Pijnstiller tegen extreme hoofdpijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pijnstiller tegen extreme hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:07

Hoi bokkers,

Sinds enkele maanden kamp ik met een steeds erger worden der hoofdpijn. Met daarnaast ook nog extreem moe, benauwdheidsklachten en flauwvallen.

Nu is die hoofpijn zo nu en dan echt niet te harden dus vroeg ik me af wat voor pijnstiller nog kan helpen? Uiteraard ben ik al meerdere malen bij de huisarts geweest maar die weet ook geen oplossing. 7 januari heb ik een afspraak bij de neuroloog maargoed dat duurt nog even :+

Gewone paracetemol, paracetemol met coffeïne, ibuprofen 600 halen al niets uit :=

Ik hoop dat jullie nog wel iets weten om de feestdagen straks een beetje dragelijk te maken.

Bitterbal

Re: Pijnstiller tegen extreme hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:10

Als het echt zo erg is, die hoofdpijnen, dan zou ik op die momenten naar de EHBO vertrekken, en niet die afspraak afwachten. Voor hetzelfde geldt is er wel iets heel ernstigs aan de hand.
Was bij mij ook zo, ik ging om pijnstillers, kwam terug met een geopereerde buik.... Op t randje van leven en dood... Hoewel ik me zo niet voelde.
Bij mij hielpen die pijnstillers ook allemaal niets meer... rustig aan doen en luisteren naar je lichaam! En vooral, doordrammen bij die dokters!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:11

Met deze klachten pas 7 januari naar de neuroloog?! Heb je last van spanningen? Ook last van dubbelzien, wegvallen, moeilijk slikken en praten? Is het gevoel in je ledematen goed? Zit de hoofdpijn altijd op 1 plek, of verschillend/verspreid over je hoofd?

Om antwoord te geven op je vraag; met ibuprofen 600 zit je wel aan de tax. Zonder maagbeschermer moet je niet meer gaan nemen. Misschien de huisarts eens vragen voor diclofenac (+ maagbeschermer)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:14

Dat is wel schrikken dan! Mijn afspraak was eerst op 19 februari. Ziekenhuis kon niet eerder dus heb een ander ziekenhuis geeisd := maar echt vlot is het nog niet..

@ rindin, wegvallen gebeurt idd. Dubbelzien niet wel duizeligheid. Gevoel in ledematen is verder goed. Hoofdpijn zit vaak rechts maar soms ook wel overal..

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:16

Ik heb ook last gehad van enorme hoofdpijn 24 uur per dag,bijna 6 weken lang en niks hielp.
Op een gegeven moment Tramadol gaan innemen...ik werd daar enorm misselijk van, maar de hoofdpijn bleef :+
Naar de neuroloog geweest, scan laten maken welke (gelukkig) helemaal goed was.
Uiteindelijk bleek ik een overbelaste monnikskap-spier te hebben welke de hoofdpijn te veroorzaakte.
Best bizar, want ik had helemaal geen last van mijn nek en schouders.
De neuroloog heeft mij doorverwezen naar een fysio én een houdingstherapeut en dat heeft geholpen.

Geen idee of jij hetzelfde hebt natuurlijk, maar het zou geen kwaad kunnen even langs een fysio te gaan (heb je geen doorverwijzing voor nodig) en die even je nek en schouders los te laten werken.

Sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door nobel1 op 16-12-12 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:17

Jeetje, ik mag toch ook hopen dat je huisarts je klachten serieus neemt en al verschillende onderzoeken ( bloed etc. ) heeft gedaan of heeft laten doen ?

Kun je zelf een verband zien in wanneer je de hoofdpijn krijgt ?
Op welk tijdstip van de dag, heeft het iets met eten, vermoeidheid, je houding of buitentemperatuur te maken bijvoorbeeld ?

Qua pijnstilling kun je paracetamol combineren met ibuprofen, deze middelen werken goed samen en versterken elkaars werking.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:18

Advil liquid 400 helpt bij mij erg goed :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:18

Psychische problemen uitgesloten? Vooral om het wegvallen zou ik eigenlijk ook al meer doordrammen bij de huisarts/EHBO... Beter een keer te vaak je laten horen, dan een keer te weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:19

Bedankt! Fysio ga ik morgen weer heen na 2 maandjes niet te zijn geweest.

Ogen van de week ook laten testen was ook niets mis mee.

Bloed is ook al onderzocht evenals hart zijn fotos en filmpjes van gemaakt.

Psychisch is bijna niet mogelijk :n tis echt begonnen na verkoudheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:20

nobel1 schreef:
Ik heb ook last gehad van enorme hoofdpijn 24 uur per dag,bijna 6 weken lang en niks hielp.
Op een gegeven moment Tramadol gaan innemen...ik werd daar enorm misselijk van, maar de hoofdpijn bleef :+
Naar de neuroloog geweest, scan laten maken welke (gelukkig) helemaal goed was.
Uiteindelijk bleek ik een overbelaste monnikskap-spier te hebben welke de hoofdpijn te veroorzaakte.
Best bizar, want ik had helemaal geen last van mijn nek en schouders.
De neuroloog heeft mij doorverwezen naar een fysio én een houdingstherapeut en dat heeft geholpen.

Geen idee of jij hetzelfde hebt natuurlijk, maar het zou geen kwaad kunnen even langs een fysio te gaan (heb je geen doorverwijzing voor nodig) en die even je nek en schouders los te laten werken.

Sterkte ermee!

Als ze zich bij mij zou presenteren met deze klachten, dan zou ik haar eerst terugsturen naar de huisarts. Bij hoofdpijnklachten die gepaard gaan met duizeligheid en wegvallen kun je beter eerst ernstige zaken uit laten sluiten, voordat je een fysiotherapeutische behandeling gaat uitvoeren.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:20

Yvank_ schreef:
Bedankt! Fysio ga ik morgen weer heen na 2 maandjes niet te zijn geweest.

Ogen van de week ook laten testen was ook niets mis mee.

Bloed is ook al onderzocht evenals hart zijn fotos en filmpjes van gemaakt.

Waarvoor loop je bij de fysio?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:22

Voor mn rug die na val van paard vorig jaar niet meer helemaal lekker zat.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:22

Is de hoofdpijn te linken aan de val? (qua tijd van ontstaan?)

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:23

Goed dat je een afspraak hebt bij de neuroloog!

Ik kan je voor de tussentijd de pijnstiller Sanalgin aanraden, vrijwel te koop bij iedere drogist.
Heel veel mensen aan wie het is aangeraden zweren er nu bij! Werkt heel goed bij (zware) hoofdpijnklachten.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:24

Jeetje, kon je echt niet eerder terecht dan januari? Dit klinkt toch als migraine. Is er iets verandert in je leven de afgelopen maanden (hoewel dat ook niet altijd alles verklaart, ik heb een paar jaar last gehad van regelmatige migraine, maar ben er net zo plots vanaf als het ontstond, ws. hormonale schommelingen).

Je zou eens, in overleg met je huisarts, een bezoekje aan de fysio kunnen overwegen, misschien zit er toch ergens spierspanning die de hoofdpijn veroorzaakt. En anders vragen naar medicijnen tegen migraine (ik heb goede ervaring met maxalt en imigran).

Edit: zie dat je al bij een fysio loopt. Ik zou toch ook nog eens nagaan of je niets hebt overgehouden aan die val, mss een houdingsprobleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:25

rindin schreef:
Is de hoofdpijn te linken aan de val? (qua tijd van ontstaan?)

Val was vorig jaar december op mn.hoofd zijn toen wel whiplash klachten geconstateerd. Maar deze extreme hoofdpijn is pas in september begonnen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:25

Ik heb regelmatig last van flinke hoofdpijn en het enige wat bij mij werkt is diclofenac. Ik koop het bij het kruitvat (eigen merk), is het goedkoopst, en neem dan meteen 2 tabletjes van 12.5 mg in (op een goed gevulde maag) en meestal hoef ik daarna niets meer in te nemen. Toen ik nog ibuprofen gebruikte slikte ik gewoon 3 dagen het maximale mg voor het over ging, dat was pas slecht voor je maag {:)-:

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:29

Lastig! De hoofdpijn kan goed uit je nek komen (zowel door spieren als door dysfunctie in je wervelkolom), maar dat wegvallen past er niet goed bij... Zijn er bepaalde houdingen waarmee je de hoofdpijn kunt opwekken (bijvoorbeeld lang zitten/liggen/bukken)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:31

@kaka nee helaas.. Zijn niet e cht dingen veranderd..

@rindin, nee het is eigenlijk al aanwezig vanaf dat ik wakker wordt.. Het wegvallen voel ik ook totaal niet aankomen dat is echt van het 1 op andere moment boem :=

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:32

Ik ken iemand met chronische (hoofd)pijn en die krijgt een middel dat Lyrica heet.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:36

Wat gebeurt er als je wegvalt?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:39

Heb je constant hoofdpijn of ook episodes pijnvrij?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:40

probeer eens magnesium met b6 ...een flinke dosering.Iedere dag.
De bijwerkingen van paracetamol zijn trouwens hoofdpijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:42

Dat weet ik zelf niet helaas.. Ik herinner me alleen het moment wat ik het laatst aan doen was. Maar volgens mn vriend zit ik meestal eerst wat te staren en.is het dan net of iemand op de uitknop drukt en ik in slaap val. In de zwaarste gevallen ben ik paar min weggeweest om daarna weer op te staan alsof er niets gebeurd is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:43

Kan het eens proberen idd geerke :)

@miriam hele tijd maar ene moment erger als ander.