De laatste loodjes in December.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

De laatste loodjes in December.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 16:24

Hallo a.s. moeders van bokt :D

Wie is er net als ik, deze gure, dure en koude maand uitgerekend?
Zelf ben ik de 23e uitgerekend van onze 2e telg, een kereltje. Ik kan het niet helpen, maar ik hoop zo dat hij zich niet met de kerst aandient :+

Ik hoop wat te kunnen kletsen met mensen die net als ik op het laatste lopen van hun loodjes ( god, wat zijn ze zwaar, niet? ) en zo een beetje makkelijker de dag door te komen.
Momenteel ben ik zo goed als aan huis gekluisterd namelijk. We hebben zelf geen auto, dus afhankelijk van het OV of van anderen. En langzaam beginnen de muren toch wel erg op me af te komen haha.

Brandt los!

piewie

Re: De laatste loodjes in December.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:33

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 16:37

Dank je voor de link, ik ga eens een kijkje nemen :j

En ik hoop maar dat het hier geen januari wordt haha, ben het nu wel echt zat eigenlijk :')

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:53

Of je zoekt beter! Topic gevonden!!
Ik ben/was 2 December uitgerekend, maar mevrouw heeft zich nog niet gemeld.
Het is ons eerste kindje en ik vind het allemaal super spannend. Al veel voorweeën gehad, maar nog niets echts.
Van mij mag ze komen, ik loop nu al zeker 2 weken rond met een volledig ingedaalde baby en ontsluiting.
Ik vrees dat ze alleen net zo eigenwijs is als mamma, dus het kan nog wel even duren :=

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 17:07

Ha, daar was je toch!

Klinkt als mijn dametje destijds haha. Daar heb ik tot het laatste mee gelopen idd. Achteraf vond ik het helemaal niet erg, wat heb ik mijn buik gemist haha. Al moet ik zeggen, bij mijn inleiding, was nog helemaal niks aan de hand :n Geen weke baarmoedermond, helemaal niks :+

De bevalling zelf heeft vanaf het moment van gel inbrengen (toen gingen ze tellen) tot geboren ongeveer 36 uur geduurd.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:23

Dan ben ik wel een beetje verder gelukkig.
Baarmoedermond is verweekt en er is ontsluiting, maar ook maar een paar cm (2 ofzo). Nou ja we wachten af, meer kunnen we toch niet.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:27

De verloskundige raadde mij aan om Vrouwemantelblad thee te drinken. Dit zou er voorzorgen dat de baarmoeder mond verweekt, en als dit al zo ver is, dat de spieren zich samen trekken, wat de weeen weer op kunnen wekken. Misschien ook iets voor jou? :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:28

Hmm geen idee. Dan moet ik morgen even kijken of kruidvat zoiets heeft.
Ik weet wel dat het na de bevalling word aangeraden om ervoor te zorgen dat de baarmoeder weer netjes op haar oude plek komt.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:30

Ja klopt, dat komt dus door het samentrekken van de spieren.
Kruidvat had dit niet ( misschien wel van Dr Voghel in tablet vorm of zo? ), ik heb het bij De Tuinen gekocht.
Was niet eens zo duur gelukkig. Wel even opletten dat je of een zeefje, of een thee ei nodig hebt, het zijn losse bladeren namelijk.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:31

Dan word het niets, ik kom nu echt de stad niet meer in. Maar ze zal zich vanzelf wel melden. Ik houd goede hoop :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:34

Dat is ellende he. Als het je allemaal niet meer lukt. Ik heb geluk gehad dat mijn schoonmoeder in de stad moest zijn. Dus heb die op pad gestuurd haha.

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:35

Hey, ik ben ook 23/12 uitgerekend. *\o/* Zit nu thuis en mijn bloeddruk is te hoog. Had pilletjes gekregen met als gevolg dat hij veel te laag ging staan, minder pilletjes terug te hoog. Bah! Baby doet het wel super, is geweldig actief, maar zit voorlopig nog lekker warm daarbinnen.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:37

Ik moet er 30km voor rijden, dat is me wat te gek.
Op zich lukken de dingen me nog wel redelijk, maar om nu dat stuk te rijden, parkeren tegen hoge tarieven. Ook nog een stuk waggelen met mijn logge lijf alleen voor een thee, dan wacht ik nog wel even af. :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:40

Haha, kan ik me goed voorstellen!

Wat leuk Brakke, dat we op de zelfde datum uitgerekend zijn :D

Zelf heb ik gelukkig geen last van mijn bloeddruk of vocht vast houden oid. Enkel alleen die *piep* bekken. Slaap nu al 3 weken in de woonkamer op mijn kraambed (gelukkig een ziekenhuisbed, heerlijk dus!) omdat het traplopen niet meer goed lukt.

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:44

Tja, ik heb verder ook een droomzwangerschap. Eigenlijk nergens last van gehad. Enkel vorige week die bloeddruk te hoog (had ik trouwens ook geen last van) maar met dit pilletjes ben ik echt zo slap als een schotelvod! Stiekem hoop ik dan toch dat pruts niet meer te lang wacht :o Vervelend als je bekken niet meer mee wil.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:49

De VK wilt me volgende week nog een keer toucheren, als er dan nog niks aan de hand is wil ze me het liefste die week nog aan de gynaecoloog laten zien. Met het doel om de week er na in te leiden. Ik hoop dat het lukt!

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:54

Ik hang 2x per week aan de monitor en de bloeddrukmeter (een half uur lang) en maandag is het weer tijd voor algemene controle, dus kijken voor ontsluiting en echo. Maar bij ons is dit anders als bij jullie wij gaan elke maand naar de gyn en krijgen een echo, nu om de 2 weken en dan elke week. Inleiden wordt enkel gedaan in noodgevallen. Zou mss beter wat 'oefenen' met mijn vriend, dat zou ook helpen ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 19:00

Hier was het maandelijks naar de verloskundige toe. Op een gegeven moment wordt dat dan om de 2-3 weken (ligt een beetje aan de toestand van mama en kleintje ) en daarna idd iedere week. Ik zit nu op iedere week. Hier worden wel veel minder echo's uitgevoerd. Normaliter als je pas zwanger bent, rond de 12, 20 en 32 weken. En dan nog eventueel echo's er bij als er idd iets mis lijkt te zijn.

Zelf hebben we veel meer echo's gehad, omdat er een afwijkende groeilijn gevonden werd rond de 20 weken. In eerste instantie zou ik ook de 30e uitgerekend zijn, maar dit hebben ze voor de zekerheid toch een week naar voorgeschoven ivm het groot zijn van de kleine. Nu zit ie ook aan de boven kant van de groei curve, maar dat noemen ze niet meer te groot.
In totaal heb ik dus wel zo'n 12 echo's gehad (op een gegeven moment om moe van te worden hoor) waarvan 3 complete prenatale screenings (de 20 weken echos zeg maar).

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:09

Ow, ok. Toch apart dat het zo scheelt. Ik woon namelijk vlak aan de grens en mijn gyn is ook Nederlands :D
Wij hebben normaal dus 9-10 echo's waarvan 1 'structurele echo'. Bij die laatste (op 20 weken dacht ik) wordt baby helemaal nagekeken. Ik vond het echt bizar wat ze allemaal konden zien, onvoorstelbaar. Mocht er iets mis zijn, zijn er extra tests en echo's.
Ik ben het nu ook een beetje moe om constant aan die monitor te hangen, ben nu al 6 keer geweest. Loopt altijd wel uit, pfft! Maar ik ben wel blij dat pruts het goed doet <3 Is toch het eerste, dus alles is nieuw, elk kwaaltje, zwangerschapsdingetjes,... beetje spannend wat normaal is en wat niet.

Jij gaat dus een groot kruimeltje krijgen? (Bij ons is er geen sprake van groeicurve) Inleiden lijkt mij echt niet fijn, dat gebeurt bij jullie dan toch ook in het ziekenhuis of niet? Pff, de bevalling dat zal ook nog wat geven...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 19:17

Ik kan me goed voorstellen dat je het zat bent hoor! Dat had ik met die echo's ook al.

En heel cliché, maar iedere zwangerschap is anders. Ik dacht bij Amber dat ik veel kwaaltjes had. Haha, niet dus :+ Heb nu toch wel een aantal keren de VK gebeld om te vragen hoe of wat :=

Inleiden gebeurd idd in het ziekenhuis. Ergens vond ik het heel prettig. Totaal niet onverwacht, wist wanneer wat ging gebeuren enz. Verder ben ik geen controle freak hoor haha.

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:29

Daar heb je ook gelijk in. Ik wacht maar af, ben nog altijd benieuwd wat 'harde buiken' gaan zijn. Een vriendin had deze al heel vroeg, de mensen van de pufcursus (moeten allemaal later bevallen) vinden dit ook vanzelfsprekend, maar ik?? Ik heb nog geen harde buiken gehad? Denk ik? 1 keer op de monitor, ging dat getalletje omhoog, maar ik merkte bitter weinig aan mijn buik... :? Zie je, dan denk ik soms 'ik mis iets' :z

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 20:17

Ik heb dat met Amber ook niet gehad. Pas de laatste 2 weken toen ik overtijd was geloof ik. Nu al vanaf 17 wkn ongeveer. Geloof me, je mist niks haha. En daarbij, als het echt zo ver is, merk je het wel! ;) Ik weet nog overdag het inleiden. Je krijgt dan gel ingespoten en dat moet dan alles op gang helpen. Kreeg ik wat krampjes van. Ik zei nog; nou, als dat alles is :+ Maar, serieus, als je weeen hebt, dan weeet je dat het weeen zijn :D verschrikkelijke pijn, je kunt je geen houding vinden dat je geen pijn hebt, en toch, het is het zoooo waard!

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:23

Nou dan zal ik me hier ook even melden :)
Ik ben nu 39 wk en 1 dag zwanger van me eerste kindje.
En uitgerekend op 13 December.
Heb de hele zwangerschap al klachten maar de laatste loodjes zijn echt zwaar.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:30

Hoi Miranda!
Hier nog steeds nix.... Veel gerommel, maar meer niet.
Ik hoop dat het snel komt Miranda, ik loop nu overtijd en dat is ook niks. Ja spuugvervelend :P
Al die mensen die maar bellen, is het er al? Hebben jullie dat ook?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 13:36

Welkom :D Wat voor een klachten heb je vooral last van dan? :(:)

Daisyree, zelf heb ik dat wel veel gehad. Maar toen op dat moment ben ik altijd heel veel actief geweest op hyves. Dus daar volgden de meeste mensen me wel. Nu is dat omgeslagen naar Facebook, dus waarschijnlijk nog steeds weinig telefoontjes haha. Scheelt dat ook familie online is, dan hoeven die ook niet te bellen :')
Daarbij, ik heb mijn gsm op stil staan, als er echt iets is, bellen ze maar op het thuis nummer :+