Overleden vriend..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiee_

Overleden vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:27

Hoi medebokkers.

Ik zit echt met iets in mijn maag, waar ik maar niet van af kom.
Vorig jaar, (28-03-12) heeft een vriend (J) zichzelf van het leven ontnomen.
Niemand weet waarom... Hij heeft die ochtend nog op school gestaan (in de week dat we proefwerkweek hadden).
later die middag voor ons 2e proefwerk moesten we al onze mobiele telefoons inleveren.
Ze vertelden ons dat er fraude was gepleegt via een telefoon, en dat ze dat niet weer wilde.
Dit was dus niet de reden.
Later die middag na ons proefwerk, hebben we allemaal in een lokaal moeten komen (de laatste jaars).
Daar was iedereen onrustig, er hing een spanning, die we normaal nooit hadden, want alle laatste jaars kenden elkaar, en we gingen vaak met elkaar om.
Toen riep iemand door het lokaal dat er iemand zich opgehangen had in de gymzaal, dit was niet zo.

Toen onze coördinator binnenkwam, vertelde ze dat J een zelfmoordpoging had gedaan. Deze was echter toen nog niet gelukt.
Hij heeft in kritieke toestand in het ziekenhuis gelegen, en is later die dag om precies 18:00 overleden..
We wisten niet wat er door ons heen ging..
En ik kon maar niet geloven, dat de jongen die me altijd hielp, en die bij me op de stoep stond als het mis ging, ineens weg was..
Te beseffen was het niet, onderweg naar huis op de fiets heb ik me helemaal leeggehuilt, om vervolgens thuis weer opnieuw te beginnen..

De volgende dag op school, zijn we met alle laatste jaars buiten gaan staan, en hebben we allemaal keihard staan huilen.. Niemand weet hoelang.
Een paar dagen daarna werd hij begraven.. Het was een supermooie uitvaart, en een paar leerlingen en een leraar heeft een woordje kunnen doen..
We hebben de hele uitvaart lopen huilen, en elkaars handen vastgehouden. Niemand die beseffen kon, dat Jeffrey echt weg ging..

Ik heb er nog steeds geen woorden voor hoe het allemaal is gelopen, maar het blijft in m'n maag hangen.
Soms heb ik van die avonden dat het mn hoofd niet uit wil, en dat ik me echt even leeg moet huilen..

Bedankt voor het lezen, het verhaal kan een beetje warrig zijn, maar ik weet echt niet hoe ik het anders moet verwoorden..
;(

Silkaay

Re: Overleden vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:29

Stertke meid, een goede vriend laten gaan is nooit leuk. :(:)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:30

Dankjewel.. Ondanks dat het al meer dan een half jaar geleden is, mis ik hem nog iedere dag ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:33

Jeetje -O-
Een goede vriend verliezen is nooit makkelijk. Kun je er wel met mensen over praten?
En ook als is het meer dan een half jaar geleden, dat maakt helemaal niet uit. Rouwen is voor iedereen anders. Er bestaat geen vaste tijd voor, zo iets kost gewoon tijd, maar hoeveel kan niemand je vertellen of verplichten :n

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:36

Sinds ik op een MBO school zit, merk ik dat mensen om me heen, er meer om geven, al kon ik er op het vmbo er ook veel over kon praten, hier op bokt in het topic waar ik zit kan ik gelukkig ook altijd m'n verhaal kwijt!

Het kost me nogsteeds tijd, maar gelukkig kan ik er bij mensen om me heen terrecht!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:36

Heel veel sterkte.
Mijn beste vriend is nu net bijna 2 jaar geleden door een brommerongeluk. Dus ik weet hoe je je voelt.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:39

Dankjewel, Jij ook veel sterkte.. :(:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:40

Steffiee_ schreef:
Sinds ik op een MBO school zit, merk ik dat mensen om me heen, er meer om geven, al kon ik er op het vmbo er ook veel over kon praten, hier op bokt in het topic waar ik zit kan ik gelukkig ook altijd m'n verhaal kwijt!

Het kost me nogsteeds tijd, maar gelukkig kan ik er bij mensen om me heen terrecht!

Gelukkig, dat is wel fijn dat je mensen hebt waar mee je kan praten :j

lovver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:42

Heel veel sterkte! Ben er voor je ! :(:)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:45

Anoli schreef:
Steffiee_ schreef:

Gelukkig, dat is wel fijn dat je mensen hebt waar mee je kan praten :j

Klopt, ik ben ook veel gepest op het vmbo, en daar heb ik gelukkig niet zoveel last meer van nu,
Ben blij dat ik af en toe mn ei kwijt kan...

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:45

lovver schreef:
Heel veel sterkte! Ben er voor je ! :(:)

Dankjewel..

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:04

Heel veel sterkte meis. :(:)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 20:11

dankjewel! =[

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:56

Jeetje!
Sterkte meid!

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:03

Ik kan natuurlijk niet precies voelen wat jij voelt, maar ik weet helaas hoe het voelt om een goede vriend te verliezen.
Als je wil praten, staat mijn pb voor je open :(:). Heel veel sterkte!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:08

Ik weet hoe je je voelt, helaas.. Zes jaar geleden is een goede vriend van mij, de beste vriend van mijn man, plotseling overleden. De mannen waren in Spanje om nog een laatste keer "mannen onder elkaar" te kitesurfen voordat zijn eerste kindje geboren zou worden. Hij is daar overleden en ik heb het hier in Nederland aan zijn 8 maanden zwangere vrouw moeten vertellen...

Vorig jaar is het 2,5 jarige zoontje van mijn goede vriendin overleden...

Ik kan om beide nog vreselijk huilen en mis ze verschrikkelijk, maar praten helpt. Echt! En na een tijdje kan je zelfs weer af en toe lachen om hun eigenaardigheden en rare fratsen. Het gemis blijft, maar de hele scherpe randjes zullen uiteindelijk iets zachter worden.

Heel veel sterkte, meis. Afscheid nemen went nooit en het is goed dat je aan hem denkt, zo is hij toch nog een klein beetje bij je

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:08

Hey,

in mijn examenjaar deed een klasgenootje helaas precies hetzelfde, dus ik kan me redelijk voorstellen hoe je je voelt.

ook deze jongen was altijd vrolijk, de clown van de klas, en iemand die altijd voor je klaar stond.

Helaas is dit vaak een grote façade bij mensen die depressief zijn. Ze doen vrolijk, doen aardig, helpen je, maar ondertussen zien zij zichzelf alleen, krijgen nooit hulp en er is nooit iemand die aan ze vraagt hoe het met hén gaat...
Ook al had jij dat 10 x per dag gedaan: hij zal het altijd zo gezien hebben...

Wat je jezelf heel goed moet voorhouden is dat iemand die zichzelf van het leven beroofd ziek is. Zij zien deze wereld anders dan wij. Jij, zijn ouder, je klasgenoten en zijn vrienden hebben er nooit iets aan kunnen veranderen, wat jullie ook gedaan hadden.

Dit was zijn wens, en die is uitgekomen. Hoe lastig dit ook te begrijpen is.

heel veel sterkte!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 12:32

Dankjewel allemaal,
Vind het heftig om al die berichten zo te lezen, ook omdat jullie er ook ervaring mee hebben om een goede vriend te verliezen.

Ook voor diegene die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt (of in een andere versie) sterkte vanuit mijn kant :(:)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:40

jeetje steffie heftig jaar geweest voor jou! J die weg valt M die nog steeds in het ziekenhuis licht sterkte

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:33

Een paar jaar geleden op valentijnsdag is een vriendin (we waren ook klasgenootjes geweest) van mij ook overleden. Ik herken je verhaal heel sterk, want ook wij stonden daar met onze hele vriendengroep (oude klas, waar altijd heel erg veel contact is gebleven) te huilen. Pure onmacht. Ik heb toen enorm veel kracht gehaald uit het feit dat je erdoor kon samen met anderen. Samen huilen, samen herinneringen ophalen, jaarlijks elkaar er eventjes aan herinneren,.... het heeft me echt geholpen.

Het is nu enorm zwaar, dat is absoluut normaal. Ik weet nog dat ik op de dag dat ze een half jaar overleden was, in het buitenland zat, waar iedereen naar een feestje ging. Ik ben toen niet geweest, gewoon omdat ik me zo schuldig zou voelen als ik eventjes zou gaan feesten, op het moment dat zij net exact een half jaar er niet meer was.... absurd natuurlijk :), maargoed.

Als het een troost kan zijn: het wordt makkelijker. De eerste zes maanden dacht ik echt dagelijks aan haar, op stille momenten, als ik eventjes niets om handen had. Maar de gedachte wordt draagelijker, en uiteindelijk zal je het een plaats kunnen geven. Neem er zeker je eigen tijd voor, doe het op jouw manier en op jouw tempo. Laat niemand je zeggen dat "je er nu toch wel over zou moeten zijn" als je dat zelf niet zo aanvoelt.

Heel erg veel sterkte!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:57

Wauw heel veel sterkte meid :(:)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:00

Wat erg! :'(
Ik heb zelf vorig jaar ook rond die tijd iemand verloren, echt heel veel sterkte!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:03

Meissie toch, wat heftig!
Ik wil je even een dikke virtuele knuffel geven, hoewel je daar natuurlijk weinig aan hebt :(:).

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 19:58

Dankjewel allemaal!
Die virtuele knuffel doet me goed hoor :j!

Dankjewel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:33

Pff heftig zeg :(:) , ben 2 jaar terug een klasgenoot kwijtgeraakt maar die zag ik buiten school om nooit . Ik weet hoe het voelt , al begaf zijn hart het veel te jong.. heel veel sterkte!