Stoppen met nagels bijten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Stoppen met nagels bijten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:41

Excuses als dit verkeerd staat..
Mijn goede voornemen voor 2013 is om te stoppen met nagels bijten. 28 Dec. word ik 14, dus eingelijk.. tja.
Ik heb zo dus al 1 ingegroeide nagel.. niet echt veel zin om dat los te laten maken :o
Dus ik wil hier vanaf. Zoveel dingen geprobeert. Nagellak eropdoen, dan blijf ik er af voor een dag. Dan haal ik de nagellak eraf en dan begin ik met mijn nagels. Pleisters peuter ik los. Dus bijna niks heeft zin.

Iemand een tip die wél werkt?

FNews

Re: Stoppen met nagels bijten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:43

bytexx kan helpen maar is echt zo verschikkelijk goor.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:45

sins ik tanden kreeg beet ik al nagels mijn moeder deed het ook dus ik heb het gewoon over genomen van jongs af aan. Ik ben nu 23 en twee jaar van nagel bijten af. Het enige wat helpt is je eigen wil. Geen middeltjes etc. Je moet gewoon sterk in je schoenen staan.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:47

bytexx.. Nooit van gehoord, maar ik zal even googlen.. Alvast bedankt :)

@Caj: Tja, dat is nou mijn probleem. Lukt me niet echt :')

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:47

Ik heb op een dag tegen mezelf gezegd dat ik niet meer wilde en sindsdien heb ik nog maar 1x gehad dat ik een nagel veel te ver had afgebeten, bijt nog wel kleine randjes af als het me irriteert en er is geen (nagel)schaar in de buurt

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:48

Misschien een idee om er eens kunstnagels op te laten zetten? Veel mensen bijten hun nagels 'onbewust' af. Kunstnagels zijn zo anders en hard dat je weer even attent wordt op wat je aan het doen bent misschien. Dan kun je er bewust afblijven. Tis maar een ideetje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:49

Bytex werkt Fantastisch. Je moet alleen niet iets met je handen willen eten.

Wat bij mij werkt is dat ik graag mooie verzorgde handen wil hebben. En dus bewust van mijn nagels afblijf, ze netjes vijl en er verharder op smeer, ieder hoekje direct bijwerk. En het resultaat is erg netjes!
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-11-12 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Bytexx is een goor spulletje wat je op je nagels moet smeren. Nou dan laat je het wel om te nagelbijten.
Het wordt ook gebruikt om duimzuigen af te leren.

Nooor_

Bij mij hielp het wel als ik er nagellak op deed. Dacht altijd dat het giftig was dus durfde nooit te bijten :Y)
Nu groeien mijn nagels gewoon weer lang haha, zonder de neiging te hebben om te bijten.

Dikke laag nagellak doen met zo'n chemisch mogelijk kleurtje, haha

Edit: of inderdaad bytexx, maar dat is zo vies dat ik er misselijk van werd :')

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:50

TS, wat ook wil helpen is om vrienden of andere mensen waar je veel bij bent te vragen of dat als je ziet dat je aan het nagelbijten bent je een tikje te geven of der iets van zegt. Dat heeft bij mij geholpen omdat ik dat op een gegeven moment schijtirritant begon te vinden, dus ben er toen maar stilaan meegestopt.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:51

Ik heb heel lang gebeten := Nu niet meer, maar nu heb ik een soort oh-mijn-nagels-zijn-al-2mm-bijgegroeid-laat-ik-ze-knippen iets, oftewel, lang zijn ze nog steeds niet :')

Maar eigenlijk hielp niks, alleen afleiding. (maar dat was dan voor korte tijd, want als ik me weer verveelde dan beet ik weer)

@Nooor_: Nagellak is volgens mij ook giftig :P

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:53

@EmmaVZ ja haha maar ik dacht echt dat het echt ziekmakend was als je er ook maar iets van binnen krijgt.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:54

Naja, ik bijt vaak mn nagels uit verveling.. en dat is nogal vaak :')
Maar zal mn ma wel even vragen of ze van dat spul voor me wilt kopen.

& als het zo goor is dat je er misselijk van word, dan ga ik sws over mijn nek (Gebeurt nogal snel) dan leer ik het miss zo af :P

_AlMaraam_: Ik heb al geprobeert mezelf te slaan als ik het doe, en dat heeft geen zin en sws, als iemand mij een tik geeft, kan die die ook terug verwachten :P

Als nagellak giftig was dan was ik nu al dood :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:55

Nooor_ schreef:
@EmmaVZ ja haha maar ik dacht echt dat het echt ziekmakend was als je er ook maar iets van binnen krijgt.

Als je er echt veel van binnenkrijgt ist ook niet zo goed volgens mij. Maar ach, ik heb vaak genoeg de nagellak van mijn nagels gebeten omdat ik wilde nagelbijten en ik leef nog steeds :=

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:56

Nou, laat iemand der iets van zeggen ofzo. Als je dat een stuk of 10 keer moet aanhoren ben je dat echt beu gehoord.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:58

Laatst bijgewerkt door Lous op 25-11-12 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:58

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:00

Zo he die vrouw is gek!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:26

Enige manier waarop ik van nagelbijten af ben gekomen is om kunstnagels (acryl) te gebruiken. Gelijktijdig moet je ook je gedragspatroon veranderen. Door het harde acryl had je ze er niet 123 afgeknauwd en daarbij dus de tijd van; 'he ik zit te bijten, waarom? hoezo?' Op en duur breng je niet meer onbedachtzaam die nagels naar je tanden om ze gedachtenloos af te knauwen. En een beetje doorzettingsvermogen.

Daarbij vast gaan sparen, als je ze eenmaal lang hebt krijg je geheid een periode van BMN (Buy More Nailpolish :') )

Als ik er nu eentje afknauw omdat er een hikje zit en geen vijl bij de hand heb (tip) dan baal ik toch een partij :')

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:47

Tja je zegt het zelf al..nagels bijt je uit verveling! Dat deed ik dus ook.
Vooral in mijn periode op school....... (zowel vmbo als mbo). :) Was daar altijd verveeld. :)

En ben daarna gaan werken/eigen paard/ nu gezin/huishouden etc........en nooit weer nagels gebeten. :)
Hooguit als ik ergens ben en ik verveel mij...... :)

Dus...mijn tip...doe wat aan de verveling?! :Y) :P

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:03

Het enige wat bij mij geholpen heeft is dat ik een blokjesbeugel kreeg waardoor ik mijn nagel simpelweg niet meer tussen mijn tanden kreeg. :') Sinds die er weer af is ook niet meer gebeten, maar ik ben echt nog wel aan verslaafd, denk er nog steeds regelmatig aan. :+

Zolang ik niet toegeef denk ik wel dat ik niet meer ga bijten. Als ik het 1x doe is het om zeep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:53

Als ik me nagels zo laat tot volgende week vrijdag dan trakteer ik mezelf :') :') Dat gaat zo niet lukken

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:10

takkie_muis schreef:
Als ik me nagels zo laat tot volgende week vrijdag dan trakteer ik mezelf :') :') Dat gaat zo niet lukken

Hee, waar is dat doorzettingsvermogen heen? :))

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:16

takkie_muis schreef:

Ik doe met je mee :j Zullen we elkaar dan trakteren? :')

Kunstnagels wil ik niet proberen.. Ik ben niet echt zo'n tuttig typje, en gebruik daarom alleen doorzichtige nagellak om toch te proberen of ik er zo afkom.. En door kunstnagels bijt ik denk ik wel heen. :')

Creatas: Mijn tanden zijn kaarsrecht, en heb dus ook geen beugel nodig, gaat 'm dus ook niet worden.

Wat ik ook nog vaak doe is een stukje nagel loshalen, dan scheur ik gewoon een lagje aan de boven kant eraf. Dan is het zo'n dun vliesje en ik vind het gewoon fijn om op te kauwen :o

Ook eet ik soms wel eens velletjes.. Ik ben een kanibaal :Y)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:19

Nagels die ook maar iets langer worden direct afknippen, zodat er weinig te bijten valt. En ook als er maar een raar randje o.i.d. aan zit. Heb zelf jaren mijn nagels afgekloven, maar dat gaat de laatste jaren steeds beter. Nu heb ik aan elke vinger een lange nagel, maar af en toe kriebelt het nog wel om een nagel af te bijten. Dan wordt het weer tijd om alles eraf te knippen...