uit de kom gehad, ben er nog steeds van aan het genezen. Ben nu ook als de dood om uit te glijden, omdat dan gemakkelijk één van de twee blessures weer terugkomt, of omdat ik er dan een derde bij heb. Dus ja, ik snap helemaal dat je dit onderwerp aanmaakt. :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:52

ook even rekening mee houden dat je allergisch kunt worden voor paracetamol.

Veel sterkte en succes bij de doktor.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:53

StonedRomy schreef:

Oke dank je!
ik ga ook even met de huisarts overleggen voor pijnstillers. zodat ik niet zoveel meer hoeft te nemen!
Dank je voor je reactie.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:54

musiqolog schreef:
44Myrthe44 schreef:

Als je net zo'n blessure oploopt, kun je nergens aan anders aan denken. en ja, dan vind je jezelf heel zielig omdat je nergens heen kunt. Dan wil je erover praten, en dat kan met ons. Wat is het probleem verder?

Overigens: ik heb vorige maand kort na elkaar mijn knie verdraaid en mijn schouder uit de kom gehad, ben er nog steeds van aan het genezen. Ben nu ook als de dood om uit te glijden, omdat dan gemakkelijk één van de twee blessures weer terugkomt, of omdat ik er dan een derde bij heb. Dus ja, ik snap helemaal dat je dit onderwerp aanmaakt. :)

Ja vreselijk. mijn pols schoot laats uit de kom. maar schoot meteen terug tijdens het mesten.. Hoe dan nou kon weet ik echt niet..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:55

Maartje347 schreef:
StonedRomy schreef:

Oke dank je!
ik ga ook even met de huisarts overleggen voor pijnstillers. zodat ik niet zoveel meer hoeft te nemen!
Dank je voor je reactie.

helaas zijn veel artsen hier niet van op de hoogte.
de max. hoeveelheid echt niet langer dan 1 week slikken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:56

musiqolog schreef:
44Myrthe44 schreef:

Helemaal mee eens. Ik ben nu een half jaar aan het herstellen van een enkelblessure. En Nog altijd ben ik bang om te vallen. Ook omdat ik er nog steeds last van heb. Je bent dan extra voorzichtig ;)

En idd, Als je helemaal alleen zit en niets kan. Dan denk je aan niets anders. En ik kan me voorstellen dat er nu de hele tijd door je hoofd spookt. Wat het kan zijn. Hoelang ben ik hier mee zoet! enz enz. Dus helemaal NIET RAAR om een topic over te maken ;)

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 14:06

Gelukkig maar haha.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:35

Oef.. Je bent goed onderuit gegaan :wow: :oo

De HA zal wel zeggen: Een weekje (of 2) met het voetje omhoog en dan kom het wel goed :+

Ik ga heel makkelijk door mijn enkels, heb slappe enkels.. Niet zo fijn.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:03

Hoe is het gegaan?

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:08

oef dat ziet er niet fijn uit.
wat is het nu uiteindelijk?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:54

StonedRomy schreef:

Sorry dit is echt onzin!! Ik ben apothekersassisitente en je moet je natuurlijk gewoon aan de maximale dosering houden ( <60kg 3 x daags 2 tabletten en > 60kg 4 x daags 2 tabletten) maar het is echt niet zo dat je opeens allergisch wordt als je het lang slikt. je kan het alleen overdoseren en dat is natuurlijk wel gevaarlijk maar heeft niets met een allergie te maken.

Groetjes Genja

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:56

genja schreef:
StonedRomy schreef:

Sorry dit is echt onzin!! Ik ben apothekersassisitente en je moet je natuurlijk gewoon aan de maximale dosering houden ( <60kg 3 x daags 2 tabletten en > 60kg 4 x daags 2 tabletten) maar het is echt niet zo dat je opeens allergisch wordt als je het lang slikt. je kan het alleen overdoseren en dat is natuurlijk wel gevaarlijk maar heeft niets met een allergie te maken.

Groetjes Genja

helaas ben ik na 2 weken de max. dosering te hebben geslikt allergisch geworden, ik ben helaas het levende bewijs dat het dus wel kan.
dat het niet bekend is is een tweede.