Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ellen_1990 schreef:savonds voor je gaat slapen een flinke lading vaseline erop..
Labello werkt juist uitdrogend....

Veulen84 schreef:Maar werkt vaseline ook op echte gescheurde lippen?
Als ik een uur in de bak heb gestaan, dan zijn ze echt stuk. Laat staan als ik zelf gereden heb.
Sassol: Ik dacht dat water juist niet goed was? Ik krijg ook van iedereen steeds te horen dat ik niet mag likken omdat het dan erger word.
Maar denk dan ook echt aan 2,5 - 3 liter water per dag in de winter.badeendje schreef:Dat wat in Labello zit en uitdrogend werkt heet minerale olie, ook wel petroleum jelly of een van de vele varianten. Het droogt je huid uit doordat het alleen maar een laagje op je lippen legt waardoor er geen calcium meer uit je lippen kan gaan. Hierdoor krijgt je huid geen seintje dat er een tekort is en blijven je lippen uiteindelijk droog. Maar vaseline is pure minerale olie/petroleum jelly, dus ook dat werkt niet bevorderend als je lekkere zachte lippen wilt. Liever kies je dan voor een lipbalsem zonder minerale olie, maar met voedende boters/olieen. Zoals een van The Body Shop of Lush..