Brrrr het idee alleen al..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

Brrrr het idee alleen al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 10:02

Tsja..
Morgen dan moet het gebeuren.. Dan worden mijn verstandskiezen getrokken..
Alleen... Ik ben als de dood!!! Ben al een aantal jaar behoorlijk bang voor de tandarts en ik loop mezelf vandaag helemaal gek te maken met het idee dat ik daar morgen heen moet..

Brrrr

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:04

Brrr voor geen goud dat die van mij eruit gaan. Dan moet ik wel zo doodgaan van de pijn. Anders gaan ze er niet uit, echt niet.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:04

Brrr sterkte ermee.
Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben ook niet erg dol op de tandarts.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:05

Bij mij zijn ze er alle 4 uit :D

Verstand op nul, je wordt goed verdoofd en het komt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:06

Je hoort altijd alleen de horrorverhalen, zal ik dan maar eens een positief verhaal vertellen?

Ik ben ze allevier kwijt, en het was een peuleschilletje. Verdoven, voelen of het nog "voelt", ja? Nog een beetje verdoven. Even een minuutje in laten werken, hop kiesjes er uit. En 's avonds gewoon weer frietjes eten :9

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:08

Bij mij zijn ze er ook alle 4 uit. Plus nog 9 andere (melk)kiezen. 13 keer iets laten trekken dus. De verdoving werkt supergoed. Het stelt niks voor ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:09

Probeer je niet druk te maken, komt echt wel goed! En idd het gaat zo vaak goed maar je hoort meestal alleen maar de rotverhalen...

Heel veel succes!

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:09

gelukkig heb ik maar 1 verstandskies bleek uit de rontgen van de tandarts deze zit nog heel erg diep en hij wist niet of hij door zou komen (hoop van niet) brrr tandarts.. sterkte!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:11

Ollie23 schreef:
Bij mij zijn ze er alle 4 uit :D

Verstand op nul, je wordt goed verdoofd en het komt goed.

:') :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:15

Sommige hebben geluk en krijgen ze niet.
Helaas behoor ik niet tot de gelukkige -O- en heb ze dus wel.

Nummer 1 ging eruit toen ik 15 was. Peule schilletje! Geen last gehad.
Nummer 2 Was ook appeltje eitje!
Nummer 3 Ging iets minder. Oke ook een beetje pech en eigenschuld. Wie gaat er ook daarna een autorit maken van 165km. Ook nog flink in de file + toen ging de verdoving uitwerken. Ijsje bij de pomp deed wonderen. 'Savonds nabloeding.....en een ontsteking. Maar dat kwam omdat ze het gehecht hadden (en te strak). Hechting eruit gehaald en gespoeld en toen was het gelijk over!

Volgende maand moet de laatste eruit. Maar ik sta ook niet te springen hoor!

SheeNegro

Re: Brrrr het idee alleen al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:21

Ik heb de mijn er uit laten halen onder volledige verdoving, omdat ze dus nog niet doorgekomen waren. Aangezien mijn mond al zo klein is, hebben ze het risico niet genomen om af te wachten.

De dag zelf goed moeten koelen, niks kunnen eten behalve pudding, dikke kaakjes had ik wel, daarna nog wel eventjes last gehad met knabbelen. Mijn vriend was zo stom geweest om zijn te laten weghalen met de feesten, iedereen lekker eten en hij kreeg niks binnen x)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:22

Nou ja ik mis er eentje. Heb er maar 3. Maar die blijven mooi waar ze zitten. :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:25

Hier ook angst voor de tandarts en laatst een verstandskies getrokken (fluitje van een cent was er zo uit) en ze hebben ook m'n kaak open geboord omdat er een ontsteking zat en een achtergebleven stukje vijl die dat veroorzaakte.

Ik was super goed verdoofd, niets gevoeld dus, napijn viel me echt heel erg mee, weinig last van gehad, de volgende dag at ik al koekjes (op de ene kant van mn kiezen) alleen wel hele dikke wang gehad

:')

Juist als je gaat wachten tot ze ontsteken heb je een probleem, ontstoken kiezen zijn lastiger te verdoven en is dus veel pijnlijker

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:26

Sterkte!! Ik heb al tijden een verwijsbriefje liggen voor m'n verstandskiezen.. Maar ik wil niet, ben ook als de dood voor naalden en verdovingen..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:29

Barroco schreef:
Sterkte!! Ik heb al tijden een verwijsbriefje liggen voor m'n verstandskiezen.. Maar ik wil niet, ben ook als de dood voor naalden en verdovingen..

tot de boel straks ontstoken raakt of weg gaat rotten, dan gaat het je helemaal pijn doen ;-)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:31

Colway schreef:
Barroco schreef:

tot de boel straks ontstoken raakt of weg gaat rotten, dan gaat het je helemaal pijn doen ;-)

I know, heb me daarom ook al een tijdje voorgenomen om te gaan..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:36

ik wás altijd bang voor d tandarts.. doodsbang.
Tot de dag dat ik daar trillend en huilend zat want mn verstandskiezen moesten eruit, dit was absoluut pijnloos en was zo'n positieve ervaring dat ik sindsdien zonder angst naar de tandarts ga!
Kom op, je kan het! vertel erbij dat je het spannend vind en wát je spannend vind, dan kunnen ze daar rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:46

Ik ben er ook al drie kwijt en van géén van de drie heb ik last gehad. Mijn tandarts verdooft eerst heel oppervlakkig en zet dan pas de injectie goed in mijn tandvlees. Daar voel ik dus alvast niks van. Van het trekken zelf heb ik ook niks gevoeld, het enige enge eraan vond ik het kraken van mijn kaakbot.

Na het trekken was mijn mond een beetje beurs, bloedde het nog wat na, maar aan het eind van de dag kon ik gewoon weer eten. De volgende dag een beetje een drukkend gevoel op de wonden, maar met wat pijnstilling is ook dat te verhelpen en voor je het weet is het gat dicht en heb je er helemaal geen last meer van!

Succes morgen, en maak je niet te bang, dat is echt niet nodig!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:46

Tsja ik ben als de dood voor de tandarts en die van mij moesten er echt uit.
Ze hebben mij ton doorverwezen naar het ziekenhuis in Hilversum, weet even de naam van de kaakchirurg niet meer, maar die word aangeraden voor mensen met extra angst.
Nou thumps up +:)+ ging vlekkeloos en ondanks min enorme angst zou ik zo weer terug gaan.
Viel mij dus echt alles mee.

Helaas moest vorig jaar een kies eruit die was niet meer te redden na een aantal (mislukte) wortelkanaal behandelingen.
Die is gedaan door mijn eigen tandarts maar god wat een ellende was dat daar heb ik nog maanden last van gehad.
Bleek achteraf nog 2 losse kies of bot fragmenten in te zitten.
Volgens tandarts zat er niets meer, maar goed dat kwam er dus lekker aan de zijkant van mijn tandvlees uit.
Mijn tandartsangst is nu dus weer helemaal terug op zijn oude punt -O-

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:47

wordt ie echt getrokken, of ben je naar de kaakchirurg doorverwezen?

Trekken bij tandarts is echt een meevaller namelijk :j Was gebeurt voor ik heteigenlijk doorhad, gaatje vullen herinner ik me dat ik minder prettig vind ;) Maar als er gesneden moe worden lijkt het me wel ander verhaal.

Succes iig!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:48

Colway schreef:
Barroco schreef:

En dat doet goed zeer :+

heb de afspraak nu ook staan.. volgende maand :(
maar ga dan wel onder volledige narcose

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:49

Oh, ik herken je gevoel direct! Bij mij moesten vorig jaar de verstandskiezen er ook uit omdat die mijn voortanden nog verder naar voren duwden. Maar ik ben echt een sch**terd wat de tandarts betreft *bibber*

Uiteindelijk ging het super goed! De ene was er binnen 1 minuut uit, de andere hebben ze iets langer over gedaan (beide kanten boven). Geen hechtingen of dat soort onzin, zodat alle viezigheid er goed uit kon. Elke dag paar keer spoelen zodat de 'gaten' schoon bleven en binnen 3 maanden waren die zo goed als dicht gegroeid. Ik ben nu heel blij dat ik het heb laten doen. Volgende stap is beugel }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:50

Colway schreef:

Oei, dat heb ik dus ook één keer gehad. Nou, geef mij maar 100x kiezen trekken. Een ontstoken kies trekt door heel je mond. Kon toen niet eens mijn mond een centimeter openen! AUW!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:50

Niets van gemerkt! Mijn bovenste achterste kiezen (dus naast je verstandskiezen) moesten er oa uit en mijn tandarts heeft toen direct mijn verstandskiezen eruit gehaald zodat ik daar niet nog een keer voor in de zenuwen zat. Kwam ik bij een halfjaarlijkse controle pas achter :') Heeft nooit pijn gedaan!

Onder heb ik er nog eentje zitten en die hoeft er niet uit :)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 10:52

Wooww wat een reacties haha..

Bedankt voor het geruststellen.. ik moet echt naar de tandarts want ze liggen vrij goed en het zijn alleen de bovenste, onder is nog niet door. Begreep dat boven niet zo heel veel pijn doet.. maar waar ik ook het allermeest bang voor ben is de verdoving en de napijn..

Maar ik praat me zelf allemaal rare dingen aan en ben bloednerveus en misselijk.. blehg!