Hoesten tot overgeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Hoesten tot overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:21

Ik heb sinds een paar dagen enorm last van hele heftige hoestbuien, aan het einde moet ik vaak kokhalzen en zo nu en dan is het zo erg dat ik er van moet overgeven. Ik heb al verschillende soorten pilletjes etc geprobeerd, maar niks helpt?
Wat zou dit kunnen zijn en wat helpt er tegen?

Seven

Re: Hoesten tot overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:23

Ik heb er ook al een flinke tijd last van via de huis arts heb ik antibiotica gehad zat namelijk tegen een flinke long ontsteking aan.

Als je er langer last van hebt lijkt me een bezoekje aan de huisarts niet overbodig

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:23

Je hebt het antwoord zelf al gegeven: dat komt van je heftige hoestbuien. Door het hoesten wordt je maag geprikkeld en moet je overgeven. Een hoestdrank kopen die de hoestprikkel onderdrukt zodat je niet zo heftig hoeft te hoesten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:27

Kan ook kinkhoest zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:28

hoestspray van vogel
Is het droge hoest? Ik heb vaak dat ik vaak in een kringetje door blijf gaan, dus hoesten en dan van de kriebel weer doorhoesten die weer een kriebel opwekt etc, daarvoor zijn hoestcapsules van DARO heel goed, maar dat mag alleen met droge hoest. Ook niet meer nemen dan aanbevolen :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:35

Ik had dat ook, maar ik had kriebelhoest. Heb toen half stikkend de HA gebeld :') Kreeg toen codeïne tabletten en die werkten heel goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:38

Misty12 schreef:
Je hebt het antwoord zelf al gegeven: dat komt van je heftige hoestbuien. Door het hoesten wordt je maag geprikkeld en moet je overgeven. Een hoestdrank kopen die de hoestprikkel onderdrukt zodat je niet zo heftig hoeft te hoesten.

Ik vind dit geen goed advies als je niet weet om wat voor hoest het gaat; je hebt namelijk 2 soorten hoesten; productief of niet.
Productieve hoest mag je absoluut niet onderdrukken, want de rommel moet uit je longen.

Echter is het de beruchte droge hoest, kun je kijken naar noscapine om de hoest te onderdrukken.

Dus de vraag is; hoest je slijm op of niet?

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:43

vuurneon schreef:
Misty12 schreef:

Ik vind dit geen goed advies als je niet weet om wat voor hoest het gaat; je hebt namelijk 2 soorten hoesten; productief of niet.
Productieve hoest mag je absoluut niet onderdrukken, want de rommel moet uit je longen.

Echter is het de beruchte droge hoest, kun je kijken naar noscapine om de hoest te onderdrukken.

Dus de vraag is; hoest je slijm op of niet?

Zo nu en dan wel slijm inderdaad!
Maar ook heel vaak soort van kriebelhoest ofzo, dat er gewoon een kriebel in de keel zit en dat ik dan constant doorhoest zegmaar.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:44

Marit schreef:
Ik had dat ook, maar ik had kriebelhoest. Heb toen half stikkend de HA gebeld :') Kreeg toen codeïne tabletten en die werkten heel goed.

Ik heb inderdaad ook codeïne nu, zal zometeen maar eens proberen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:44

Marit schreef:

Vreselijk, dat heb ik van de zomer gehad!
Mijn hele keel kapot en van de jeuk van het genezen begon het gewoon weer opnieuw.
Godzijdank gingen we naar frankrijk en kon ik na 2 dagen codeine kopen daar.
Ik weet nl niet beter dan dat je moet banketstaaf als brugman voor je dat een keer krijgt nl. -O-

Wel oppassen met codeine trouwens, ik raakte er van verstopt.
Altijd nog beter als hoesten tot je er dood bij neervalt trouwens, maar dat is iets anders. :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:46

Had ik vandaag ook last van.
Ben nu een week ziek en het erge hoesten is nu een dag of 2. Ik kijk het nog even aan ga anders komende week naar de HA.
Heb voor de zekerheid wel wat bij de drogist gehaald.

Hopen dat de Codeine helpt TS.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:47

xxLady schreef:
Marit schreef:

Ik heb inderdaad ook codeïne nu, zal zometeen maar eens proberen

ook ooit gehad, niet overdoseren hoor.. ik deed dat wel omdat het IMO niet snel genoeg hielp en zag toen allemaal dingen die er niet waren :')

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:47

Ik hoop het ook! Baal als een stekker dat het nu moet zijn, oudjaarsdag.. Had zo graag vannacht feestje willen vieren en had gehoopt dat het vandaag beter zou zijn.. :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:50

Polly schreef:
ook ooit gehad, niet overdoseren hoor.. ik deed dat wel omdat het IMO niet snel genoeg hielp en zag toen allemaal dingen die er niet waren :')

Cool. :D
Ik heb nog een doosje liggen hier, met een oppepper erin ook nog. :D

Ik ben hier trouwens al 4 dagen ziek, koorts, hoesten longen vol enzo.
Niet echt heel fijn. :(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:51

Het kan inderdaad kinkhoest zijn. Mijn vriendin heeft dit vorig jaar gehad en dat heeft ongeveer de hele winter aangehouden. Codeine werkte niet en ze had op een gegeven moment gekneusde ribben van het hoesten.

Maar hopelijk is het bij jou een tijdelijke vervelende kriebelhoest, dat is al irritant genoeg!

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:55

Grit schreef:
Het kan inderdaad kinkhoest zijn. Mijn vriendin heeft dit vorig jaar gehad en dat heeft ongeveer de hele winter aangehouden. Codeine werkte niet en ze had op een gegeven moment gekneusde ribben van het hoesten.

Maar hopelijk is het bij jou een tijdelijke vervelende kriebelhoest, dat is al irritant genoeg!

Ik hoop dus écht niet dat het kinkhoest is

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:00

Ik bedenk me trouwens net dat ik eigenlijk vanaf ongeveer 2 weken na de herfstvakantie al steeds verkouden was en moest hoesten. De eerste 3 weken was het iets erger dan normaal, maar dit zakte later weer weg. Ik dacht dat het gewoon kwam doordat ik weekends vaak uitging en dat daardoor mijn keel een beetje naar de klote ging, waardoor ik dus wat keelpijn had en moet hoesten. Sinds een paar weken dacht ik dat het weer wat beter ging, maar zou dit iets hebben te maken met dat ik nu sinds een paar dagen extreem veel hoest?

xAntgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:02

Ik heb dat ook, vreselijk ! Vandaag van de HA ook codeïne tabletten gekregen, ben benieuwd !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:03

Kan een longontsteking zijn. Althans, wat jij beschrijft is precies hoe het bij mij verliep. Ook dat verkouden zijn enzo. Op een gegeven moment lag ik de hele dag alleen nog maar 'kots'hoestend op de bank met bijna 40 graden koorts :') . , dus ik zou een bezoekje aan de dokter brengen :P Gewoon voor de zekerheid. Een doorgewinterde longonsteking is niet iets wat ik je aan kan raden iig :+ De ellende heeft 14 dagen moeten duren met nog een ellenlange nasleep.

Ik hoestte overigens geen slijm op. Alleen heel af en toe, maar ik denk dat het te diep in mijn longen zat, maar dat zegt niet eens zoveel dus. Op een gegeven moment ging ik ook 'brommen' bij het ademhalen.. Dat is ook wel een indicatie denk'k.
Codeïne werd mij ook afgeraden. Maar aangezien ik soms echt amper lucht kreeg door het hoesten en niet meer kon slapen er van nam ik het wel af en toe maar da's pas als het tussen 2 kwaden kiezen wordt.
Verder is codeïne wel chill spul. Ik werd er zo stoned als een kanariepietje van :') .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-12 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:08

Ik ben ook benieuwd, net een codeïne tabletje gehad, hopelijk slaap ik vannacht eindelijk een keertje goed want heb nu al 3 nachten gehad dat ik wakker werd en bijna stikte in mn eigen hoest...

En ik ga inderdaad binnenkort ook naar de dokter.

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:11

Ik heb preies het zelfde, 2 weken terug had ik dit ook maar zakte weg maar nu is het heel erg heb rode pijnlijke ogen hoest slijm op, wat kan ik hiereaan doen ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:14

Hopelijk slaap je vannacht goed, een goede nachtrust kan je al een hoop helpen.

Iets hoger liggen is ook aan te raden met je hoofd :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:27

codeïne idd en tegen het overgeven domperidom zetpillen, die zorgen er voor dat je alles wat sneller afvoert en daardoor minder overgeeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:30

Naar de dokter gaan, die weet precies wat er aan gedaan kan worden. Er wordt hier namelijk gelijk al een complete encyclopedie aan ziektes genoemd terwijl hier volgens mij bar weinig mensen zijn die afgestudeerd zijn als arts. :D
Ik kreeg iig een soort ontstekingsremmer waar het erg snel van over ging gelukkig, want het is echt ontzettend vervelend als je telkens zo moet hoesten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:59

Ik heb ook al een paar weken, virusje opgelopen op vakantie (daar had iedereen hetzelfde hoestje nl!). Ik zit nu weer aan de ventoline en flexotide om iig voldoende lucht te krijgen en daardoor niet meer iedere keer te kokhalsen, maar zoals idd geschreven er moet iets uit dus mag de hoest niet onderdrukken.

Ik zou toch even langs de HA gaan om te laten luisteren; kan een hardnekkige verkoudheid zijn die met 1 kuurtje te verhelpen is, longontsteking, kinkhoest.. Als je er te lang mee blijft lopen hoest je alles stuk in je longen, kan niet goed zijn.