Vermoedelijk griepje op komst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Michje

Vermoedelijk griepje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 11:13

Ontzettende keelpijn, hoofdpijn en pijn in spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had... -O-

Waarschijnlijk een beginnend griepje, waar ik uiteraard niet zo'n trek in heb. :+ Ik weet dat het een kwestie van uitzieken is, maar zijn er dingen die ik kan doen om dit proces een duwtje in de rug te geven?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:17

Veel drinken en vitamine C slikken :j

Voor de pijn en ellende-gevoel paracetamol + coffeïne in combinatie met vitamine C ( is hetzelfde als AntiGrippine:
De werkzame stoffen in Antigrippine zijn paracetamol en coffeïne. Verder zit er vitamine C (ascorbinezuur) in)

Beterschap !!

AshleyZoet

Re: Vermoedelijk griepje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:18

Hier ook goed ziek :( hoesten als een zeehond en spierpijn en ga maar door! wel goed voor de lijn haha ! begin nog in de buurt van me streefgewicht te komen ;)

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 11:20

Aan mijn eetlust mankeert niks gelukkig (of helaas, mogen best wat kilotjes af :P)! Ook nog geen gehoest, alleen die ontzettend zere keel. Dat hoesten zal nog wel komen.

Naar die AntiGrippine ga ik op zoek straks! Dankjewel!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:26

Ik heb twee versies gehad: 1 met koorts, die duurde maar 1,5 dag. De ander was een 'gewone' verkoudheid, alleen dan de terror variant van een verkoudheid. Heeft 4 weken geduurd en ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld van een normaal virusje. Elke keer als ik dacht dat ik beter werd kwam het nog veel harder terug. En ik ben niet de enige, m'n hele omgeving had er last van.

Ik hoop voor je dat het versie 1 is :+

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:34

Griepje met koorts heb ik vlak voor het afgelopen weekend gehad. Hoesten sinds vandaag iets minder. Maar al sinds een week een loopoor (blegh), met oorpijn, suizen, jeuk en sinds een paar dagen ben ik nog doof ook. Wordt niet beter, dus ga morgenochtend even langs de huisarts.
Beterschap allemaal :)

TS, veel drinken en inderdaad paracetamol. Hopen dat je er snel vanaf bent.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:36

Vitamine C is zeker aan te raden!
Kaloba heb ik zelf heel veel baat bij als ik daarmee direct start bij beginnende verkoudheid/griep!
Voor keelpijn vind ik Trachitol super helpen!
Beterschap!

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 13:17

Zo, Antigrippine, gewone paracetamol en Trachitol ingeslagen. Ook even sinaasappeltjes meegenomen om te persen, maar lees net dat ik beter paprika had kunnen eten. :P

Nu ga ik even liggen, want weet me door de pijn in mijn heupen en bekken (daar is het het ergst) even geen houding te geven... :n :\

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:20

Een kersenpitkussentje of anders een warme kruik op of tegen de zere plekken leggen, is altijd lekker :(:)

Hopen dat je een beetje kunt slapen, da's nog het beste medicijn ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:08

hier moet ik altijd (van overbezorgde ouders :') ) aan de achinaforce ofzo als ik grieperig wordt, schijnt je weerstand te verhogen. Ik vind het smerig dus ben er nooit zo nauwkeurig mee :o Maar verder hoor ik van iedereen dat het werkt :j

Hoop idd voor je dat het meevalt en je snel weer beter bent :j !

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:16

Als je er last hebt van je luchtwegen (ook bij beginnende keelpijn) kan stomen met druppels van vicks (of een ander merk) ook erg verlichting geven....en ontspanning.

Verder zink en vit c...en de vit b's doen ook veel voor de weerstand en echinacea (forte) kan ook indd goed werken en helpen.

Veel water drinken!
Beterschap!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:17

Ocsilococnium! (of hoe je het dan ook schrijft)
Ik heb het tegenwoordig standaard in huis, ondanks dat ik half aan half weet wat erin zit :P
Werkt echt. T is alleen niet goedkoop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:23

Nou ik weet wel wat er in zit..... En da's suiker en een verdunning van 1 × 10^400 (minder dan 1 molecuul per buisje) aan eendenlever of eendenhart (van de muskuseend wel te verstaan) :P ....

Maar als het werkt is dat geen reden om het niet te gebruiken natuurlijk :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:58

Getver !

Ik wilde alleen maar even kijken hoe het geschreven werd en dit stond eronder:

Citaat:
Oscillococcinum is een onzinnig homeopathisch medicament op basis van verrotte eendenlever die verdund is met een factor 10 tot de macht 400. De theorie erachter berust op hypothetische universele ziekteverwekkers, oscillokokken, die slechts door één arts (Roy) zijn waargenomen; hoewel niemand anders ze ooit gezien heeft, zag de ontdekker ze overal. Ik heb er elders meer over geschreven, een artikel dat op grote schaal gekopieerd is. Er is echter ook onderzoek gedaan naar het spul, en dat onderzoek is illustratief voor de manier waarop men de kantjes eraf kan lopen en 'significante' nepresultaten kan boeken.

:oo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:26

Tja, zo'n artikel kan ik ook schrijven....

Bij mij werkt het, that's all i know

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:30

In Oscillococcinum zit alleen suiker, meer niet. Kijk maar achter op de verpakking.

Ooit in een ver grijs verleden (bij het maken van de oertinctuur) zat er eendenhart en -lever in, maar dit is er helemaal uit verdund. Volgens Boiron (de firma) is het "geheugen" van deze eendenorganen nog aanwezig in het suiker en werkt dat tegen de griep (overigens werkt Oscillococcinum niet beter dan een placebo, en hiervoor heeft Boiron ook een enorme schadeclaim moeten betalen aan de klanten in Amerika die, terecht, vonden dat ze misleid waren).
Er is uitgerekend dat als je ook maar 1 molecuul van het eendenlever- en hart wilt binnen krijgen je een Oscillococcinum balletje zo groot als de afstand van de aarde tot de zon moet opeten.

Het is dus vooral dure suiker met een mooie placebo effect :D

Een verkoudheid duurt normaliter een week en met al die drogisterij poeders 7 dagen. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:51

Beter een kilo suiker kopen dan, stuk goedkoper en je doet er veel langer mee :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:04

Placebo effect prima, zolang het maar werkt ;)

Trouwens, half jaar terug ofzo was het nog bij de keuringsdienst van waren, en toen ging het over die myskuseend

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:15

Muskuseend waarschijnlijk ...

Maar ik lees eigenlijk alleen maar dat het nep is :o

Overigens wel heel raar dat het dan nog voor zulke, toch niet kinderachtige, prijzen verkocht mag worden en er volop reclame voor wordt gemaakt .. dat zou dan toch ook op zijn minst misleiding zijn ?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:17

Hier ook iemand met een griep in wording. .. en nog wel naar parijs van het weekend. ...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:21

Uitzieken, zweten, rustig aan doen en goed eten en drinken.
En het snot uit je kop stomen.
Ik doe met je mee :')

Overigens neem ik bijna geen paracetamol, alleen als ik niet in slaap kom of zoals nu heel eigenwijs even naar stal ga O:)

Koortsonderdrukkers zijn dus niet zo goed als je koorts hebt, want de verhoging van je lichaamstemperatuur doodt de bacteriën in je lichaam.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:27

Vind dat niet eigenwijs, hoor Macs, als je je goed genoeg voelt , is het alleen maar lekker even naar buiten !

Ben gelukkig amper ziek ( afkloppen ... ) maar met alles aan huis moet het ook allemaal gewoon doorgaan en ik voel me meestal buiten beter dan binnen :))

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:28

Ik voel me niet goed genoeg.. :') Maar zit nu al een paar dagen binnen en kan niet wachten om frisse lucht en paardenvacht te snuiven :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:31

Veel drinken, genoeg rusten, extra vitamientjes kunnen geen kwaad. Inderdaad ook echina!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:40

phormicola schreef:
Ik heb twee versies gehad: 1 met koorts, die duurde maar 1,5 dag. De ander was een 'gewone' verkoudheid, alleen dan de terror variant van een verkoudheid. Heeft 4 weken geduurd en ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld van een normaal virusje. Elke keer als ik dacht dat ik beter werd kwam het nog veel harder terug. En ik ben niet de enige, m'n hele omgeving had er last van.

Ik hoop voor je dat het versie 1 is :+

Yugh... ben bang dat ik de 2e variant heb... :(
Ik loop er werkelijk al weken mee! Ik doe inmiddels rustig aan, drink veel en neem elke dat mijn (extra) vitamientjes. Ik heb 1 nacht een flinke koortsaanval gehad met neiging tot overgeven (heb een fobie). Gelukkig was dat (zo goed als) over toen ik na lang wakker gelegen te hebben 's ochtends wakker werd. Dat was een kort nachtje...

Helaas is het inderdaad uitzieken! Sterkte hoor! Je bent dus niet alleen!