Het is een heus ritueel 's avonds, om te kijken hoe ik mijn haar doe zodat ik er met slapen geen last van heb. Meestal eindigt het in een knotje ter hoogte van mijn pony op een palmboom die midden op mijn hoofd balanceert, met enige fantasie is het net alsof de wind er zachtjes in blaast.
Het punt is, ik kan niet slapen met een staart of vlecht of wat dan ook ter hoogte van mijn nek.
Dus dan wordt het speciaal slaaphaar.
Maar man oh man, wat is dat toch aan het einde van de rit oncharmant. 
Nou goed, nadat het slaaphaar getrotseerd is komt het daadwerkelijke slapen om vervolgens 's morgens als moeders mooiste wakker te worden, in de eerste beste broek te springen of dat nou mijn snoopy pyjama broek is, mijn huisbroek, mijn dikke fleece broek met bloemetjes, of mijn valentijnsoutfit ik trek het aan. Vervolgens loop ik naar de bench en haal de hond eruit om die uit te laten.
Maar voordat we die kunnen uitlaten moet ik ook nog een jas aan ala eskimo, want hier in Nederland gaan we van de regen in de drup wat betreft weer! De dikste sjaal die in de collectie is, maakt niet uit wat voor kleur die heeft en dan doen we daar de thermo laarzen op, die (logischerwijs) van boven tot onder in modder bedolven zijn want die zijn immers voor naar de paarden.
En dan laat ik de hond uit wat ik direct combineer met het voeren van de paarden en het ontdooien van het water. Dus ik sta ook nog in mijn meest mooie outfit in de wei achter een kruiwagen te duwen en met een roze emmertje water te ontdooien.
En als ik geluk heb is het rond 8 uur en dan komen alle ouders de kinderen naar school brengen en zijn alle bejaarde uit de flat ook al wakker en hebben plaatsgenomen achter hun bloemen bij het raam!
Als ik dan thuiskom en eindelijk wakker ben door de kou die ik getrotseerd heb kijk ik in de spiegel en schrik me dood! Mijn slaaphaar is schaam-haar! Maar dan niet schaamhaar als op andere locaties, nee
haar om me daadwerkelijk te schamen.
Kortom, ik vraag me soms af wat andere mensen wel niet denken als ze me zien lopen 's morgens.
Het begint met gaan slapen en dat haar in een bepaalde manier knopen dat het me niet stoort, maar 's morgens tja...
Snapt iemand hier mijn frustratie?
Kent iemand het probleem?
een schuine of eentje in mn nek of stukkie ingevlochten
,toen der tijd had ik olifantensloffen tot aan mn knie (hoe durfde ik daar ingodsnaam de straat mee op te gaan