Bokkers en tandenpoetsgewoontes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Bokkers en tandenpoetsgewoontes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:26

Na het tandartsbezoek van gister, vraag ik me af..

Hoe vaak poetsen jullie je tanden op een dag? Met of zonder mondwater? Hoevaak flossen jullie? En wanneer, sochtends of savonds? Tandenstokers of ragers?

Ik zie door het bomen wat betreft flossen het bos namelijk niet meer! :+

Om maar te beginnen, 2x per dag poetsen, geen mondwater en nu 1x per dag savonds flossen stoken!

Team_Sublime

Re: Bokkers en tandenpoetsgewoontes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:28

1 x per dag. Savonds als ik naar bed ga . Met mond water :)

Klinkt slecht. Maar heb nog nooit problemen gehad met mijn tanden

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:32

Mondwater na het poetsen heeft weinig nut. Wil je toch voor de extra frisheid spoelen gebruik dan in ieder geval mondwater zonder alcohol!! Verder volstaat 2x per dag poetsen en 1x per dag tussen je tanden reinigen met floss/stokers/ragers afhankelijk van de ruimte tussen je tanden :) ik poets zelf 2 en soms 3x per dag en gebruik floss omdat een stoker niet past. Als een stoker of rager wel past is dit effectiever dan floss!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:32

2x per dag poetsen ('s ochtends en 's avonds). Flossen moet van de tandarts, maar ik vind het vreselijk en vergeet het ook altijd, dus dat doe ik nooit. Tandenstoken ook niet. Mondwater gebruikte ik 2x per dag na het poetsen, maar heb gelezen dat dat dus helemaal niet zo goed schijnt te zijn, dus ben daar maar mee gestopt :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:33

gwn 2x per dag, sochtends na het ontbijten en 's avonds voordat ik ga slapen, soms onder de douche. Verder soms flossen

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:35

1x 's morgens en 1x 's avonds poetsen.

af en toe 's middags ook.. dat mondwater enzo vind ik onzin.. heb nog nooit problemen gehad.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:36

Twee of drie keer per dag tanden poetsen.
Heb ook mondwater, gebruik dit na het tanden poetsen.
Waarom is dat eigenlijk slecht?
Ik dacht dat het beter zou zijn, omdat de tanden dan schoon zijn en het mondwater beter kan inwerken. :D

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:39

Alleen savonds en verder als ik een vieze smaak heb gehad of ik bv knoflook gegeten heb
Flossen soms
Stokers past niet
Ik heb beneden een elektrische tandenborstel boven een hand.. Ik wissel dus af

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:40

In je tandpasta zit Al voldoende fluoride, zodoende.is mondwater overbodig. In tegenstelling wat de reclames je willen doen geloven haalt mondwater ook geen plaque oid weg, dus daarom hoef je het al helemaal niet te gebruiken. Alcoholhoudende mondwaters zoals listerine zijn veel te agressief voor je slijmvliezen/speekselklieren, waardoor je speekselaanmaak minder wordt en dit is erg ongunstig

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:41

Meestal 2 x per dag, maar heel vaak dat ik ook geen zin heb en dan dus 1 keer per dag :'). Gewoon met een elektrische tandenborstel en zendium tandpasta. Mondwater gebruik ik niet. IPV flossen gebruik ik tandenstokers. Dit probeer ik nu wel dagelijks te doen. Vorige keer leek ik dracula wel toen de tandarts zich had uitgeleefd met een prikker in mijn bekje en de tranen stonden in m'n ogen :').

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:44

Dressagelady, dat wist ik niet. -O-
Het geeft altijd zo'n fris gevoel dat mondwater.
En ik heb dan ook nog listerine, op de verpakking lees je juist dat het zo goed voor je tanden is. :+

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:48

Ik ben dól op Listerine :D Heerlijk gevoel als je mond zowat weg fikt, zo scherp is dat haha.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:48

Dat ligt eraan. Thuis alleen 's avonds, maar als ik bij mijn vriend ben meestal na iedere maaltijd (dus 3x per dag).
Ik denk dat dat verschil vooral komt doordat bij hem mijn tandenborstel end. in de badkamer beneden ligt.
Stoken doe ik af en toe, maar eigenlijk te weinig. Soms weken vaak, maar meest valt dat tegen.
Mondwater gebruik ik niet.
Laatst bijgewerkt door eline_di op 22-01-13 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:49

Ik poets 3x per dag mijn tanden, verder gebruik ik geen mondwater etc.
Nog nooit gaatjes of problemen met mijn tanden gehad!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:50

Ik poets 2x per dag. 's morgens een goed half uurtje na m'n ontbijt en 's avond voor het slapen gaan ga ik eerst ff met een tandenstoker alles af en daarna poetsen. Als ik een keer knoflook ofzo op heb gebruik ik soms ook nog een mondwater erbij.
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 22-01-13 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:50

Bleh, ik ga smorgens echt de deur niet uit zonder tanden te poetsen. Poets 2x per dag en soms 3x

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:52

's Ochtends tanden poesten vind ik ook belangrijk, na een nacht slapen is je adem niet zo fris en ik vind het vies om dan zo de deur uit te gaan. :D

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:57

Poetsen doe ik 2 a 3 keer per dag, in de morgen met de hand en 's avonds met een elektrische tandenborstel. Mijn tanden staan zo strak tegen elkaar dat ik en met stokers niet altijd lekker tussenkom, dus gebruik ik ook floss (zo'n 4 keer per week). Ragertjes werken eigenlijk het beste maar daar heb ik geen ruimte voor. Mondwater is geen wondermiddel maar vooral handig voor het frisse gevoel, er is echt en mechanische beweging nodig om je tanden, tandvlees en tong (dit vergeten veel mensen) schoon te maken.

Al student tandheelkunde hoor ik er ook gewoon goed aandacht aan ;)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:59

3x per dag poetsen, 3x per dag flossen, 3x per dag spoelen met mondwater zonder alchohol. Om de dag 1x spoelen met waterstofperoxide. Ben een beetje panisch na helse pijnen geleden te hebben door paradontitis.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:59

ik poets 2 x per dag elektrisch en gebruik van die pinnetjes voor tussen me tanden (die van plastic)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:05

2x per dag poetsen in de ochtend en avond vaak als ik uit ga nog een extra keer na het eten En 1x pw "een grote beurt" flossen en waterstofperoxide.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:08

kiki1983 schreef:
3x per dag poetsen, 3x per dag flossen, 3x per dag spoelen met mondwater zonder alchohol. Om de dag 1x spoelen met waterstofperoxide. Ben een beetje panisch na helse pijnen geleden te hebben door paradontitis.

En ik drink alles met een rietje, ben nogal fan van cola en redbull en zodra ik zonder rietje drink staat dat gelijk aan pijn. Ik eet nooit iets zoets en als ik bijvoorbeeld gyros heb gegeten ( gaat altijd nogal tussen mijn tanden zitten) of biefstuk ofzo dan poets/flos en spoel ik nog een keer extra. Zelfde als ik achohol op heb dan doe ik alles ook nog ff extra.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:10

kiki1983 schreef:
kiki1983 schreef:

En ik drink alles met een rietje, ben nogal fan van cola en redbull en zodra ik zonder rietje drink staat dat gelijk aan pijn. Ik eet nooit iets zoets en als ik bijvoorbeeld gyros heb gegeten ( gaat altijd nogal tussen mijn tanden zitten) of biefstuk ofzo dan poets/flos en spoel ik nog een keer extra. Zelfde als ik achohol op heb dan doe ik alles ook nog ff extra.

Je eet nooit iets zoets maar drinkt wel cola en redbull :').

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:11

met een rietje!! :Y)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:27

Ik 2 tot 3 keer, ligt aan mijn soort werk dag.

Heb ik middag dienst, dan maar 2 keer. 1x voor dat ik naar werk gaat en eentje voordat ik ga slapen.

Bij de avond diensten is het in de ochtend, voor dat ik naar werk gaat en ook voor dat ik ga slapen.

Bij opening precies hetzelfde maar dan wel andersom.

Allemaal met mondwater omdat ik teveel tandplak aan mijn tanden kriigt en dat helpt bij mij ook goed.