Zeer gecompliceerde polsbreuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Zeer gecompliceerde polsbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 11:24

Het zat niet in de planning natuurlijk, een breuk, maar dit had ik helemaal niet verwacht...

Gisteren had ik een korfbalwedstrijd in Nuenen. Ik kan en ben nogal fanatiek.
Dat heeft me mijn pols gekost dit keer. De bal stuiterde naar de uit-lijn. Dus ik en een tegenstander erachteraan,
Toen doemde de muur om me af, stoppen kon ik niet meer. Dus wat doe je dan, juist, je armen naar voren.
Ik heb de klap volledig met mijn linkerhand opgevangen en als extra steuntje viel de tegenstander ook wat tegen mij aan.

Meteen voelde ik dat het niet goed was, wát een pijn!!
Ik keek ernaar en mijn pols hing slap in een rare knik.
Heb gehuild, gejammerd en gegild. Mijn teamgenootjes licht in paniek.
Ze willen iets doen natuurlijk, maar dat kan gewoon niet.
Door de tegenstanders werd er een koelzak gebracht. Even later probeerde ik op te staan, maar viel bijna flauw.
Hup, zitten maar weer. Na even op kunnen staan en met mijn coach naar het ziekenhuis in Tilburg gereden.

Daar heb ik meteen om pijnstillers gevraagd, dus 2 paracetamol en 2 diclofenac gekregen.
5 minuten daarna werd ik al geholpen. Ze vroeg hoe erg ik pijn had op een schaal van 1 op 10. Uhm, 100? :+
Gelijk door om foto's te maken.

De pols is inderdaad gebroken, een ‘nare’ breuk zoals ze in het ziekenhuis vertelden.
Op meerdere plekken gebroken, en eigenlijk schrokken ze ervan (letterlijk zeiden ze ‘zon breuk verwacht je niet bij iemand nog zo jong’).
Het was nog maar even de vraag of het gezet kon worden of dat er meteen geopereerd moest worden.

Na even wachten op een chirurg heeft die besloten om de pols eerst te zetten en vervolgens in gips te zetten.
Dat was een tijdelijke oplossing, het was niet de vraag of ik geopereerd moest worden, maar hoe.
Dus ik moest een verdoving... En toen brak ik. Ik ben dóódsbang voor naalden.
En alles bij elkaar, het slechte nieuws, prik, alles kwam los bij me. Ik heb de vingers van een (knappe, hehe) assistent fijn geknepen.
Vervolgens wilden ze nog een infuus aanleggen voor extra roesje. Ik heb zo hard zitten trillen van angst!
Ik bleek heel moeilijk te prikken. Uiteindelijk geprobeerd in mijn pols, ze prikte mis.
Serieus wat deed dat pijn, wederom gejankt als gekte. Geen infuus dus...

Na even wachten gingen ze aan mijn arm trekken. 1 aan mijn arm, de ander aan mijn vingers.
Deed wel pijn, maar met wat focus goed te doen. Toen kwam de chirurg weer en die ging even de botten goed drukken en duwen.
Denk dat ik nog nooit zo hard gegild heb. Toen dat voorbij was ging het gips erover.
Daarna door voor een CT-scan. Helaas was het zo druk en chirurg zat in operatie.
Ik weet nu dus niet hoe en wat met operatie. Moet morgenochtend bellen, kan zijn dat ik morgen ook gelijk geopereerd moet worden.

Ik ben bang, niet eens zozeer de operatie. Maar het infuus (dan móet het), kunnen ze mijn pols nog wel fixen?
Nu zit ik thuis, woon alleen, maar ik behelp me. Pijn heb ik nog steeds, maar met de pijnstillers is het te dragen.

chocobroodje

Re: Zeer gecompliceerde polsbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:36

OEh getsie meis, wat een nare breuk zo te horen.. Ik heb een 5voudige polsbreuk gehad in mijn rechterhand. Ik weet hoe naar het is en hoe pijnlijk en rot je je moet voelen..... :(:) Weet je al wanneer ze gaan opereren? Ik had in die zin geluk dat ondanks de rare breuken alles wel recht stond ik hoefde geen operatie. Heel veel beterschap en laat het allemaal maar gewoon over je heen komen :j Lekker iemand meenemen (pap, mam, zus, vriendin) en vooral positief blijven!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:39

Ow meis, wat een pech zeg!! :(:)
Ik kan wrs niet heel erg veel voor je betekenen, maar als er iets zou kunnen zijn wat ik kan doen dan moet je het me zeker laten weten. Heel erg vele beterschap. Ik ben ook lastig te prikken, geef dat aan bij diegene die het infuus komt prikken.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:42

Allereerst, wat een rotsmak heb je gemaakt tegen die muur zeg! En nog wel hier bijna om de hoek. Denk dat ik er persoonlijk voor had gekozen om naar de spoed in een Eindhovens ziekenhuis te gaan ipv door te rijden naar Tilburg om maar zo snel mogelijk van de pijn af te zijn. Wat dat betreft dus petje af hoor, dat je het volgehouden hebt!

Ten tweede misschien een stukje geruststelling. Als je geopereerd wordt, legt doorgaans een anesthesist het infuus aan en niet een 'gewone' verpleegkundige. Deze laatste zijn ook heel kundig, maar als iemand lastig te prikken is, of heel gespannen is, lukt het niet altijd. Ik heb zelf ook lastig aan te prikken vaten en als ik een infuus nodig heb, sturen ze me ook vaak even langs de anesthesist. Die laatste doet de hele dag bijna niks anders dan infusen aanleggen tot nu toe is het bij anesthesie altijd gelukt om in een keer een infuus te prikken. En inderdaad, geef aan dat je prikangst hebt en dat je moeilijk te prikken bent, dan kunnen ze er rekening mee houden.

Je zou ook kunnen vragen of je vooraf een pilletje of een drankje kunt krijgen om je vast wat rustiger te maken, zodat je wat minder meekrijgt van waar ze me bezig zijn en je je wat beter kunt ontspannen. Succes met het vervolgtraject en ik hoop dat de breuk uiteindelijk voorspoedig geneest!

Anoniem

:brr: getsie , heel veel sterkte dit kan nog wel even duren....

freakish1977

Linda wat klote zeg! Als we iets kunnen betekenen voor je, moet je het maar laten weten. Heel veel sterke!! :(:) xx

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:43

Oh Lin :(:)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 11:45

Nee, weet nog niet wanneer de operatie is. De chirurg moest de scan nog bekijken.
Uiteraard gaat er iemand mee :)

Dank je Iris en Andrea, houd ik in mijn achterhoofd.

De auto-rit was ook alles behalve fijn.
Niks gezegd en heel gefocussed gebleven.
Fijn om te horen van de anesthesist!

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:49

ooh bha, dat is zo pijnlijk ik heb het zelfde gehad eind augustus en ben nog aan het revalideren ,want ik heb er Dytrofie in gekregen ,das gewoon ~dikke pech hebben (krijgt niet iedereen).Tip voor jou begin nu al te slikken van 1000g vitamine c zo kun je eventuele dystrofie voorkomen. heel veel sterkte en wat de infuus betrefd vraag even naar toverzalf dat gebruiken ze bij kinderen ,vertel dat je bang bent voor spuiten . nogmaals sterkte!!!!!!!!!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:51

He wat een nare wending aan zo'n wedstrijd dan. Heel veel sterkte met het herstel!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 11:58

vit. c is een goede tip!

Ja uiteraard hebben we verloren, ze waren allemaal overstuur en bezorgd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:02

Linda wat naar zeg! Als je je verveeld of hulp nodig hebt geef het dan maar aan hoor! We wonen vlak bij elkaar!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:27

Wat rot Linda! Heel veel sterkte en beterschap :(:)
Als ik iets voor je kan betekenen, laat maar weten :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 12:31

jullie zijn top meiden!

net even gedoucht, lekker! ff weer schoon

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:34

Oei Linda dat is schrikken.
Heel veel beterschap! En hopelijk geneest het allemaal snel.
EN heb je snel duidelijkheid van het ziekenhuis hoe en wat.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:46

Jeetje meid... Dat is idd heel erg schrikken.. Ze gaan het dus sowieso nog opereren??

Ik heb mn pols nog nooit gebroken (klopt af) maar wel mijn voet verbrijzeld.. Ook operaties.. Zal een lange zware tijd worden (zowel tussen je oren als lichamelijk) maar uiteindelijk is het het waard! Ik wil je heel veel sterkte wensen en mocht je er behoefte aan hebben, in dit topic zitten meer meiden met heel veel pech.. [HK] en dan zit je thuis met je poot omhoog

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 12:50

Ja sowieso operatie. Ik wil ook dat mijn pols weer goed is, dus ja, doe er please alles aan!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:47

net gebeld door ziekenhuis. Grote kans dat ik morgen geopereerd wordt.
Er is nu nog plek. Ze weten natuurlijk niet wat er vanavond en vannacht gebeurd, maar moest voor de zekerheid nuchter blijven.
Ze bellen morgen tussen 8.00 en 9.00

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:51

Jeetje wat een pech! Ik korfbal ook en spelen op het veld in Tilburg en omstreken. Mag ik vragen bij welke club/team je speelt?

Ik hoop dat ze morgen alles kunnen fixen morgen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer rustig te blijven. Niet teveel denken aan de naalden en probeer te ontspannen. Ze prikken daar vaak, dus vertrouw ze :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:54

Vertrouwen doe ik ook wel :)

Ik speel bij KV Tilburg, senioren 6

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:57

Ok, dan spelen wij inderdaad op het veld tegen jullie (Althans Tilburg 3)

Soms zie je alleen de bal he en dan doe je er alles voor. Ik hoop voor je dat je na het revalideren wel gewoon weer lekker kunt korfballen en ook durft te blijven gaan voor de ballen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 16:00

ja ik hoop het ook!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:03

Jeetje Linda, las het al op FB, maar met dit verhaal erbij, brr! Hoop dat je heel snel wat op knapt en de operatie goed door komt. Inderdaad gewoon aangeven dat je prikken vervelend vind en dus echt een kundig persoon wilt omdat dit hele gebeuren al naar genoeg is. Misschien muziekje even op en de andere kant op kijken?

Mocht ik iets voor je kunnen doen moet je gillen hoor. Hoewel het wel lastig is zo aan de andere kant van Nederland..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 09:44

*zucht* vandaag geen operatie, wordt in de loop van de ochtend gebeld over verdere plannen.
Misschien vandaag langs bij de anesthesist voor controles.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:55

Hey Lin, geef ff aan dat je iig VOOR zaterdag geopereerd moet zijn omdat je sushi moet eten....... :D
En PB me ff je adres dan weet ik waar ik heen moet rijden zaterdag!

Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen! :(:)
Houd je het een beetje uit met de pijn ed.?