Pfft.. Na lang nadenken toch besloten een operatie te doen aan mijn beide Hallux Valgus en ik wilde graag mijn verhaal doen

Ik ben hart patient, ik slik bloedverdunners/anti-stollingsmedicijnen. Niet erg bevordelijk voor een operatie, waardoor ik dus 3 dagen voor operatie moest stoppen.
Omdat ik de medicijnen al ruim 14 jaar iedere dag slik, vond ik het niet zo leuk om te stoppen
Maar het moest toch, dus dan maar doen.Dag voor operatie mijn INR (hoe dik je bloed is) laten prikken, 2.3.. Dat betekent dus dat ik vitamine K kreeg.
Het ging als volgt, 6 december:
6 uur ging er een wekker, pff, misselijk van de zenuwen deed ik mijn ochtendritueeltje.
Om half 8 moest ik me melden in het Elkerliek ziekenhuis in Helmond op de afdeling, hoe vroeger, hoe beter dat wel!
Nogmaals INR laten bepalen (1.63 en dus prima)
Waarna ik om 8 uur opgehaald zou worden om richting de OK te gaan. In mijn mooie OK-jas en in bed werd ik naar de OK gebracht.
Zenuwen bleven groeien, manmanman dat het allemaal maar goed gaat he!
In de voorbereidingskamer nogmaals mijn narcose besproken.. Ik zou een ruggenprik met een roesje krijgen, maar ik wilde toch een algehele narcose. Zo gezegd, zo gedaan.
Hop, aan het infuus. Meneer van de anesthesie prikt lekker mis en er vormt zich al een flinke bult op mijn pols.. 2e keer was ie raak.
Ik heb ongeveer 10-15 minuten gelegen voordat ik naar de OK werd gebracht.
Een ruime kamer, blauw met in het midden de grote tafel waarboven een mega grote lamp hangt.
Daar zaten de OK-assistente en de anesthesie medewerker al te wachten.
Beetje over koetjes-en-kalfjes gepraat en toen kwam de dokter/chirurg en anesthesist.
Eerst kreeg ik '4 wijntjes toegediend', zoals hun dat mooi noemen

Hierdoor werd je wat licht in de hoofd en draaierig. En kort daarna volgde het slaapmiddel.
Nog een keer diep inademen en weg was ik..
Op de verkoever kamer, je wordt wakker..
Oh mann.. Mijn mond was zo kurk droog, gek werd ik er van. Drinken!!
Maar nee, ik kreeg niks. Ik kijk om mij heen en zie mijn beide voeten ingepakt en 'roze geverfd'. Nog geen pijn gelukkig!
Eindelijk gingen we dan naar de afdeling, drinken!!! Hallelujah, wat een verlichting.
Nog steeds moe en ik wilde niks anders dan slapen. Mijn moeder en zus kwamen binnen en binnen 5 minuten waren ze weer weg (hiervoor hebben ze 5 uur gewacht!!)
Ik wilde rust, later op de dag ging het beter.
Drinken ging goed, maar had minder dorst dan normaal, niet zo gek lijkt me.
Pijn begint op te borrelen en pfft.. Kom maar op met die pijnstillers.
We begonnen met 2 paracetamol, 1 diclofenac, 1 tramadol. Hielp niks, dan maar de tanden op elkaar.
De pijn was me al bekend daar, alleen was dit wat erger, maar goed.. Ik ben best hard voor mezelf en hield mezelf stil.
2 uur later was het ondraaglijk, hop weer 1 diclofenac. Hielp enigzins, maar pijn bleef aanhouden.
Half 7 bezoekuur, mijn ouders komen binnen en BAM! Ik was wakker. En hoe

Ik had zoveel pijn, kort daarna kwam de morfine pomp. Eerst kreeg ik een 'shot' via het infuus, en ik werd zo ontzettend high
Ik leek wel een junk.Veel pijn, maar bij een dosis van 3,2 was het weg. Dan ga je de eerste nacht in en ziek dat ik werd.. BAH, wat een rotgevoel! Hop, morfine pomp eraf, dat ding wil ik nooit meer

Ieder uur voorbij zien komen en toen was het half 8. YES! Medicatie ronde.. Ik kreeg; 2 paracetamol, 1 diclofenac en 1 maagbeschermer. Pijn was al aanzienlijk minder.
Kort daarna foto's maken, het zag er keuring uit! Pfieuw!
De fysio kwam vandaag, 'je gaat lopen' kreeg ik te horen.. WAT? Nog geen 24 uur na operatie aan mijn voeten en ik moet lópen!?
Ik kreeg van die mooie schoenen aan, die lijken op een vliegdekschip
En een loopkruk waar ik op kon steunen. Opstaan.. Ging niet makkelijk, maar goed, ik stond.Later op de dag kwam de fysio nog eens en nog eens proberen, lopen ging niet, staan ging wel. Het was een enorme inspanning en ik was kapot.
Pfft.. En toen werd het zaterdag, ik mocht naar huis! Pijn was nog minder.
YES!
Nu lig ik dus thuis, in de woonkamer, met een poo-stoel naast mijn bed
En ik verveel me kapot.Ik voel me misselijk, maar het is draaglijk.
Lopen heb ik gister avond nog gedaan, ging redelijk goed! Baby-pasjes, maar ik kwam vooruit!
Alles wat ik wil hebben moet ik vragen, mijn vader draagt mij ook wel eens naar het toilet.
Een aantal keer per dag proberen op te staan en te lopen.
Ik heb nog nooit iemand horen vertellen dat iemand aan beide zijde is geholpen
Allemaal maar aan 1 voet per keer.2 voeten is niet makkelijk, maar ik zou niet wensen dat het anders was.
Het is afzien, maar het resultaat is straks goed. Ik zou het niet nog eens laten doen

Te veel pijn in de eerste dagen, het is bijna ondraaglijk.
Maar het is gebeurd en ik ben er blij mee.
Woensdag een spalk en dan 6 weken wachten..
Zijn er nog meer bokkers die deze operatie hebben laten doen??
Waar en hoe ging het??
.. Ik ben zelf óóit waarschijnlijk ook de sjaak, maar stel het zo lang mogelijk uit.
Ik had verwacht dat de pijn langer zou aanhouden, maar het is nu al na 4 dagen zo goed als weg. 
Ik ben benieuwd of ik ook de hele tijd struikel, haha!
Vooral links, morgen gaan de hechtingen eruit en krijg ik nieuw gips.. Hopelijk zit dat beter!