Ik vroeg me af of er meer mensen hier op Bokt waren die aan vechtsport doen. Heb toch altijd het idee dat er weinig mensen zijn die die twee mooie dingen combineren
En dat terwijl valtechnieken eindeloos nuttig zijn, zeker in de paardensport! Zelf heb ik een halfjaartje jiu jitsu gedaan. Ontzettend leuke sport maar de groep was uitgedund tot een aantal gasten die niet per se door hadden dat het ontzettend vervelend is als je vol kracht zet bij klemmen/werpen/etc. en ik daar dus regelmatig met een beurs lichaam en één keer een loeihard knietje in m'n achterhoofd heb gehad door iemand die onvoorzichtig was... Heel jammer maar ik ben ermee gestopt. Nu doe ik judo, de groep is ontzettend leuk en de trainingen vind ik ook leuker. Ook wil ik graag wedstrijdjes gaan doen als ik goed genoeg ben. Als het goed is zijn in februari de eerste bandexamens! Ik ben nu al een beetje nerveus!
Het lijkt me leuk om een beetje te kletsen over wat we doen, waarom, en ons Japans een beetje oefenen
Hoop bijval te krijgen!
Geen Japanse vechtsport gedaan, maar wel savate (ook wel Frans boksen genoemd, hoewel die naam misleidend is, want het is juist veel trappen). Doe het nu al een tijdje niet meer, maar zit ook wel weer een tijdje te denken om weer een vechtsport te gaan doen. Weet nog niet precies wat, dus wellicht hier inspiratie dan. Taekwondo lijkt me ook wel vet, maar dat is wel weer iets héél anders dan Savate, dat eerder richting kickboxen zit.
o nou daar waren armen toch wel handig voor....
terwijl ik nog sterretjes zag eigenlijk. Ook regelmatig bij stoten oefenen mijn hoofd terug moeten trekken omdat mijn neus anders op de plaats van die vuist had gezeten, of klemmen oefenen waarbij er echt hard wordt geduwd en getrokken en je je gewrichten al bijna voelt breken bij wijze van
Nee, dat is echt niet wat je moet willen... Sowieso was er een jongen die nogal wat opgekropte jeugd (pest?)trauma's had, was een klein mannetje maar die kon soms ZO agressief worden 
vechtkunst eigenlijk ook!
Jouw verhaal klinkt echt exact alsof je ook in Delft studeert en op de campus sport.. klopt dat?