Klaar met afvallen, streefgewicht gehaald en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Klaar met afvallen, streefgewicht gehaald en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 18:47

Hoeveel heb je gewogen, hoeveel ben je kwijt geraakt en hoe blijf je op gewicht?
Een handig topic om elkaar te kunnen helpen en motiveren. Daarnaast ben ik ook zeer benieuwd naar de manieren waarop mensen dit hebben gehaald :).

Grapjasjes12

Re: Klaar met afvallen, streefgewicht gehaald en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:53

Ooit gewogen: 105 kg
Hoeveel kwijtgeraakt: Veel :+ Maar uiteindelijk van 105 kg naar 72, dus 33 kg. Heb er wel jaren over gedaan hoor!
Hoe op gewicht blijven: gezond eten (vooral voldoende eten, niet te weinig) en krachttraining + 4 uur per week fietsen op hoog tempo.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 07:57

Ik ben nog steeds aan het afvallen ben dus nog niet op mijn streefgewicht.Ik heb last van een te trage schildklier, dus afvallen gaat langzaam.Ik doe het volgens de ayurveda, en dan ga ik ook op gewicht blijven. Bij de ayurveda kijk je wat voor Type je bent en dan weet je wat je kan eten.Zo ie zo eet ik bijna nooit iets tussen door.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:12

Hoogste gewicht: 76
Laagste gewicht 53-55
Afgevallen +- 20 kg

Ik ben overigens maar klein, dus 76 was echt overgewicht. Maar ik blijf op gewicht doordat ik mijn hele eetpatroon heb omgegooid en ja je hebt levenslang. Een bakje chips is nu echt een traktatie. Verder altijd mager beleg, bijna altijd gezond avondeten etc.

Ik ben inmiddels al 4 jaar op goed gewicht. No jojo (ik schommel wel aantal kilo, maar dat is gezond)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:51

Ik schommel idd ook, tussen de 70 en 74 kilo, maar bij vrouwen is dat vrij normaal inderdaad. Ik ben overigens 1,78m :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:07

Op gewicht blijven na een dieet gaat niet.
Daarom volgen vrouwen ook het ene na het andere dieet.

Als je een paar maanden lang streng op je eetgewoontes let en daarna weer terug valt in je oude eetpatroon kom je vanzelfsprekend weer aan.

Het strenge dieet is mentaal en lichamelijk slopend en dus ook niet vol te houden.

Daarom is de enige juiste en correcte manier om af te vallen door je eetgewoontes voor altijd te veranderen.
Dat houd ik gezonde keuzes maken, de theoretische kant van afvallen en aankomen leren zodat je snapt waarom en hoe je een x aantal aankomt of af valt.

Wanneer je gezond eet en beweegt zul je het gewoon vol kunnen houden.
Bij een gezond eet patroon hoort ook zondigen wat geen effect heeft op je gewicht gezien je daarna gewoon weer verder gaat met het dan voor jou normale en gezonde eetpatroon.

Iemand die altijd veel en ongezond eet valt niet af als 'ie 1 dag gezond eet
Net zoals iemand die altijd gezond eet niet aan komt als ie 1 dag een frietje eet.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:35

Dat heb ik dus ook gedaan, eetpatroon veranderen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:40

Ik ben 15 kilo afgevallen. Tijdens het onder begeleiding lijnen gezondigd bij het leven. Ik werd bedankt en mocht weg om niet meer terug te komen en vanaf die dag eet ik gezond! Ik schommel tussen de 70 en 73 kilo. Bij mijn lengte een maatje 38, dus heel netjes. ;)

Het is echt een kwestie van blijven nadenken wat je naar binnen werkt en voldoende bewegen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:43

Ik woog 75, weeg nu 65 op twee ons na.

Hoe ik op gewicht ga blijven... door met eten bezig te blijven, door te accepteren dat ik 'levenslang' heb en dus voor altijd zal moeten blijven opletten én door me zeer regelmatig te blijven wegen! Weten = meten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:44

Ik woog 155, vorige maand gewogen en toen zat ik op 64.1, zal nu iets minder zijn denk ik, dus ruim 90 kilo kwijt.
(en voor het geval ik de vraag krijg :+ nee, ik heb geen operatie gehad.)

Ik zit nu ook op mijn streefgewicht, maar ik durf het sporten en dieet nog niet echt los te laten. Het is echt een levensstijl geworden.
Het gaat echt stapje voor stapje omdat ik af en toe bang ben na een taartje meteen 6 kilo aan te komen :') Het zit echt tussen je oren wat dat betreft. Begin wel steeds rationeler te denken gelukkig, maar zal wel altijd moeilijk blijven.
Ik lees dus even mee.

Raponsje, ik denk dat het daarom ook belangrijk is om de middenweg te vinden en dat probeer ik echt heel aktief, dus door meer dingen te durven eten, maar steeds op oa het vetgehalte te blijven letten en te sporten om het te compenseren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:55

Het sporten hoef je niet los te laten, gewoon blijven doen! Dieten is op een gegeven moment niet nodig, in de zin van dat je echt niet weinig hoeft te eten. Wat je eet moet wel functioneel zijn voor je lichaam, dus geen troep eten.

Ik eet bijvoorbeeld 2500 kcal per dag, of tenminste, dat probeer ik, ik krijg de laatste tijd nog maar net 2200 kcal binnen met een hoop geprop :')
Dat zijn iig meer kcal dan toen ik 105 kg woog, maar ik ben actiever en eet alleen dingen die m'n lichaam kan gebruiken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:02

Nou ik doe ook mee, ik weeg 63 en wil graag 58/60 wegen. Ik ben 1.73, leef gezond maar heb soms ( zeker 1 keer in de week :o ) vreetbuien, en vooral chocolade is erg gevaarlijk voor mij :+
Ik ben sinds 3 weken trouw 3 keer in de week 8 km aan het hardlopen, ik word wel strakker maar ik stond gisteren weer voor er eerst op de weegschaal, en 1 kilo eraan? Snap er niks van, veel sporten, gezond eten en dan toch aankomen. Lekkere motivatie is dat :')
Vooral mijn buik moet strakker, als ik weer iets geld heb wil ik graag een buikspierbankje kopen, zon gebogen bankje.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:04

als je strakker word is aankomen juist een goed teken = spieropbouw.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:06

phormicola schreef:

Echt? Dat zei mijn vriend ook maar ik geloof er niks van. Wanneer val je af dan?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:09

Ik ben van 106,1 naar 85,5 gegaan. Zit nu rond de 86 kilo en ben 1.75 lang. 20 kilo afgevallen dus :)
Is nogsteeds een beetje te zwaar, maar ik voel me hier goed bij dus ik kan hier goed mee leven!
Heb overigens wel een rigoureus dieet gebruikt, Cambridge. Dat ging heeeel snel, maar daardoor vind ik het een motivatie om nu ook daadwerkelijk mijn eetpatroon aan te passen. Ik heb het zeg maar als start gezien naar een gezonder eetpatroon.

Cayenne, wowww wat ben jij veel afgevallen zeg, petje af! hoe heb je dat aangepakt?

Voor de rest ook petje af hoor! :)

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:11

Ik woog 3 jaar geleden net voor de kerst 140kg, heb op 18 december een maagband gekregen en woog 4 maanden terug 90kg! Super blij met wat ik bereikt hebt. Ben ook al 1jaar stabiel, en ben erg blij dat ik deze operatie heb laten uitvoeren. Het is een super hulpmiddel voor mij, verder ook eet patroon/gewoonte aangepast.

En nu ben ik zwanger en kom ik aan, gelukkig nog maar 4kg, maar vind het wel lastig dat ik aan kom. Maar zoals mijn vriend zegt, je valt straks in 1 dag het meeste af wat je nog nooit hebt gedaan :D En er komt iets leuks/moois voor terug!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:12

phormicola schreef:
Het sporten hoef je niet los te laten, gewoon blijven doen! Dieten is op een gegeven moment niet nodig, in de zin van dat je echt niet weinig hoeft te eten. Wat je eet moet wel functioneel zijn voor je lichaam, dus geen troep eten.

Ik eet bijvoorbeeld 2500 kcal per dag, of tenminste, dat probeer ik, ik krijg de laatste tijd nog maar net 2200 kcal binnen met een hoop geprop :')
Dat zijn iig meer kcal dan toen ik 105 kg woog, maar ik ben actiever en eet alleen dingen die m'n lichaam kan gebruiken.

Hm ja, ik eet dus in principe minder calorieen als dat ik er af sport, waardoor ik nog afval. Het is heel moeilijk om daar een juiste balans in te vinden. Dan kun je wel minder gaan sporten, maar dan vind ik het nog eng om meer te eten, want dan kom je waarschijnlijk weer aan, hoewel het er aan ligt wat je eet natuurlijk :P Spieropbouw is inderdaad ook een ding. Heb wel flinke beenspieren gekregen in ieder geval :')

miccamaaike, ik heb geen specifiek dieet gevolgd, alleen goed naar mezelf geluisterd en sporten en etiketjes lezen in de supermarkt zodat je een goed beeld krijgt van wat je naar binnen werkt. Dat scheelt echt een hele hoop.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:14

Knap hoor!!

Ik at in principe altijd al wel gezond, maar at er te veel ongezonde dingen bij... tsja dat moet ik dus niet meer doen. Scheelt wel dat ik qua brood en avondeten dus altijd al wel prima at, daar hoeft niet veel aan te veranderen gelukkig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:16

Misschien een vervelende vraag, maar hoe staat het met jullie huid?
Omdat ik ben blijven sporten valt het bij mij op zich nog heel erg mee (heb gelukkig niet zo'n 'schort') maar heb geen strakke buik en bovenbenen meer natuurlijk. Een operatie ben ik nog niet zo voor, maar soms denk ik er wel eens aan.
Ben benieuwd of nog meer mensen hier mee zitten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:17

CK88 schreef:
phormicola schreef:

Echt? Dat zei mijn vriend ook maar ik geloof er niks van. Wanneer val je af dan?

Wat maakt het uit of je nou 40 kilo of 100 kilo weegt. Het gaat erom hoe je eruit ziet en hoeveel vet je op je lichaam meedraagt.

Stel:

Jij weegt 70 kilo en je wilt afvallen omdat je teveel vet op je lijf hebt. Laten we zeggen dat je vetpercentage 40% is. Je gaat sporten en gezond eten.

Na 1 jaar weeg je 75kg, maar je ziet er fantastisch uit en je vetpercentage is nog maar 20%.

Ga je je dan doodstaren op de getallen op de weegschaal? :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:17

Ik ben 20 kilo afgevallen, dus bij mij heeft dat geen problemen gegeven gelukkig. MAar kan me voorstellen als je 90 kilo afvalt dat het wel een ander verhaal is. Zo'n operatie wordt alleen echt zelden vergoed, dus is nog best een kostbare ingreep.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:18

Ik ben vorig jaar 11 kilo afgevallen mede door SB.

Van 62 naar 51.

Alleen zit ik nu weer op 56 kilo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:19

@Phormicola: Ik heb de weegschaal juist de deur uitgemieterd := Ik werd er obsessief van.
Dieetiste ook vaarwel gezegd. Was wel een hele fijne meid, maar ik kreeg er prestatiedrang van :')

@miccamaaike: Ik hoorde toevallig laatst op de radio dat een politicus er voor wil pleiten om het in laten vergoeden.
Dat zou wel ideaal zijn. Maar dan nog ben ik bang voor littekens.

Wat is een SB?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:19

Cayenne schreef:
Misschien een vervelende vraag, maar hoe staat het met jullie huid?
Omdat ik ben blijven sporten valt het bij mij op zich nog heel erg mee (heb gelukkig niet zo'n 'schort') maar heb geen strakke buik en bovenbenen meer natuurlijk. Een operatie ben ik nog niet zo voor, maar soms denk ik er wel eens aan.
Ben benieuwd of nog meer mensen hier mee zitten.

Ik zit hier heel erg mee. Ik heb vrijwel geen vet meer op m'n buik, maar doordat ik overtollig vel heb is het niet strak en lijkt het alsof ik een buikje heb. Ik kan er op slechte dagen wel om janken: ik heb zo hard m'n best gedaan, maar word nog steeds afgestraft :o
Een tummy tuck zie ik dan weer niet zitten, ik vind de littekens nogal lelijk. Mijn hoop is dat de huid over de jaren nog ietsjes zal krimpen, maar mooi strak zal ik denk ik nooit worden :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:20

SB = South Beach