Een handig topic om elkaar te kunnen helpen en motiveren. Daarnaast ben ik ook zeer benieuwd naar de manieren waarop mensen dit hebben gehaald
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Maar uiteindelijk van 105 kg naar 72, dus 33 kg. Heb er wel jaren over gedaan hoor!
nee, ik heb geen operatie gehad.)
Het zit echt tussen je oren wat dat betreft. Begin wel steeds rationeler te denken gelukkig, maar zal wel altijd moeilijk blijven. 
) vreetbuien, en vooral chocolade is erg gevaarlijk voor mij

En er komt iets leuks/moois voor terug! phormicola schreef:Het sporten hoef je niet los te laten, gewoon blijven doen! Dieten is op een gegeven moment niet nodig, in de zin van dat je echt niet weinig hoeft te eten. Wat je eet moet wel functioneel zijn voor je lichaam, dus geen troep eten.
Ik eet bijvoorbeeld 2500 kcal per dag, of tenminste, dat probeer ik, ik krijg de laatste tijd nog maar net 2200 kcal binnen met een hoop geprop
Dat zijn iig meer kcal dan toen ik 105 kg woog, maar ik ben actiever en eet alleen dingen die m'n lichaam kan gebruiken.
Spieropbouw is inderdaad ook een ding. Heb wel flinke beenspieren gekregen in ieder geval 
CK88 schreef:phormicola schreef:als je strakker word is aankomen juist een goed teken = spieropbouw.
Echt? Dat zei mijn vriend ook maar ik geloof er niks van. Wanneer val je af dan?
Ik werd er obsessief van.
Cayenne schreef:Misschien een vervelende vraag, maar hoe staat het met jullie huid?
Omdat ik ben blijven sporten valt het bij mij op zich nog heel erg mee (heb gelukkig niet zo'n 'schort') maar heb geen strakke buik en bovenbenen meer natuurlijk. Een operatie ben ik nog niet zo voor, maar soms denk ik er wel eens aan.
Ben benieuwd of nog meer mensen hier mee zitten.