Hoe perfect kan 2013 beginnen, zo dus niet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Hoe perfect kan 2013 beginnen, zo dus niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 18:30

10 dagen 2013 en heb nu al een hekel aan dit jaar..
Op het moment staar ik naar mijn beeldscherm, dit typende, terwijl ik uiterst mijn best doe de jeuk en het brandende gevoel te negeren.
(de afbeeldingen heb ik in links geplaatst, want ze kunnen wellicht als 'schokkend' of 'vies' worden opgevat.)

Het begon een paar weken(2) voor oudjaarsdag, ik begon keelpijn te krijgen. Opzich niet heel raar, iedereen werd ziek en keelpijn heeft iedereen wel eens. Ik zocht er niks achter al werd het wel steeds een klein beetje erger. Een paar dagen voor oudjaarsdag werd ik opeens even goed ziek, de keelpijn was best wel hevig en nacht in, nacht uit slikte ik strepsils en traghitolletjes. Ik besloot toch oudjaarsavond te vieren bij mn vriendje, alleen toen kwam er nog iets leuks bij: Blaasontsteking. Allemaal leuk en aardig en gelijk 1 januari naar de dokters wacht. Ik kreeg gelijk en had blaasontsteking en keelontsteking en kreeg een (Amoxicilline) antibiotica kuur voorgeschreven. Ook dacht de arts bij de eerste hulp aan pfeiffer, omdat ik erg opgezette klieren had. Maar daar moest ik later maar even naar kijken, als t erger werd en de kuur eventueel niet hielp. Ik vond het allemaal wel best want was totaal niet lekker en begon aan de kuur. Mn klieren werden eerst alleen maar dikker en erger, maar uiteindelijk werden alle symptomen minder. Wat ik wel vaag vond was dat ik allemaal rare vlekjes op mn hoofd kreeg, maar ook hier zocht ik niets achter..
Een dag nadat de kuur was afgelopen (week), dacht ik dat het eindelijk allemaal over was. Mijn keel was nog wel erg gevoelig en droog, maar de ergste dingen en pijntjes waren weg. Totdat ik dus gisteren wakker werd en mij letterlijk kapot schrok in de spiegel..
https://lh3.googleusercontent.com/-GXNe ... G_0806.JPG

Mn hele lichaam onder de rode bultjes, waar ik ook keek, ze zaten overal behalve op mijn hoofd. Mijn benen, mijn armen, mijn buik, mijn nek, mijn rug... overal! Helemaal in paniek natuurlijk en gelijk naar de huisarts. Ja hoor, dit was duidelijk een allergische reactie op de antibiotica. Ook mijn dikke opgezette lippen verklaarden dit. Al goed, ik kreeg aerius mee, en t zou de volgende dag gelijk moeten afzakken..

Vreselijke nacht gehad, de bultjes begonnen te branden (lees: mijn hele lichaam begon te branden) en alles deed zeer en was gevoelig. Ook de enorme jeuk maakte het er niet beter op. Toen ik weer in de spiegel keek was ik ook niet bepaald blijer.. De bultjes die niet erger leken te worden, konden blijkbaar dus nog erger worden.. Die medicatie hielp dus voor geen meter!

Dit is hoe ik mijzelf vanochtend aantrof.. Mijn hele hoofd nog meer opgezet, en ook waren er nu vlekken te zien, en ja over de rest maar niet te spreken.. :(
https://lh3.googleusercontent.com/-Kwu1 ... AG0730.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-6cwd ... AG0723.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/--k3c ... AG0732.jpg <--handen zelfs opgezet..ik hoef maar iets vast te pakken en het doet zeer..
https://lh4.googleusercontent.com/-CuH1 ... AG0726.jpg <--Zelfs onder mijn voetzolen.. hierdoor doet lopen ook best wel zeer nu..
https://lh4.googleusercontent.com/-XESM ... G_0795.JPG

Hoe dan ook, ik ben best wel snel iemand die bang word en natuurlijk gelijk maar weer de doc gebeld.. De medicatie hoorde inderdaad gelijk aan te slaan en smiddags kon ik dus sterkere medicatie komen halen. Voordat ik dat spul wilde ophalen, uurtje of 2.. Belde de dokter mij op, met het nieuws dat die ernstige reactie op die antibiotica waarschijnlijk allemaal voorkomen had kunnen worden. In de brief van de dokterswacht stond namelijk dat ik misschien wel pfeiffer had, en ze mij (Amoxicilline) antibiotica hadden meegegeven. BAM.. voor mensen die net zoals mij toen met een vraagteken boven het hoofd zitten, mensen met Pfeiffer krijgen hele ernstige reacties op Amoxicilline. En aangezien die arts al dacht dat ik het misschien had, had ze mij iets anders mee kunnen geven. Kortom ik zit hier nu met een over geïrriteerde, brandende, jeukende en lelijke rode huid terwijl dit alles gewoon voorkomen had kunnen worden :x .....

Hoe dan ook, morgen gelijk bloedprikken en ben benieuwd wat er uit komt. Nog mooier is dat ik echt heel erg panisch voor bloed ben dus dat word een paar uur vol pampers liggen. Maar ach! Nu duimen op goed nieuws :o

Zoo bedankt voor het lezen! Moest het echt even kwijt :=

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:32

Heb dezelfde reactie gehad op amoxicilline, pilletjes gekregen bij de HA tegen allergische reactie en na 2 dagen was het weg. Maar het jeukt verschrikkelijk, sterkte!

En een tip: laat goed registreren dat je hier voor allergisch bent, een 2e keer schijnt nog een veel heftigere reactie op te roepen.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 10-01-13 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:33

jeetje meid wat zie je eruit
:(:)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:34

Leuk he amoxicilline := Ik zat na gebruik ook onder de rode vlekken en heb toen anti-histaminetabletjes gehad en iets tegen de jeuk was er toen gelukkig snel van af.

Geef wel even door aan je apotheek dat je allergisch bent voor amoxicilline dan kun je het ook niet nog een keer mee krijgen. Sterkte ermee!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:37

Jeetje.... Dat is niet zomaar ff uitslag!!! :o pfft, heftig zeg..
En dat t gewoon voorkomen had kunnen worden.. Dat had ze idd wel moeten weten :n

Teunelientje

Re: Hoe perfect kan 2013 beginnen, zo dus niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:41

Pffff :O ! Dat ziet er heel onprettig uit. Misschien koud douchen voor het slapen gaan om de pijn wat te verzachten, of zeg ik nu iets heel stoms ?

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:42

Jeetje wat een uitslag :oo ! Flink balen voor je, zeker omdat het wss wel te voorkomen was.

Sterkte ermee :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:43

Pfff.. sjee,.
Ik kan mij voorstellen dat je je kapot geschrokken bent.
En wat betreft morgen, geloof mij, bloed prikken is een eitje als je vergelijkt wat je nu hebt!

Sterkte en beterschap

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:45

Och jeetje dat ziet er niet fijn uit! Misschien kan je de plekken die echt het meest jeuken koelen? :) Dat zelf wellicht de jeuk wat verlichten.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:47

Jeetje zeg, ik zat vol verbazing naar je foto's te kijken :oo
Dat is zeker schrikken!
Hopelijk trekt het snel weg en succes morgen met bloedprikken!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:48

Jeetje Lotte! Had al wat op facebook gelezen, maar had het niet zo erg verwacht!
Beterschap! :)

Ik zou inderdaad ook zeggen, misschien voordat je gaat slapen douchen zodat de jeuk wat weggaat?

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:53

Jeetje Lotte, dat is nog eens uitslag.. Sterkte :(:) Hopelijk ben je er snel vanaf!

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:05

Och jeetje zeg!! Sterkte!!

heb je dan nu weer tijd om je verhaal verder te schrijven :Y) sorry maar ik ben zo nieuwsgierig naar een vervolg :o

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:10

Dit heb ik ook gehad na medicatie. Het werden bij mij op den duur net brandblaasjes.
Jeuken en een pijn dat dat deed! Had pilletjes en een drankje gehad van de huisarts om het tegen te gaan maar die hielpen niet dus heb er 2 week mee rond gelopen voordat het minder werd.
De psycholoog die mij de medicijnen voor had geschreven had zoiets nog nooit gezien en voelde zich aardig schuldig terwijl hij het niet kon weten.
Als het jeukt kun je er mentholpoeder op smeren dat verzachte bij mij een hoop.

Hopelijk is het snel weg bij jou :(:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:14

Wow :oo
Fijn is dat :(:)
Hopelijk trekt de pijn snel weg en dan de plekken ook...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:17

Sterkte!
Ons 2013 begint bijna hetzelfde: ik heb aanvallen van galbulten na inspanning sinds een week en ook blaasontsteking, in mijn geval met een antibioticum wat interfereert met mijn schildkliermedicatie. -O-

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:18

Aaah dat ziet er heel vervelend uit! Zou t tegen de brand en jeuk helpen om joghurt er op te smeren? Dat moet ook bij zonnebrand...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:21

Oh jeetje meid.
Sterkte hoor. Ik weet niet of je een bad heb. Maar neem anders.een.bad met havermout. Puur en niet de pap dan he.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:22

Ook ik heb precies hetzelde gehad na amoxiciline, dus ik voel met je mee! Oh, ik werd helemaal gek van de jeuk, en de mentholzalf die ik kreeg hielp maar een beetje. Liever pijn dan jeuk, zeker weten. Hou vol en sterkte!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:24

Vooral koelen! Ik heb dezelfde reactie gehad na penicilline. Mijn moeder heeft me toen volledig gekoeld en me ingepakt zodat ik mezelf niet zou open krabben.

Sterkte! Is echt niet leuk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:28

Ik heb ook exact hetzelfde gehad, Pfeiffer en amoxiciline tegen blaasontsteking. Gaf ook een mooie zooi vlekken en jeuk op mn huid. Niet echt prettig nee :n

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:32

jezus, ik krijg helemaal het gevoel dat je een koude douche moet nemen zeg! wat moet dat vervelend zijn :'(

je hebt wel mooie wenkbrauwen! ;)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:38

Wow ik begrijp dat je geschrokken bent! Ik zou echt helemaal in paniek zijn, jij blijft er best rustig onder.
Hopelijk ben je er snel vanaf en heb je geen Pfeifer ook...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:50

Jeetje joh, dat ziet er echt enorm heftig uit, ik kan me voorstellen dat je daar enorm veel jeuk en last door hebt. Ik hoop dat je niet te lang last blijft houden. Wat een blunder is er gemaakt, waar jij nu de dupe van bent. Sterkte ermee hoor!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:57

Heftige reactie, jeetje zeg. Talkpoeder met menthol werkt ook erg fijn tegen jeuk. Havermout in bad is ook lekker, doe de havermoutvlokken eerst even in een oude panty, dan heb je het niet door je afvoerputje! Wel je bad even goed naspoelen, anders heb je vieze aanslag!