Winterhanden/voeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Winterhanden/voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:00

Hebben meer daar last van op het moment?
Hoelang blijft het bij jou ongeveer?
Wat helpt bij jou?

Ik heb het al jaren aan mijn voeten maar sinds dit jaar aan mijn vingers( paar weken nu) en tenen tot nu toe nog niet zo erg. :Y)

( was al een topic over maar dus kwijt)

LibertyHorse

Re: Winterhanden/voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:10

Het hele jaar door heb ik het :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:16

O hou maar op -O- Het valt nu gelukkig weer wat mee maar een week geleden was 't 3 keer niks. M'n tenen warm en opgezwollen en jeuken. Niet fijn :n Aan m'n handen heb ik 't gelukkig nog nooit gehad.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:16

Gelukkig nog geen last van dit jaar (klopt heel snel af), maar ik kan er zeker van zijn dat het geen week meer duurt nu het weer kouder wordt. Loop uit voorzorg al weer een aantal weken met sloffen door het huis, anders is het geen doen.

Als ik er last van heb duurt het de hele winter helaas, tot het weer een graad of 20 wordt in de lente.
Enige tip die ik van de HA kreeg was de boel warm houden, dus dat doen we maar braaf. En af en toe de boel wat masseren om het bloed goed te laten stromen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:54

Nou, tis hier ook weer mis sinds vandaag. -O-

Wat voor een sokken hebben jullie? Extra dik of..?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:00

Herkenbaar. Ik heb zelfs in de zomer last van koude handen en voeten. Zit ook vaak genoeg met mn jas binnen aan. Wat bij mij eigenlijk alleen helpt is bewegen. Als ik aan het fietsen of paardrijden ben dan warmt alles wel weer op. Maar hier ook geen gouden tip helaas.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:34

Hier ook...

Denk ik iig!!

k heb dat mijn handen en voeten zo koud worden dat alles eruit trekt ze spierwit worden en MEGA pijn doen!
Kan dan niets met die vingers/tenen.

Ik heb nu uggs aan dat scheelt al heel veel! In de winter doe ik er nog extra sokken in dan gaat het!
maar pff als ik me auto moet krabben kan ik daarna bijna niet rijden en worden ze weer warm is het aan het steken en doen.

heb nu al een paar weken last van mijn middelvinger dat die spierwit word en niet meer kan...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:37

Ik heb er ook last van,ik draag het hele jaar door 2 paar sokken.In de winter loop ik in me thermolaarzen waar ik ook nog extra bonte zooltjes in leg.
Mijn handen zijn niet warm te krijgen,met handschoenen worden ze alleen maar nóg kouder.
Ik doe me mouwen van me jas over me handen heen,dat helpt wel iets.
Mijn vingers worden wit en gaan slapen door de kou,heel lastig is dat.

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:26

Heb vorig jaar voort eerst wintertenen gehad, nu zit de schrik erin dat ik het weer zal krijgen.
ik neem sinds kort iets van de apotheker voor een goede doorbloeding.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:39

Ja, ik heb er ook last van. Ik heb standaard Ugg schoenen, daar krijg ik nooit echt koude tenen in.
Ik moet nu ook standaard handschoenen dragen, anders is de pijn niet uit te houden als ze warm worden.
Ik neem regelmatig een lekker warme douche, en als ik buiten warm moet worden ga ik rennen, fietsen of uitmesten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:44

Ik heb gelukkig geen last van echte winterhanden en -voeten, maar heb wel áltijd koude voeten (en handen). Nu las ik laatst een artikel dat Ginkgo Biloba daar goed tegen kan helpen. Het helpt om de bloedvaten iets te verwijden en de bloeddoorstroming naar je handen en voeten te verbeteren waardoor je het minder koud hebt. Ben hier nu een paar weken mee bezig, maar je zou het een maand moeten slikken voor je resultaat ziet begreep ik. Maar ik vond het wel de moeite waard om te proberen. Bij de Kruidvat heb je het al voor €5,-

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 15:39

Zal morgen eens kijken bij de kruidvat!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:57

Gezien we toch bokt zitten...
Hoor net op de radio dat als je even met je handen/voeten in de paardenmest gaat staan/zitten en het even laat zitten dat je dan van je winterhanden/voeten af kunt komen :r _O- Hoe ze het bedenken ook.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:04

haha nou nee bedankt.

Ik heb echt rare winterhanden, mijne verkleuren in alle kleuren voordat ze ''dood'' zijn. En probeer dan nog maar eens het tuig oid los te maken haha.
Ik heb nu wel van die warmtepads, die kun je in je schoenen of handschoenen leggen. Blijven lekker warm. En ik heb nu ipv handschoenen, wanten gekocht dat moet warmer zijn zeggen ze.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 11:32

Haha kan me niet voorstellen dat iemand dat echt gaat doen :P
Ik heb ook helemaal geen kracht in mijn vingers na een tijdje buiten zijn.. gister stuk gefietst en toen moest ik nog wat schrijven, das lastig! :p

warmtepads waar haal je die?
Afbeelding
Zo is het bij mij als ik net opsta en nog geen last heb, vooral me ringvinger zwelt dan op als ik last krijg en jeukt enorm. Maar de rest van de vinger worde ook als het kouder word weet ik nu al.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:37

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:16

Hmm.. Ook ik heb hier last van. Helaas het hele jaar door!
Schijnt iets met de luchtvochtigheid te maken te hebben.
Emigreren is het enige wat helpt.
En geen handschoenen maar wanten dragen! ;)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:40

Ik meld me ook!
Heb het ook op mn vingers (aan de zijkanten van mijn wijsvinger vooral) en mijn tenen...
Ik heb al verschillende cremes en smeersel geprobeerd. Maar heb niet echt het idee dat het iets helpt. Ik probeer te grote overgangen van koud/warm en warm/koud te voorkomen, dan scheelt het al een hoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:56

Mag ik mee praten??? Ik heb geen winterhanden, maar wel raynaud. Mijn vingers worden lijkwit (7 van de 10 inmiddels) en megapijnlijk, opwarmen is een hel. Ook zes van mijn tenen doen dit, waaronder mijn grote tenen. Ik vind het een drama en loop zodra het rond de 10 graden wordt al weer met handschoenen aan. Ik krijg ook last van mijn longen met de kou, steken tijdens het lopen, wat het ademen zeer pijnlijk maakt. Het lijkt elk jaar wel erger te worden.
Ik lees graag even mee over de tips hoe je je handen en voeten warm kunt houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-12 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:59

AaronYve schreef:
haha nou nee bedankt.

Ik heb echt rare winterhanden, mijne verkleuren in alle kleuren voordat ze ''dood'' zijn. En probeer dan nog maar eens het tuig oid los te maken haha.
Ik heb nu wel van die warmtepads, die kun je in je schoenen of handschoenen leggen. Blijven lekker warm. En ik heb nu ipv handschoenen, wanten gekocht dat moet warmer zijn zeggen ze.

Dat heet het syndroom van raynaud, google er maar es op :D Is toch niet hetzelfde als winterhanden?

Afbeelding

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:00

Hier ook eentje met zowel reynaud als winterhanden en -tenen. Heb ruime schoenen en woezelige sokken, kom zo min mogelijk met mijn handen met kou in aanraking, maar helaasch...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:04

Gelukkig heb ik het nog niet zo erg als de foto's hier. Wel trekt alle kleur eerst weg om vervolgens heel blauw te worden. Erg leuk als je iemand dan een hand moet geven :')
Helaas kan ik niet zo goed met handschoenen overweg, dus elke winter is het weer leuk. 'S avonds voor het slapen gaan dus maar weer aan het smeren geslagen. En constant pantoffels aan zo gauw het kan en dubbele sokken.
Weer opwarmen is idd een hel qua pijn. :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:10

Haha, dat had ik ook es. Ik was o de markt en ik moest mijn spullen afrekenen. Dus ik geef die mevrouw dus geld met mijn 'dode' vingers :D Ze schrok er van en keek vies, haha!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:59

Ik heb winterbenen in een zwaar verergerde vorm. Of iig, ze geven de naam winterbenen (amazonebenen) er aan omdat ze niet weten wat ze er tegen kunnen doen.
Het is bij mij zelfs zo uit de hand gelopen dat ik in het ziekenhuis terecht ben gekomen.

Mn benen zien er ook niet uit .. :(

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:00

Die dode vingers heb ik sinds een jaar ook... allen mijn pinken en ringvingers hebben het!
Maar dat vind ik lang niet zo erg als mijn wintervinger/tenen....

oei dat is wel echt rot xDenies!