Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest omdat ik al een aantal maanden last had van mijn handen bij alledaagse bezigheden. Dit begon tijdens het stofzuigen en strijken, een soort krampachtige spierpijn kwam er dan opzetten.. uiteindelijk had ik dit ook bij het fohnen van mijn haren, tijdens het haken en het vasthouden van een mobiele telefoon.
Eindelijk ging ik naar de dokter en die vertelde me dat ik hypermobiel ben, de banden en pezen die de gewrichten op zijn plaats houden zijn te slap en de spieren rondom de gewrichten moeten dus het gewricht ondersteunen zodat het niet uit de kom gaat. Volgens haar zijn mijn spieren overbelast omdat ik teveel met mijn handen doe, van het huishouden tot haken, breien, drummen... allemaal erg intensief voor handjes

Ook mijn enkels, knieen, ellebogen en rug zijn niet stabiel. Ik was opgelucht dat ik 'maar' hypermobiel ben.. maar nu kom ik erachter dat het helemaal niet zo meevalt eigenlijk. Ik zal moeten leren doseren en niet teveel doen met mijn handen, valt niet mee voor een bezige bij! Ook ben ik altijd moe, wel logisch omdat de spieren veel harder moeten werken om alles op zijn plek te houden... ik slaap gemiddeld 10 uur per nacht. Blauwe plekken krijg ik ook snel en heb een heel gevoelige huid (schijnt er ook weer mee te maken te hebben)
ook veel lopen gaat niet omdat mijn enkels dan zeer doen, en die 45 minuten zumba die ik gisteren heb gedaan waren ook niet slim

Ik loop al een jaar of 2 op walkfit schoenen (met die ronde zolen) omdat ik een hielspoor heb en die schoenen daar goed bij helpen... maar of ze ook goed zijn bij instabiele enkels? Dat weet ik niet.. misschien weet iemand het hier wel

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? Ik vond wel oude topics over dit onderwerp maar die zijn van begin vorig jaar..
okeeee dit was het dan... bedankt voor het lezen!