Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dus wat dat betreft... Ik zou zeggen, doen waar jij je goed bij voelt. set_elkol schreef:Ik zou sowieso aanraden om biologische melk te drinken omdat daar minder troep aan wordt toegevoegd.

Citaat:Biologisch gezien is het simpelweg 'abnormaal' melk te drinken na het afspenen. Geen diersoort doet dat, sterker nog, het mechanisme van afspenen wordt gestart door groeiende lactose-intolerantie. Volwassen dieren verdragen geen melk meer.
De mens is het enige dier waarbij dat mechanisme grotedeels is verdwenen (bij caucasische rassen tenminste, bij negroide en aziatische rassen komt het nog heel veel voor). Daarbij is de mens ook nog eens het enige dier dat melk van een andere diersoort drinkt. Biologisch gezien is het niet noodzakelijk melk te drinken op volwassen leeftijd. Daarmee zou je hard kunnen maken dat het niet gezond is. Net als suiker/snoep eten - dat is ook niet noodzakelijk om binnen te krijgen.
annastasia schreef:set_elkol schreef:Ik zou sowieso aanraden om biologische melk te drinken omdat daar minder troep aan wordt toegevoegd.
Behandeling van melk in de fabriek is precies hetzelfde.
Overal TE veel van is niet goed.
In melk zitten wel gezonde bouwstoffen/vitaminen.
Maar het is natuurlijk wel een heel ander product als andere
mayniac_val schreef:Er zit in Nederland wel veel meer suiker in melk dan in andere landen, of niet?
Ibbel schreef:mayniac_val schreef:Er zit in Nederland wel veel meer suiker in melk dan in andere landen, of niet?
Een koe is een koe. Kan me niet voorstellen dat een koe in Amerika minder suiker in haar melk weet te doen dan in NL. En aangezien er niets wordt toegevoegd aan melk... Volgens het pak dat hier in de koelkast staat zit er 44 gram suiker in een liter volle melk.