Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Gewoon omdat ik geen dorst heb, en er totáál niet aan denk. Maar ik doe het er goed op
Geryon schreef:Ik ook. Nog wel erger..
Ik drink 1 tot 2 glazen per dag...Gewoon omdat ik geen dorst heb, en er totáál niet aan denk. Maar ik doe het er goed op
![]()
Iemand die je herinnert aan drinken is wel fijn!

44Myrthe44 schreef:Dat is niet erg, sommigen mensen hebben gewoon iets minder nodig.
Luister gewoon naar je lichaam. Geen dorst? Dan hoef je ook niet te drinken. Het is wel belangrijk dat je het niet negeert als je wel dorst hebt.
Zelf drink ik ook heel weinig vergeleken met anderen, maar blijkbaar houdt mijn lichaam vocht gewoon goed vast waardoor ik ook minder nodig heb. Dat is bij jou wss ook zo, als je meer vocht nodig zou hebben dan je drinkt heb je echt wel dorst.
Szan schreef:Heel herkenbaar! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik minimaal drie flesjes water per dag moet drinken. Dat is goed te controleren en kan ook makkelijk onderweg. Maar mij lukt het ook niet om écht genoeg te drinken, dus ik lees graag mee voor meer tips
@ Geryon: ik dronk ook altijd zo weinig! Tot ik in het ziekenhuis belande (niet door te weinig drinken, wat anders), en ik ontzettend op mijn kop kreeg omdat ik zo bizar weinig dronk. Dat heeft wel een knop omgezet, toen besloot ik dat zo weinig drinken toch echt niet gezond is
44Myrthe44 schreef:Dat is niet erg, sommigen mensen hebben gewoon iets minder nodig.
Luister gewoon naar je lichaam. Geen dorst? Dan hoef je ook niet te drinken. Het is wel belangrijk dat je het niet negeert als je wel dorst hebt.
Zelf drink ik ook heel weinig vergeleken met anderen, maar blijkbaar houdt mijn lichaam vocht gewoon goed vast waardoor ik ook minder nodig heb. Dat is bij jou wss ook zo, als je meer vocht nodig zou hebben dan je drinkt heb je echt wel dorst.
prugelpiet schreef:Szan schreef:Heel herkenbaar! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik minimaal drie flesjes water per dag moet drinken. Dat is goed te controleren en kan ook makkelijk onderweg. Maar mij lukt het ook niet om écht genoeg te drinken, dus ik lees graag mee voor meer tips
@ Geryon: ik dronk ook altijd zo weinig! Tot ik in het ziekenhuis belande (niet door te weinig drinken, wat anders), en ik ontzettend op mijn kop kreeg omdat ik zo bizar weinig dronk. Dat heeft wel een knop omgezet, toen besloot ik dat zo weinig drinken toch echt niet gezond is
ik moet echt mn best doen minimaal een halve liter flesje leeg te krijgen....

Ik eet namelijk echt een halve witbrood op een dag, soms meer. En verder drink ik dus bijna niets (hooguit twee glazen, soms helemaal niets
, vaak wel minimaal 1 glas).
Vervolgens maakten vrienden opmerkingen over het flesje, waardoor ik automatisch aan het drinken herinnert werd. Het is een beetje omslachtig, maar het werkt voor mij wel
bonnie1998 schreef:44Myrthe44 schreef:Dat is niet erg, sommigen mensen hebben gewoon iets minder nodig.
dit is niet waar dat had ik ook nooit dorst resultaat in het ziekenhuis beland