Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven die ik nog niet weet. En wat hier misschien de oorzaak van kan zijn.
Dit is de 3e keer in 3 maand tijd dat ik blaasontsteking heb. In totaal 4 keer gehad. Begon dit jaar ergens in Februari dacht ik. Daar begon het met een helse pijn in mn zij, rond de nieren. Echo gehad, niks raars etc.
Die 2x erna wat dus afgelopen begin september was en midden oktober was, precies zelfde klachten.
Alleen nu is het weer feest, alleen dan heel andere manier.
Continu druk hebben, naar toilet gaan en vervolgens met noodgang eruit met direct een noodstop erachteraan met gevolg een helse pijn. Wil ik doordrukken om eruit te laten, komen er nog een aantal drupjes en that's it + nog veel meer pijn.
Ik ken al heel wat tips zoals: Veel drinken, na sex naar de wc ookal hoef je niet, niet van achter naar voren vegen na toilet bezoek (ivm darmbacterie), niet anaal daarna vaginaal met sex (ja weet de jonge bokkers, maar goed), buik beschermen tegen kou, euhm tja wel meer, maar goed...
Ik wordt er niet goed van en afgelopen 3 maand ben ik sowieso wel om de week bij de dokter geweest, omdat mn lichaam dus niet mee werkt. Als ik nu weer naar de dokter ga met dit zeggen ze toch: Ja we kunnen niet extra onderzoeken omdat je al een echo heb gehad.
Ja ik zou maar weer eens bellen. Waar moet ik mij naar door laten verwijzen dan?
troi
Geplaatst: 09-12-12 22:16
Ter voorkoming: Drink je dagelijks een glas cranberry sap? Dat helpt bij de meest voorkomende bacteriesoort die blaasontsteking veroorzaakt. Daarnaast wil het ook helpen dagelijks 1000mg vit c te slikken. Daardoor wordt je urine extra zuur en maak je het voor de bacterien extra lastig om een ontsteking te veroorzaken.
Maar voor nu zou ik zeker weer bij je ha langs gaan, bovenstaande middeltjes helpen niet als je het al hebt en zo klinkt het wel als ik je verhaal lees.
shilady
Geplaatst: 09-12-12 22:16
Ik zou zoieso niet anaal doen
Ik heb wel gelezen dat sommige mensen er heel erg vatbaar voor zijn en ze het hun hele leven heel vaak zullen krijgen ben het met kleinvosje eens dit moet denk ik toch beter onderzocht worden
KarmaWitch
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-12 22:17
Ja klopt ik heb het nu ook weer. Ik heb cranberry tabletten van de ha gekregen... Dus die neem ik sowieso dagelijks 2 maal
Ahaha nee doe ik ook niet shilady maar goed
kleinvosje
Geplaatst: 09-12-12 22:18
Geen idee, iemand die verstand van blazen heeft, de uroloog dus.
Polly
Moderator Algemeen
na je AB kuur meteen een probiotica kuur erachteraan. Veel drinken, extra vit.C tabletjes nemen wil ook wel helpen. Neem de tijd om te plassen, dus niet gehaast als je klaar bent snel opstaan maar goed leegplassen. Met veel drinken bedoel ik dus zeker 2,5l, als ik 2 dagen minder drink heb ik het ook te pakken.
Ben je al bij de HAP geweest? blaasontsteking mag je zien als spoedgeval, zorg dat het niet doorslaat naar je nieren. Laat na een AB kuur meteen je urine controleren/kweken ookal heb je geen klachten.
sterkte.
Air
Op wat ben je verder gecontroleerd?
KarmaWitch
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-12 22:20
Oh is dit spoed?
Ik drink erg veel op een dag. Sowieso meestal 2 flessen van 1 - 1,5 liter. Verder eet ik veel vitamine C in fruit en groente. Ik heb mezelf aan geleerd om net zolang te blijven zitten tot er echt niks meer komt.
Ik ben toen gecontroleerd op mijn nieren, omdat ik toen echt heel veel pijn daar weg kreeg.
Ik heb goede resultaten bereikt met Aloë Vera drank met Cranberry; Aloë werkt ontstekingsremmend en de cranberry is sowieso ook erg goed in dat gebied. Wat mij ook wel eens verteld is, is een pot vitamine C slikken, omdat je dan zo'n overdosis aan vit C hebt dat je zuurtegraad in je blaas anders wordt, zodat de bacterien gedood worden. Ik zou die Aloë vera Berry Nectar eens proberen, ik ben al twee jaar blaasontsteking-vrij!!
_Tara_
Geplaatst: 09-12-12 22:32
O ik zie 't! Hmmm. En mag je er daar echt maar 2 van per dag? Want ik heb hier een potje (gewoon van De Tuinen) waarvan je er 3 mag per dag. Maar dan nam ik er soms gewoon 2 keer 3 of 2 keer 2 ofzo als ik die dag last had.
jazeker zeker bij pijn in je onderrug is de kans dat het (snel)doorslaat naar je nieren enorm groot. Zit er ook bloed bij je urine? Wat voor AB kuren krijg je en voor welke tijd, ik heb weleens 2 weken aan de AB gezeten, dan was ik snel klachtenvrij maar urine nog niet schoon aan het einde van de kuur, dus mocht ik langer door.
Clairetjuhz
Geplaatst: 09-12-12 22:34
Heeft je urine al op kweek gestaan?
Anoniem
Geplaatst: 09-12-12 22:35
Mag ik vragen wat voor een ondergoed je draagt? Strings willen nog wel eens de boosdoener zijn doordat ze van achter naar voren schuiven zeg maar. Als je deze dus veel draagt, kun je proberen een tijdje alleen boxers, of slips te dragen (katoen).
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 09-12-12 22:37
Waarom spoed? blaasontsteking komt vreselijk vaak voor, en kan je zo goed als elke dag wel voor terecht bij een doktersassistente om het te laten testen. Spoed is voor mensen die echt in de problemen zitten die diezelfde avond/middag whatnot geholpen moeten worden, van een paar dagen langer (zelfs weken en maanden komt voor) met een blaasontsteking rondlopen ga je echt niet dood, niks spoed imo.
Morgenochtend voor de zekerheid even niet ontbijten (sommige assistentes willen je liever nuchter hebben, never know) en morgenochtend gewoon even naar de huisarts bellen, dikke kans dat je morgen even langs kan om urine te brengen.
Is je urine na het af maken van de AB kuur ook weer getest? Kan natuurlijk zijn dat de bacterie resistent is tegen de AB die je steeds kreeg en het daarom dus steeds terug kwam.
KarmaWitch
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-12 22:42
Polly: Ik heb elke keer weer een andere kuur gehad. Heel vreemd. Verder heb ik nergens verder nu pijn wat normaal wel zo is en ik direct langs HA(P) ga voor urine te brengen.
Clair: Bedoel je langere tijd als het schoon was of nu met die ontsteking?
Snoompje: Tja verschillend, draag het liefst strings die gewoon goed zitten en niet te groot is. Dan schuift het verder bij mij eigenlijk ook niet. Ja hou niet echt van boxers enzo omdat ik nogal lage broeken draag.
Telpeva: ik ga sowieso bellen...
MamaMiesje: Ja eerste keer getest na die tijd, bleek schoon. Daarna ook niet weer gehad. Toen maanden later dus weer wel en eigenlijk hebben ze niet om een nieuwe urine gevraagd... Maar kan best zijn hoor...
iirrssjjee
Geplaatst: 09-12-12 22:43
Wat bij mij erg hielp was een onderhoudskuur... Telkens na de daad een pilletje nemen. Nooit meer last gehad.. Tegenwoordig doe ik dit niet meer en heb er nooit meer een gehad . Deze kreeg ik voorgeschreven door ene uroloog .