Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 22:19

Ik moet even mijn frustratie van mij afschrijven, sorry bokkers :Y)

Net waren we gezellig aan het eten met de buren, hartstikke leuk, tot het dessert. Ik was niet van plan een dessert te nemen (goede voornemens hè :+ ), maar de buurman zei bij voorbaat al dat ik geen toetje moest nemen wat ik was al te dik. Sorry? Mag ik dat even zelf bepalen. Heb ook een snerende opmerking gemaakt dat hij dat mag vinden, maar hij dan zijn mening maar lekker voor zichzelf moest houden want mij interesseert het toch niet wat hij vindt.
Zo heb ik dat wel vaker, mensen die vragen of ik dat nu wel zou doen als ik een keer een oliebol pak of als ik aan het paardrijden of hardlopen ben dat ik dat vast doe om af te vallen.. Je kunt toch ook leuke sportieve dingen doen zonder af te willen vallen? In de supermarkt kom ik wel eens bekende tegen en als je dan met een zakje chips loopt kijken ze je gelijk aan met zo'n blik van "Ik zou die zak maar laten liggen als ik jou was"

Ik ben overigens niet eens heel dik, ja ik ben maar 1.64 en heb wel 5 a 10 kilo te veel aan mijn lichaam hangen, maar waar bemoeien mensen zich mee? Ik moet me toch prettig voelen in mijn eigen lichaam, en andere mensen weten toch ook niet of je al jaren bezig bent met afvallen maar het gewoonweg niet wilt lukken of dat je gewoon comfortabel bent op deze manier.

Laat mensen lekker hun eigen leven leiden. Ik let wel op mezelf hoor.. Bah! Meer mensen hier last van?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:25

Dat is inderdaad heel vervelend! :(:)

Het erge is dat nu je dat van de supermarkt noemt ik dat zelf ook denk :o
Ik kijk nooit iemand raar aan of andere dergelijke beledigende dingen maar ik denk het wel.
Laast nog was ik bij de snackbar, komt er een vrouw binnen lopen met 3 kinders .. en echt
je kon ze bijna rollen. Dan denk ik wel van potverdorie je bent een mama prima dat je het
jezelf aan wilt doen maar please laat je kinderen niet nu al zon risico lopen!

Natuurlijk is er een verschil met wat ik beschrijf en het lichte overgewicht wat jij dan
naar eigen zeggen zou hebben, maar toch. Die snerpende opmerking vind ik dan weer helemaal
terecht van jou! hij moet zich nergens mee bemoeien.

(soms vind ik het wel lastig, ik heb een vriendinnetje die op dieet is en ik durf haar niet goed
frisdrank en lekkers aan te bieden omdat ik bang ben haar ik verleiding te brengen, maar aan de andere
kant om zelf wat te pakken en haar een glas water voor te schotelen ... :P )

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:27

Nou ik had er vroeger last van maar dan wel andersom maar ook zo vervelend.
Ik was vrij mager maar naar mijn idee niet te mager, ik ben ongeveer 1.56 en was toen 45-49 kg. Ik at gewoon maar kwam niet aan. Krijg je meteen opmerkingen naar je hoofd geslingerd dat je anorexia hebt en dat je meer moet eten ook al hoef je gewoon echt niet meer. Ja bij is vol vol. Daar kon ik ook wel chagerijnig om worden. Vooral dat dwingen om te eten. Ik ben nu uit huis weg, geen stress meer en ben aangekomen.

Vjestagirl

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:30

Ik had op mijn werk lunch met wat collega's, en de receptioniste ging ook mee. Alles leuk en aardig, zij vertellen over haar nieuwste afslankpoging. Vraagt ze ineens aan mij "heb jij geen problemen dan, met je gewicht?". Dat ik echt zoiets had van a) wat gaat jou dat aan en b) wat gaat jou dat aan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:30

Ik heb ook overgewicht en krijg het ook dagelijks te horen. Ik word er echt horendol van. Ik ben 1.60 en weeg nu boven de 70 gok ik. Ik fiets rond de 80 km per week, wat toch best wel wat bewegen is :+ en ik rijd dan 2 x per week paard. Maar bij alles wat ik doe of eet krijg ik wel commentaar en ik ben dan ook weer zo iemand die dan expres wél dat gene neemt wat zij me zo strikt verbieden. hallo ik ben 23 ik maak zelf wel uit wat er mijn mond in gaat :=

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:31

Vjestagirl schreef:
Ik had op mijn werk lunch met wat collega's, en de receptioniste ging ook mee. Alles leuk en aardig, zij vertellen over haar nieuwste afslankpoging. Vraagt ze ineens aan mij "heb jij geen problemen dan, met je gewicht?". Dat ik echt zoiets had van a) wat gaat jou dat aan en b) wat gaat jou dat aan?

:(:) die is onbeschoft zeg

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:32

Dat is inderdaad niet fijn om te horen. Dat moet je toch zeker zelf uit maken. Al ben je 150 en 150 kg. Daar heeft niemand iets over te zeggen. Ookal mag een mening hebben natuurlijk wel.
Ik heb het precies omgedraaid, ik ben 190 en nog geen 65 kg.. Laatst ook een stalgenoot die een banketstaaf opmerking maakte als ik mijn paard een seen schop zou geven of mijn been dan niet zou breken.. Weer een andere welk dieet volg jij? Anorexia 2013 was het antwoord.. Ze was gelijk stil :') Waar mensen zich al wel niet mee bemoeien..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 22:33

Nou inderdaad, soms bemoeien mensen zich ergens mee en dan vraag ik mij af hoezo dan? Het gaat er toch om of jij zelf happy bent met je gewicht/uiterlijk. Dat gaat de rest van de wereld niks aan.
En tuurlijk, als je iemand ziet met extreem overgewicht en die loopt een snackbar binnen dan denkt iedereen onbewust zal je dat wel doen, maar ook daar heeft niemand iets mee te maken. Misschien is diegene wel flink afgevallen en wil zichzelf eens trakteren.

Ik vind het gewoon zo vervelend dat mensen oordelen terwijl ze het verhaal achter die persoon niet eens kennen. Kan mij inderdaad ook goed voorstellen dat het andersom heel moeilijk moet zijn, mensen beginnen al snel te zeuren dat je weinig eet.
Veel/weinig het brengt altijd gezeur :+ Maar wat is dan normaal qua porties? Iedereen heeft andere maatstaven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:35

loveidefix schreef:
Vjestagirl schreef:

:(:) die is onbeschoft zeg

Behoorlijk ja. Ben er maar niet op in gegaan, maar was goed pissig op dat moment.

verootjoo

WhySoWhite schreef:
Dat is inderdaad niet fijn om te horen. Dat moet je toch zeker zelf uit maken. Al ben je 150 en 150 kg. Daar heeft niemand iets over te zeggen. Ookal mag een mening hebben natuurlijk wel.
Ik heb het precies omgedraaid, ik ben 190 en nog geen 65 kg.. Laatst ook een stalgenoot die een banketstaaf opmerking maakte als ik mijn paard een seen schop zou geven of mijn been dan niet zou breken.. Weer een andere welk dieet volg jij? Anorexia 2013 was het antwoord.. Ze was gelijk stil :') Waar mensen zich al wel niet mee bemoeien..

Ja die ken ik ook... Of je hebt even geen trek in een koek/taart/whatever... 'hoezo dan niet? Jij kan het wel hebben, heb je anorexia?'

Ik hou er ook niet van, dat geroddel. Laat mensen lekker.

Rennie89

Ik zou best wel kilo's kwijt willen hoor :) Maar dat wil ik alleen voor mezelf doen en niet voor anderen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:36

verootjoo schreef:
WhySoWhite schreef:

Ja die ken ik ook... Of je hebt even geen trek in een koek/taart/whatever... 'hoezo dan niet? Jij kan het wel hebben, heb je anorexia?'

Ik hou er ook niet van, dat geroddel. Laat mensen lekker.

Terwijl k dus idd te horen krijg "het schaaltje bonbons wel aan de andere kant van de tafel neer zetten, dan kom je niet in de verleiding"

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:37

Ik heb ook regelmatig dat soort blikken/opmerkingen gekregen, dat maakte me altijd vreselijk onzeker. Kan me nog herinneren dat ik in het lompe-opmerkingen-van-mannen een opmerking heb geplaatst die ik van een wildvreemde naar m'n hoofd geslingerd kreeg. Was er nog dagen boos/verdrietig over.
Maar heb me hierdoor nooit laten verleiden om af te vallen.

Nu ben ik een tijd geleden puur voor mezelf gaan afvallen, ben nu bijna 11 kilo kwijt en wil er nog 14 afvallen.
Dit was niet door de opmerkingen, niet door de blikken, maar puur om mijn eigen zelfbeeld.

Kortom: Als jij tevreden bent met wie je bent, laat je dan niet kisten door anderen.
Als jij niet wil afvallen, dan hoeft het toch niet? :D

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:38

Ik heb even naar je foto's op je profiel gekeken en ik vraag me serieus echt af waarom die mensen dat zeggen. Op de foto's die ik kan zien zit je lichaam er echt prachtig uit!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 22:38

lifaya schreef:
Ik zou best wel kilo's kwijt willen hoor :) Maar dat wil ik alleen voor mezelf doen en niet voor anderen

Ik ben ook niet zo groot, 1.64 en weeg ook net iets boven de 70. Natuurlijk ben ik bezig met afvallen, maar inderdaad bezig voor mijzelf en niet voor anderen. En als je dan zulke banketstaaf opmerkingen krijgt dan gaat je motivatie wel flink naar beneden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:40

Roosch schreef:
Ik heb ook regelmatig dat soort blikken/opmerkingen gekregen, dat maakte me altijd vreselijk onzeker. Kan me nog herinneren dat ik in het lompe-opmerkingen-van-mannen een opmerking heb geplaatst die ik van een wildvreemde naar m'n hoofd geslingerd kreeg. Was er nog dagen boos/verdrietig over.

Heb even desbetreffende opmerking opgezocht:

Van de week was ik voor stage onderweg en bij een klant. Zelden zo'n lompe vent meegemaakt.
Eerst vroeg ie of we Chinees wilden.. ik antwoordde:"Nee, bedankt, ik krijg zoveel niet op op dit tijdstip."
Zegt ie tegen m'n baas: "Ja, dat maakt toch niets uit, want Roos heeft toch al een buikje."
Wat voor mijn buik nog erg charmant is, ik heb gewoon een pens.
Maar toch, dat was bom nummer 1.

Bom nummer 2 kwam toen ie vroeg wat voor opleiding ik deed, waarop ik hem antwoordde en zei dat ik hiervoor ook al hbo had gedaan en dat niet gehaald heb. Waarop hij vroeg waarom niet en ik zei dat het door blessures kwam.
Zegt die lomperik: "Ja, geef anderen maar de schuld, dat is wel zo makkelijk."
Waarop het stoom uit m'n oren kwam. Had in de auto naar huis er aardig over gemopperd tegen stagebaas.

Nu zit ik op stage en belde ik m'n baas, die bij dezelfde klant is nu. Pakte meneer de klant op, want baas stond met handen in de verf.
"Had ik een verkeerde opmerking gemaakt over je buik, Roos? Dat maakt niets uit joh, ik maak het wel goed met je. Maar toch zijn M (naam baas) en ik het er over eens dat je niet zoveel chips moet eten 'savonds hoor!"

Waar bemoeien mensen zich mee..
Laatst bijgewerkt door Roosch op 03-01-13 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:40

idd, elke keer dat ik van die poedersuiker krijg smacht ik nog meer naar een reep chocolade :=
En ik zeg ook elke keer dat dat soort opmerkingen het alleen maar zwaarder maken (letterlijk en figuurlijk) en dat het gewoon niets uithaalt. Kijk als ik nou echt moddervet was en ik haalde dagelijks mijn eten bij de Mac ofzo... ala... (nou werk ik in de b. kin.g dus echt stimulerend is dat niet :') ) maar toch haha

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:41

Ik snap het probleem! Ik ben ook wel 5 a 10 kilo "te zwaar" vind ik zelf.. Maar ik krijg vaak naar mijn kop geslingerd "zo zal je die kop/kont ook wel houden!" of "Je lijkt wel zwanger" nog meer van dat soort onzin.. Nou en bedankt! Zo erg is het nou ook weer niet. Ik ben 1.64 en weeg 70 kilo.. dus ik ben echt geen olifant ofzo :') Ik heb een langzame(re) schildklier, dus ik blijf al ontzettend moeilijk op gewicht, en dan gaan mensen je ook nog eens kleineren.. Maar goed, laat ze maar lekker heen doen.. Als zij zich goed voelen door een andere te kleineren, dan moeten ze dat lekker doen. Een aanmerking op een ander, is een tekortkoming op jezelf.

Als ik overigens in jouw profiel kijk vind ik jou alles behalve dik!

Nynke1

N0a schreef:
Nou inderdaad, soms bemoeien mensen zich ergens mee en dan vraag ik mij af hoezo dan? Het gaat er toch om of jij zelf happy bent met je gewicht/uiterlijk. Dat gaat de rest van de wereld niks aan.
En tuurlijk, als je iemand ziet met extreem overgewicht en die loopt een snackbar binnen dan denkt iedereen onbewust zal je dat wel doen, maar ook daar heeft niemand iets mee te maken. Misschien is diegene wel flink afgevallen en wil zichzelf eens trakteren.

Ik vind het gewoon zo vervelend dat mensen oordelen terwijl ze het verhaal achter die persoon niet eens kennen. Kan mij inderdaad ook goed voorstellen dat het andersom heel moeilijk moet zijn, mensen beginnen al snel te zeuren dat je weinig eet.
Veel/weinig het brengt altijd gezeur :+ Maar wat is dan normaal qua porties? Iedereen heeft andere maatstaven.

Dit is inderdaad zo. Ik stond daar nooit zo bij stil, want ik heb ook altijd snel een oordeel klaar. Totdat ik in augustus een zwaar ongeluk kreeg en een hele tijd met een rollator heb moeten lopen. Als ik zelf bijv. mensen in een rolstoel zag zitten dacht ik altijd; ach t arme kind, ook geen leven meer op die manier. Ik vond het zelf heel vervelend om met mijn rollator, als 19 jarige, naar buiten te moeten. Omdat ik zelf ook altijd direct mijn oordeel klaar had als ik iemand zo zag lopen, terwijl ik het hele verhaal niet kende. En dan zag ik mensen naar me kijken; ach jee, arm meisje. *In ieder geval, dat dacht ik dan*. Best apart eigenlijk, maar ik ben daardoor daarin wel erg veranderd en ben 'mijn oordeel klaar hebben' daardoor wel afgeleerd.

Verder zal het gewicht altijd een enorm issue blijven voor sommige mensen. Sla je een stuk taart af, krijg je direct te horen of je op dieet bent en neem je gewoon een stuk taart, krijg je direct de vraag of je geen goede voornemens hebt.

DeSa

Hier nog een met een aantal extra kilo's. Vroeger vond ik die opmerkingen verschrikkelijk, inmiddels boeit het me echt niet meer. Zolang ik goed in mijn vel zit is er geen probleem. Dat mensen zich lekker met hunzelf bezig gaan houden :)

*pakt nog een koekje* :Y)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:43

Mensen zouden eens moeten stoppen met commentaar geven op het uiterlijk van een ander.
De enige reden om zulke opmerkingen te maken is om te kwetsen.

Ik merk het heel vaak met dames op de sportschool die eerst zelf wat extra kilootjes hadden, die nu kwijt zijn en in de sportschool beginnende dames allerlei "goedbedoeld" advies gaan geven.

"Ohnee met jouw gewicht zou ik voor een ander apparaat kiezen - toen ik zo was zou ik dat niet aandurven op de sportschool hoor"

Wat is er mis mee om een ander gewoon in zijn waarde laten?
banketstaaf tegenover een ander doen maakt jou nog steeds niet dunner-slanker-slimmer-grappiger en geeft je niet ineens grotere tieten.
Dus laten we allemaal aardig blijven.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:43

Pffff, vreselijk. Net zo als toen ik mijn eet patroon had omgegooid en heel gezond at terwijl mensen om mij heen dat niet deden. Ik kon makkelijk nee zeggen tegen alles wat ze eten en was ook wat afgevallen... Hoe vaak mij wel niet werd verteld dat ik anorexia had. Uiteindelijk zo erg dat mijn ´beste vriendin´ (die ik nu dus niet meer spreek) mij beschuldigde van het eten uit kotsen in haar wc, omdat ik volgens haar anorexia had. Alleen maar omdat ik wel nee tegen sommige dingen kan zeggen en van gezond eten houd.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 22:44

Nou daar ben je ook mooi klaar mee. Mensen zijn soms zo banketstaaf. Waarom mag je geen maatje meer hebben?

Zo heb ik inderdaad wel eens gehad op een warme zomerdag, net 50km gefietst met de familie. Vervolgens gaan we ergens lekker een ijsje eten, een wildvreemde meneer komt langs als we ijs aan het eten zijn en vraagt of het lekker is. Ja heerlijk, en vervolgens zegt die.. achja je moet er nog van groeien hè?! Hoewel je bent al breed zat.
Nou toen zat ik ook met stampende voeten en rook uit mijn oren hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:46

N0a schreef:
Nou daar ben je ook mooi klaar mee. Mensen zijn soms zo banketstaaf. Waarom mag je geen maatje meer hebben?

Zo heb ik inderdaad wel eens gehad op een warme zomerdag, net 50km gefietst met de familie. Vervolgens gaan we ergens lekker een ijsje eten, een wildvreemde meneer komt langs als we ijs aan het eten zijn en vraagt of het lekker is. Ja heerlijk, en vervolgens zegt die.. achja je moet er nog van groeien hè?! Hoewel je bent al breed zat.

wat een banketstaaf opmerking zeg :oo wildvreemde man nog wel :oo

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:48

N0a schreef:

Ik had m'n ijsje in z'n gezicht gedrukt. De paasei zeg.