Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
.
Kun je pijn vrij lopen, als je de kousen erbij gebruikt helemaal denk ik
) Het is echt af en toe maar dat het opspeelt.
Ik heb nu geen aangemeten sportschoenen (gebruik die van mijn zusje), dus dat gaat dan stap 1 zijn. Kun je gewoon bij een grote sportzaak op deskundig advies rekenen? Of staat runnersworld in Enschede daar bekend om? En jeetje, die sokken zijn wel knetterduur zeg.. Maar het is goed om te weten dat zoiets bestaat, mocht het echt niet overgaan.
). s'Ochtends werd ik wakker met blauwe plekken op scheenbenen, linkerbeen erger dan rechter. En jeuken als een malle... ook werden ze langzamerhand wat opgezwollen, in 'bobbels'. Drie dagen erna kon ik scheenbenen niet aanraken, deed ontzettend zeer. Echter lopen en rennen, geen centje pijn! Nu drie weken later voelen scheenbenen nog steeds gevoelig, hobbelig en wat warmer dan normaal. Blauwe plekken ook nog niet helemaal verdwenen.
Ik wil inderdaad over een aantal maanden ook nog kunnen lopen. Bedankt voor de tips en het meedenken!
. Had in het begin dezelfde symptomen als jou, maar naarmate ik meer trainde, werd het steeds erger. De pijnscheuten werden zelfs bij het stappen zo erg dat ik bijna niet meer kon gaan. Ik ben er uiteindelijk mee naar de dokter gegaan omdat ik niet wist wat het was. Deze heeft me Fastum gel voorgeschreven (als ik het goed heb) die ik tweemaal daags moest aanbrengen op mn schenen. Ook moest ik rusten en dus aangepaste schoenen gebruiken bij het lopen. xIrlijn schreef:@_San87_, pff, dat klinkt als een lang proces.. Is je vriendin er wel vanaf gekomen? Maar ik geloof niet dat het bij mij al zo ver is, ik voel namelijk niks als ik gewoon wandel (maar nu ik zit weer wel) Het is echt af en toe maar dat het opspeelt.
.
.
), ik heb daar ook gevraagd naar mijn schenen maar heb niet echt een duidelijk antwoord gekregen en ook geen oefeningen of iets dergelijks, dus daar ben ik niet echt mee opgeschoten.
Heb jij zo'n cursus gevolgd? En beviel dat goed? (Nergens last van gehad daarna?)
. Zoals aangegeven kan je er best niet mee in de zon gaan lopen. Ik was er zelf niet van op de hoogte dat dit nadelig zou kunnen zijn, maar ik vind het maar logisch van zalf aan te smeren als ik in bed kruip. Althans, dat is mijn gewoonte
. Ik heb er zelf alleszins nooit nadelen van ondervonden.