Argh haarpijn grr!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Argh haarpijn grr!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:23

Ik heb altijd al haarpijn gehad, toen ik het korter knipte viel dat heel erg mee maar nu het weer langer wordt, krijg ik weer een erg pijnlijke hoofdhuid. Alleen al mn haar 'omslaan' doet al zeer... Kammen is een hel en heb weer veel jeuk. Als ik krab zit er allemaal wit spul tussen mn nagels. En dat is echt veel!
Ik gebruik Incubal shampoo en hoofdhuidkuur, dat doet wel iets maar nog lang niet genoeg, ik word er gek van. Ik raak echt gefrustreerd en ik ben van plan om het echt weer kort te gaan knippen...

Iemand nog andere oplossingen??? Middeltjes? Ideeen??

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:30

Al eens de kapper gevraagd?

Wat apart dat je het zo heftig hebt. Ik heb het alleen als ik de hele dag m'n haar anders dan anders heb gedragen (hele hoge staart oid).
Tegen roos gebruik ik zo nu en dan shampoo van Redken (scalp relief oid), werkt erg goed.

Anoniem

Re: Argh haarpijn grr!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:31

Ja dat heb ik bij meerdere kappers gevraagd maar ze hebben er toch niet echt een goed antwoord op, heel raar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:34

Dat witte spul, is dat roos?

Hoe vaak was jij je haar? (met shampoo)
En gebruik je veel haarlak e.d?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:34

Haha ik dacht al dat ik de enige was die dat had.
Ik heb juist hoe langer het haar hoe minder pijnlijk.
Echt tips heb ik ook niet.
Bij mij hielp de shampooLC2 trouwens wel wat.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:17

Ik dacht eerst ook altijd dat ik roos had (witte schilvertjes, jeuk ook af en toe haarpijn) maar mijn nieuwe kapster zei dat ik waarschijnlijk een erg gevoelige hoofdhuid heb, en dat roos korstjes vormt en die heb ik dus niet. Met antiroos shampoo ging het tijdelijk weg behalve de jeuk en haarpijn. Zij adviseerde mij Kerastase shampoo (wel duur!)en tot nu toe bevalt dat perfect!
Ik heb echt heel veel shampoos geprobeerd van de aller goedkoopste tot heel veel andere merken die bij de drogist verkrijgbaar zijn. Ook geprobeerd om maar 2x in de week met shampoo te wassen....het ging niet weg := En sinds ik die kerastase heb merkte ik wel heel snel resultaat, sindsdien geen schilfertjes meer en de jeuk was ook vrij snel weg (er staat ong. 3tot 4 weken voor voordat het optimaal werkt)

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:21

Ik had hier ook altijd last, maar nu ik zarqa shampoo dandruff gebruik is het helemaal over!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:32

Dat witte spul is wat nattig?
Zo ja;
Probeer eens met selsun te wassen.
Ik hbe precies hetzelfde (eerst ook heel veel haarpijn nu door korter haar veel minder). Dat witte krijg je waarschijnlijk (ik iig) doordat hoofdhuid te weinig zuurstof krijgt (bv door dik lang haar maar ik heb het ook heel erg alsk cap draag) en jeukt als de pest. Ik krab er ook wonden op mn hoofd door....

Duss selsun kuur (10,- flesje bij apotheek ja duur maar je moet echt alleen hoofdhuid inmasseren) handdoek erom en ik laat het 15min zitten (op fles staat wat anders) en dan goed spoelen. 3dagen achter elkaar en dan zal het minder zijn of zo goed als weg en dan om zoveel dagen.

Ik ga sinds kort ook wekelijks in zout water baderen (thermaalbad) en krijg het daardoor ook minder.

Gebruik geen anti-roos! Daar word het alleen erger van!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:37

Jeej, meer mensen met hetzelfde probleem als ik.
Zie wel goeie tips voorbij komen. Ik ga maar eens langs de apotheek.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:02

Ik gebruik inderdaad ook zo nu en dan Selsun als ik veel last heb.

Verder is het bij mij redelijk over gegaan en minder sinds ik helemaal natuurlijke shampoo en conditioner gebruik en verder geen stylingproducten. Maar ik ken incubal niet verder. Misschien is dat natuurlijk?!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:07

Wat voor borstel gebruik je?

Haarpijn herken ik :j als mijn haar lang word (BH-bandje lengte) heb ik veel hoofdpijn en een geirriteerde hoofdhuid.
Ik heb veel haar, en dik haar, een volle bos :=
Helaas kan ik mijn haar niet langer hebben, want dat is niet te doen.

Maar door met een "geitenharen"borstel te gaan kammen, zijn mijn klachten wel verminderd :)
ook spoel ik mijn haar uit met lauw water, wat ook helpt!

Succes Joolien

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:16

heb je je haar weleens gewassen met shampoo van paardenmelk????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:10

wow, ik heb precies hetzelfde. Ook van dat ranzige vettige spul op mijn hoofdhuid... Ik heb er zelfs klontjes van in mijn haar zitten soms :r (Altijd op 1 vaste plek) en een branderig gevoel etc. Of heb ik het nu over iets heel anders?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 01:51

Hier ook hetzelfde probleem, maar ik weiger door mijn ontploffende krullen om mijn haren kort te knippen, dus dat verschil weet ik niet.
Bij mij is het in de winter wel atijd erger dan 's zomers en wordt het 1000x zo erg als ik mijn haar met head & shoulders was :+
Bij mij verminderd het iets dmv Andrelon anti-roos shampoo, maar ook hier al veel geprobeerd zonder echte succesverhalen -O-

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 01:53

Mijn kapper vertelde me laatst dat de meeste mensen denken dat ze roos hebben, maar dat niet daadwerkelijk zo is; in dat geval kan een anti-roosshampoo het juist erger maken! Zij raadde in plaats daarvan aan om specifiek een shampoo voor gevoelige huid te kiezen (pH neutraal, etc.) en vooral niet met de soms vrij heftige antiroos-spullen aan de gang te gaan, tenzij je zeker weet dat dat het is!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 03:05

Head & Shoulders was inderdaad geen goed plan, veels te agressief voor mijn "schilfers".
Andrelon is volgensmij wat milder en had daardoor wel een beter effect :)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 03:50

Wist niet dat dit bestond?
Vervelend zeg!

Ik gebruik voor mijn merrie een mensenmiddeltje om de hoofdhuid minder geirriteerd te krijgen (zomerexceem). Het is vh kruidvat maar er is ook een duurdere variant maar de naam vh merk weet ik niet maar het is 'berkenlotion'.

Wie weet.

Succes

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:18

Ik heb juist hele goeie resultaten met de Itchy Scalp versie van Head & Shoulders. Ik had alles geprobeerd, alle merken, prijsklasses, kappers, apotheek, niks hielp. Sinds ik was met H&S is het zo goed als over, ik was elke 3 dagen mijn haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:26

Bedankt voor de tips allemaal! Ik gebruik nauwelijks haarlak en was m'n haar niet alle dagen ;)

Ik heb ook ontzettend dik haar en dat witte spul is idd geen roos. Ik denk dat ik die kuur eens ga proberen... :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:42

Is het geen schimmelinfectie?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:46

Ik heb hier ook last van en daardoor mijn haar weer kort geknipt :j Nu is het zo goed als over. Alleen als ik aan vakantie toe ben, zoals nu :+, en als ik erg moe ben komt het terug. Schilfers heb ik niet heel erg veel last van!
Nog nooit echt een oplossing voor gevonden, alleen dus mijn haar kort knippen en ik heb het nu echt kort hoor :j

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:50

Ik weet niet of het bij iedereen net zo goed zal werken als bij mij, maar voordat ik syoss haarshampoo ben gaan gebruiken(na 20 andere shampoos steeds minimaal een maand proberen) had ik ook altijd haarpijn jeuk witte 'sap' enzovoorts. Ook gebruik ik geen conditioner meer. Ik was om de dag mijn haar en nergens meer last van:) *wat een verademing*

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:50

Klinkt mij als een droge hoofdhuid. Zou naast een speciale (milde) shampoo en conditioner, misschien berkenwater, klitwortel, of rozenolie/water, iig zo'n soort lotion proberen. Of bij de kapper iets vragen voor droge/geïrriteerde huid.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:53

Hanmar schreef:
Mijn kapper vertelde me laatst dat de meeste mensen denken dat ze roos hebben, maar dat niet daadwerkelijk zo is; in dat geval kan een anti-roosshampoo het juist erger maken! Zij raadde in plaats daarvan aan om specifiek een shampoo voor gevoelige huid te kiezen (pH neutraal, etc.) en vooral niet met de soms vrij heftige antiroos-spullen aan de gang te gaan, tenzij je zeker weet dat dat het is!

Zelfs met neutral kreeg ik de schilfers ook niet weg (leek alleen maar erger te worden -O- )
Nog een tip; je creme spoeling/conditioner niet op je hoofdhuid smeren dus echt alleen op je haar zelf, dat scheelt ook erg veel!
Bij mij helpt die Kerastase super _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:56

Ik heb net selsun gehaald :)