Medicijnen voor migraine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Medicijnen voor migraine.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:32

Hoi Bokkers,

Ik kan pas om 13:00 terug bellen naar de dokter om eventueel medicatie voor te laten schrijven tegen te migraine die ik op dit moment heb en steeds heftiger aan het worden is. Ik zit nu nog op mijn werk, maar zometeen komt mijn collega en dan ga ik linea recta naar huis en mijn bed in.

Als de HA medicatie voorschrijft, kan ik die pas na 16:00 halen, hebben jullie tips voor medicatie zonder recept? Want ik vrees dat ik dit niet zonder pijnstillers ga trekken tot 16:00.. Ibu helpt niet, net als paracetamol.

Iemand tips?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:33

Zonnebril op, kamer donker maken en je bed in duiken.. :(:)

EDIT: Ken je Biofreeze? Is een ijskoude gel. Ook voor spieren enz.
Ik smeer het wel eens op mijn voorhoofd en slapen (kan je ook ruim onder de ogen smeren, maar pas op je gaat er wel van janken.. het is echt ijskoud).
Het verdoofd alles een beetje. Voor mij de enige manier om toch in slaap te komen.
Laatst bijgewerkt door Cynn op 23-01-13 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:34

Als je thuis bent een lekkere warme douche of bad nemen en daarna lekker je bed in duiken. :j
De kamer donker houden en zorgen dat je genoeg water drinkt.

Grapjasjes12

Het enige dat bij mij dan nog enigszins helpt is diazepam, maar dat zul je ook niet zomaar bij je hebben...

Heel veel sterkte ermee :(:)

vuurneon

Ik stap wel onder de douche en dat verlicht het ook wel even. Verder lig ik met een coldpack op mijn hoofd om het maar te verdoven als ik moet wachten op de medicatie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:35

Meestal als je medicijnen krijgt voorgeschreven, kan je het meteen ophalen. Dit in tegenstelling tot herhalingsrecepten. En anders even contact opnemen met je apotheek, voor dit soort gevallen zijn er echt wel dingen mogelijk.

Qua medicatie heb je echt iets op recept nodig, iets anders helpt niet tegen migraine. Verder inderdaad een donkere, stille kamer in en rust houden. Beterschap!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:37

Gewoon naar de apotheker gaan en spoed vragen naar je recept. Meestal is dat wel mogelijk hoor.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:38

Bedankt voor de tips. Ik lig wel vaak met een koud washandje op mijn ogen om de druk te verlichten, maar het gaat nu zo heftig worden dat ik me serieus afvraag of het wel gaat helpen..

Douchen is wel een goede, dat heb ik altijd ontweken vanwege het gekletter wat zo'n zeer doet aan m'n hoofd..

Oké weer bedankt, ik vrees wel dat ik mijn mama moet laten gaan dan, want ik stap daarna dus niet meer in de auto :n
Laatst bijgewerkt door Mear op 23-01-13 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:39

Hoppa naar bed en slapen, is bij mij het enige wat echt helpt!

Odysseus

Re: Medicijnen voor migraine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:41

Hoe kan je nog op de computer zitten met migraine :?

Als ik een aanval heb moet ik zo snel mogelijk m'n bed in duiken, alle gordijnen dicht, 1000 mg paracetamol en een Maxalt erin, washandje op m'n hoofd en kotsemmer klaar... En hopen dat ik in slaap val... Van ieder geluidje of lichtstraaltje raak ik straalmisselijk...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:41

:(:)
Helpt niet voor nu meteen, maar heb je al eens vitamine C geprobeerd?? Een kennisje van mij heeft daar ontzettend veel baat bij gehad!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:43

Inderdaad naar bed in een zo donker mogelijke kamer. Toch maar even ibuprofen nemen om het iets te verlichten.

Beterschap! :(:)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:44

Focussed schreef:
Hoe kan je nog op de computer zitten met migraine :?

Als ik een aanval heb moet ik zo snel mogelijk m'n bed in duiken, alle gordijnen dicht, 1000 mg paracetamol en een Maxalt erin, washandje op m'n hoofd en kotsemmer klaar... En hopen dat ik in slaap val... Van ieder geluidje of lichtstraaltje raak ik straalmisselijk...

Het is nog niet zo heftig op dit moment godzijdank, maar het wordt wel erger.

Overigens op dit moment kán ik dus niet naar huis. Mijn collega is er niet, die komt over 3 kwartier..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:46

Ik heb best wel wat pillen geprobeerd. Ook via dokter. Maar het enige wat voor mij
Werkt is slapen met gordijnen dicht, geen geluid en geen eten/drinken.

Dan wordt ik na een paar uur wakker en voel ik me alsof ik door een bus
Ben aangereden. Dan nog paar paracetamol erin en proberen de dag door
Te komen.. -O-

Ik heb het trouwens met aura dus autorijden enz. Is dan ook levensgevaarlijk.
Dus ik moet echt naar bed, ik kan niet werken dan. Gelukkig is het nu alweer
Een paar maandjes geleden maar vroeger had ik het wel eens per maand.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:49

Pff dat aura heb ik gelukkig niet, lijkt me ook verschrikkelijk. Bij mij is het alleen maar barstende koppijn en misselijk. Op een gegeven moment zo'n druk op mijn ogen ook dat de tranen vaak dan over mijn gezicht rollen. Ik heb het ook maar 1 keer per jaar of 2 jaar. Ik herken het wel altijd vrij snel en het heeft vaak een aanloopje met erge hoofdpijn en misselijkheid, tot dat ik dus straks zit dat ik inderdaad niks meer kan verdragen en alleen maar wil slapen om het niet meer te voelen..

Collega krijg ik niet te pakken om eerder te komen zodat ik naar huis kan helaas... Voor de rest is er niemand hier in de buurt en is er een stagaire hier die ik niet alleen kan laten in het bedrijf.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:56

O dat is balen, hopelijk komt je collega snel!

Ik heb inderdaad ook migraine met aura, dus zodra het begint kan ik meteen niks meer omdat ik overal vlekken zie. Daarna ook halfzijdige verlammingen... Dus ik moet op tijd m'n bed opzoeken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:24

Ik gebruik zelf altijd 3 ibu's van 400 (tegelijkertijd innemen) en dan iets met cafeïne erbij. Of paracetamol met cafeïne of gewoon een bak koffie. Ik ben normaal geen koffiedrinker, dus dan helpt de cafeïne goed. Dit krimpt de bloedvaten.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:27

Probleem is ook dat als je eenmaal ver in een aanval zit, in de echte pijnfase, je eigenlijk al te laat bent voor die medicijnen op recept. Althans bij mij werken ze dan niet of nauwelijks meer (dan heb ik het over relpax, sumatriptan e.d.). Ik zou inderdaad ook ff flink wat paracematomol (of saridon!) er tegenaan gooien. En inderdaad caffeine, koffie of thee. En plat in bed, niet bewegen.
Sterkte!!!!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:29

Zelf gebruik ik Immigran in spuitvorm. Binnen een half uur van mijn migraine af. Wel heb ik vervelende bijwerkingen die ook een dik uur duren, maar het levert zoveel op. Is trouwens ook het enige wat werkt bij mij. Heb het een tijdje 3 keer in de week gehad.. nu zo goed als elke week, maar heb de afgelopen 2 nachten weer wakker gelegen met migraine. Maar het is voor mij op zo'n moment een afweging, een spuit of migraine. Toch kies ik altijd voor de spuit xD Fijn is anders...

Helaas wel alleen op recept verkrijgbaar..
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 23-01-13 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:31

Cookies schreef:
Ik gebruik zelf altijd 3 ibu's van 400 (tegelijkertijd innemen) en dan iets met cafeïne erbij. Of paracetamol met cafeïne of gewoon een bak koffie. Ik ben normaal geen koffiedrinker, dus dan helpt de cafeïne goed. Dit krimpt de bloedvaten.

Zo dat lijkt me nou niet erg goed om er 3 tegelijk te slikken..

nadita

Hoorde van de week iets van Advil op de reclame. Mss kan je dat proberen tot je iets van de ha hebt.

Mij helpt alleen Fromirex of Imigran icm Primperan.

Ik zou zsm lekker naar bed gaan en proberen wat te ontspannen. Als ik flinke migraine heb, zit ik niet achter mijn computer :n

Edit: wat Dalista zegt is waar. Je moet de Imigran/Fromirex op tijd innemen. Ben ook wel eens te laat. Soms helpen de medicijnen dan tijdelijk, maar komt de migraine terug. Als ik mijn meds op tijd neem, heb ik weinig last.
Laatst bijgewerkt door nadita op 23-01-13 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicauvita

Ik lees ook even mee. Ik heb het sinds gisteravond ook weer. De laatste tijd heb ik het erg vaak. Al naar de dokter geweest, medicijnen gekregen maar verkeerde. Vroeg om iets oplosbaars, kreeg ik grote, dikke pillen. Die krijg ik van me leven niet weg. Maarja geen tijd meer gehad om terug te gaan.

Paracetamol enzo helpt bij mij ook helemaal niks. Ik drink wel energie blikjes, toevallig zie ik dat nu boven mijn berichtje staan , iets met cafeïne erin. En als ik thuis ben, zo'n hoofdmassage Spin gebruiken. Bij de Tuinen te koop. Ook wel bij de Bazaar en andere goedkope winkels, maar die heeft toch een lichtere werking en de knopjes zijn kleiner.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:53

cube schreef:
Cookies schreef:

Zo dat lijkt me nou niet erg goed om er 3 tegelijk te slikken..

Daar heb je gelijk in. Alleen heb ik weinig keus, de migrainemedicatie helpt of niet, of de bijwerkingen zijn te heftig. Soms moet ik er een paar uur later nog een keer 3 nemen. Wel heb ik maagbeschermers erbij gekregen van de dokter.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 18:33

Ik heb Sumatriptan gehad van de dokter.. mijn hemel wat werd ik daar beroerd van
. Zo beroerd dat ik niet kon slapen.. na iets meer dan een uur bijwerkingen de dokter gebeld, laten uitwerken en niet meer innemen. Uiteindelijk in slaap gevallen en net wakker worden met 38,5, rode blosjes en zware spierpijn. Dit was dus een voortteken van de griep.. de hoofdpijn is er nog maar kan gelukkig wel weer een beetje uit mijn ogen kijke .. dat was toen ik eenmaal lag nog amper mogelijk..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:53

Wat ontzettende vervelend voor je. Sterkte ermee.