HPV vaccin halen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FlameHorse

HPV vaccin halen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 20:46

Ik heb vandaag een oproep ontvangen en een informatiebrochure over het vaccin, er stond in de brochure al dat er spookverhalen op de media verschenen waren over het vaccin. Toen dacht ik: ik laat me gewoon prikken maar nu zit ik te twijfelen of ik dat doe of niet aangezien er staat dat er niets over de bijwerkingen bekend is maar er op bokt ook is geschreven dat het verlammingsverschijnselen kan geven wat ik echt niet wil, ik weet het niet meer... wat moet ik doen het vaccin halen of niet? -O-

eclair98

Re: HPV vaccin halen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:48

Ik heb ze gehaald en nergens last van gehad :)

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:52

gewoon halen zou ik zeggen, die vaccinatie is inmiddels al een paar jaar in omloop en ik heb nog geen concrete verhalen gehoord over mensen die echt daadwerkelijk verlammingsverschijnselen gekregen hebben (anders zou dat ook wel breed uitgemeten zijn in de media lijkt mij). Ik heb hem zelf een aantal jaar geleden ook gehaald, hoorde bij de eerste jaargang.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:53

De meningen zijn er enorm over verdeeld..alleen ikzelf zou m nooit halen..dit omdat mijn gyneacoloog dit zelf adviseerde aan jonge meiden.
Er is nl nog niets bekend wat het vaccin op langer termijn kan veroorzaken..das notabene eenreguliere arts die dat zei..dat zegt mij dan weer genoeg ;-)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 20:59

nou dan weet ik het wel dan ga ik hem gewoon halen mijn 2 vriendinnen zaten ook te twijfelen maar gaan het gewoon doen dan vind ik het makkelijker om daar achter aan te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:02

Ik heb ze ook gehaald en ik leef nog steeds :D

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:15

ik ga ze halen, dat weet ik zeker want vind het raar als ze enten als het verkeerd zal zijn :)
Bedankt iedereen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:37

Ze moeten toch proefkonijnen hebben!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:47

Ik heb m niet gehaald, vind dat het vaccin nog niet lang genoeg er is: niet bewezen dat het werkt en wat de gevolgen zijn op lange termijn. Destijds/lang geleden was dit met het des middel ook, waardoor kinderen met handicaps werden geboren. Niet om je nog een horrorverhaal voor te hangen, maar denk er goed over na, en haal het niet omdat al je vrienden of vriendinnen dit halen oid. Ik vind dat het nog niet is bewezen is dat het werkt, en ik wil hiervoor geen proefkonijn spelen

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:48

Ik heb hem gehaald en heb nergens last van ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:34

Ik kom niet in aanmerking voor zo'n uitnodiging maar ik zou het persoonlijk niet doen. Wetenschappelijk gezien is er nog weinig concreets over te zeggen, dus of het verantwoord is; geen idee.
Maar ik zou er nu niet voor kiezen om het risico te lopen dat er over een aantal jaar wel nare bijwerkingen uit komen rollen...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:38

Wat zeggen je ouders ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 08:42

Ik neem aan dat als het niet veilig is, er niet geprikt wordt.
Mijn ouders vonden dat ik hem moet nemen, maar ze hadden me het niet verteld. Ik was bóós, toen mocht ik kiezen en heb ik hem toch maar genomen. Ik vertrouw op de GGD en op mijn ouders.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 08:54

Ja dat deden ze jaren terug ook, vertrouwen op een vaccin...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:09

DeniseBobby schreef:
Ik neem aan dat als het niet veilig is, er niet geprikt wordt.
Mijn ouders vonden dat ik hem moet nemen, maar ze hadden me het niet verteld. Ik was bóós, toen mocht ik kiezen en heb ik hem toch maar genomen. Ik vertrouw op de GGD en op mijn ouders.

Of het veilig is kom je pas na een jaar of 20 achter helaas...
Om een 'recent' voorbeeld te geven, er werd ook jarenlang op DES vertrouwd als veilig, iedereen weet hoe dat afgelopen is.

Daarna is dit een vaccin wat werkt tegen een heel kleine soort van die ziekte. Komt al nauwelijks voor, en dan meestal bij meiden die van bed naar bed gaan.
Geldklopperij m.i., net als de rest van de medicijnfabriekwereld.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 09:20

Mijn ouders vonden het prima maar ze zaten te twijfelen hiervoor aangezien het een best nieuw vaccin is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:46

Het feit dat het Koninklijke huis andere entingen heeft dan de verdere bevolking (even niet over dat HPV vaccin, maar de baby entingen etc) zegt mij genoeg..net als de gyneacoloog die heel voorzichtig vertelde, dat als wij kleinkinderen krijgen (haha moeten er eerst kinderen komen) er al een hoop meer duidelijkheid is, maar het zelf niet aan jonge meiden promoot.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:49

Ik had het een aantal posts terug de ook over het DES vaccin, in zeer dichte kring dit "meegemaakt" en de gevolgen hiervan zijn bekend, zelfs ik kan hier nog last van krijgen. Ik hoef geen rommel in lijf, zeker geen dingen waarvan de werking en gevolgen niet bekend zijn

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:15

Wat zijn sommige mensen toch paniekzaaiers. Niets mis met een kritische houding, maar je kan ook overdrijven, dus hier even wat tegenwicht. Vaccins worden zeer goed getest vooraleer ze in omloop worden gebracht. De onderzoeken naar DES zijn niet goed gebeurd en het effect is nooit bewezen. Bij het HPV vaccin is dat wel het geval. En daarbij zijn er voor vaccins strenge eisen, DES is geen vaccin, zoals hier verkeerdelijk beweerd wordt, maar een hormoonpreparaat. Prima dat je zelf het HPV vaccin niet laat zetten, maar het gaat voor mij een brug te ver om de TS, een erg jong meisje, op deze manier schrik aan te jagen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:42

Hvelreki schreef:
Wat zijn sommige mensen toch paniekzaaiers. Niets mis met een kritische houding, maar je kan ook overdrijven, dus hier even wat tegenwicht. Vaccins worden zeer goed getest vooraleer ze in omloop worden gebracht. De onderzoeken naar DES zijn niet goed gebeurd en het effect is nooit bewezen. Bij het HPV vaccin is dat wel het geval. En daarbij zijn er voor vaccins strenge eisen, DES is geen vaccin, zoals hier verkeerdelijk beweerd wordt, maar een hormoonpreparaat. Prima dat je zelf het HPV vaccin niet laat zetten, maar het gaat voor mij een brug te ver om de TS, een erg jong meisje, op deze manier schrik aan te jagen.

_/-\o_

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:10

Hvelreki schreef:

ben ik het helemaal mee eens!

ik heb het op aanraden van een gynaecoloog wel gehaald.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:40

Het effect is bewezen, op wat? Een muis ofzo? Weet jij veel wat het effect op een termijn van 20 jaar is.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:22

Wat een paniekzaaierij hier. Zoals hierboven al gezegd, dit valt niet te vergelijken met DES. Deze vaccinaties worden echt niet zonder uitgebreid onderzoek gegeven hoor en al helemaal niet aan zo'n grote groep. Er zitten miljoenen in de financiering van een dergelijk vaccinatieprogramma en ik kan je verzekeren dat er alleen om die reden al heel veel onderzoek en testen en onderzoek en nog eens testen aan vooraf is gegaan.

Verootjoo, wat jij zegt is echt onzin. Het werkt inderdaad tegen een bepaalde soort van het HPV virus namelijk HPV16 en HPV18. Dit zijn de soorten die baarmoederhalskanker veroorzaken dus heel logisch dat je tegen die wordt beschermd en niet tegen de tientallen andere varianten. Daarnaast is het helemaal geen zeldzame infectie. 80% van de vrouwen (ook die met een vaste partner!) raakt namelijk geïnfecteerd. Het is weliswaar seksueel overdraagbaar maar het is echt belachelijk om te zeggen dat het 'alleen bij meiden voorkomt die van bed naar bed gaan' want daar klopt niks van. Zorg alsjeblieft dat je weet waar je over praat voordat je dergelijke uitspraken doet.

TS, het lijkt me inderdaad verstandig om de vaccinatie gewoon te halen. :j

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:52

Amburtjoz schreef:
Het effect is bewezen, op wat? Een muis ofzo? Weet jij veel wat het effect op een termijn van 20 jaar is.

Ja vaccins worden getest op dieren. Dat is de realiteit. En niet alleen op hun werking, maar ook op veiligheid. Net zoals heel veel andere geneesmiddelen. Vaccins worden daarnaast ook op (jong)volwassenen getest. HPV is in 2002 al getest op jonge vrouwen/meisjes en die studies lopen nog. Dat is dus al meer dan 10 jaar. En uit deze studies blijkt de veiligheid en effectiviteit.

Ik zei het al, prima dat ieder voor zich beslist, prima als je het vaccin zelf niet laat zetten maar sommige personen die misschien niet zo kritisch ingesteld zijn als ik, worden hier misschien (onterecht) bang van.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:01