Waarom ben ik steeds toch zo alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Waarom ben ik steeds toch zo alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:29

Hey beste bokkers,

Ik zit in een dipje, een best diep dipje.
Ik ben alleen, ik heb alleen mijn vader die altijd slecht gehumeurd rondloopt en mijn vriend die ik maar 2dagen zie in de week;
voor de rest, alleen.

Ik heb geen vrienden en niemand van de familie wil ook iets met me doen. Ik ben de jongste en dus het zwarte schaap. Maar dat vind ik nog niet zo erg.
Het gene waar ik vooral mee zit is dat ik geen vrienden heb. Op school (ik ga maar naar 2 lessen, de rest studeer ik thuis) heb ik alleen mensen in de klas die maar een vluchtig hallo'tje zeggen of enkel iets zeggen als ze een vraag hebben.
Voor de rest heb ik niemand.

Nu vrijdag wil mijn vriend eens naar zijn vrienden gaan, iets wat ik erg vind maar niet laat zien.
Ik gun het hem van harte en ik pinkte stiekem een traantje weg dat hij zich gelukkig moest prijzen met zijn uitgebreide vriendenkring.
Maar wat hij niet weet is dat ik alleen ben, ik ga vrijdag eenzaam thuis zitten in mijn bed, met de laptop op schoot vergezeld met een doos kleenex.
Ik zou ook graag eens weggaan en vooral eens meegevraagd worden.
Ik vroeg net aan iemand dat ik was losjes kende of hij iets wilde doen vrijdag, nuja goed en wel tot daarnet hij kwam erachter dat zijn moeder verjaarde. Uitvlucht, realiteit ik weet het niet meer.

Ik ben echt bedroefd over het feit dat ik geen vrienden heb, ik probeer open te zijn met iedereen. Te glimlachen, mee te doen in conversaties maar nee, niemand wil me als vriend.
Dit heb ik al bijna 20jaar en ik ben het echt zat.
Ik ben er echt bedroeft door om telkens alleen door het leven te moeten gaan, alleen in de pauzes, alleen naar en terug school, alleen in de klas.
Alleen in het leven.

ZusJacobs

Re: Waarom ben ik steeds toch zo alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:32

Werk je ook? Daar kun je ook nieuwe mensen ontmoeten, en anders sporten? Of andere hobby's? Ik heb op Bokt een leuke vriendin gevonden (woont helaas wel een eind weg maar goed. En anders proberen te praten met mensen uit je klas?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:37

nee, ik werk niet en een sportclub is hier niet in de buurt en kan ik helaas ook niet betalen :)
Als ik paardrij ga ik altijd alleen op buienrit, paardje staat niet op een stalling :)

Ik heb ook wel iemand op bokt, maar ik zoek echt iemand om mee weg te gaan, geheimen te delen, je snapt het wel :)
Hmm ik ben het enige meisje en ookal niet de knapste dus veel contact zoeken die jongens niet met me. tenzij ze nota's nodig hebben of antwoorden van vorig jaar (ja ben een bisser) .

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:39

Je bent nooit helemaal alleen.... :(:)
Is het een idee om een baantje te gaan zoeken? Of vrijwilligerswerk?
Gewoon om eens je horizon te verbreden?
Of organiseer iets leuks via Bokt, een buitenrit of meeting ofzo.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:41

een baantje klinkt leuk maar dan zie ik de enige persoon dat iets betekent voor me niet meer.
Ik heb alleen mogelijkheid om hem in het weekend te zien en hier vind je alleen weekend baantjes.

Maar hoe vind je bokkers in BE van in de buurt ?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:41

Citaat:
Maar wat hij niet weet is dat ik alleen ben, ik ga vrijdag eenzaam thuis zitten in mijn bed, met de laptop op schoot vergezeld met een doos kleenex.

Met zwelgen in zelfmedelijden bereik je al helemaal het tegenovergestelde. Als jij 'noodgedwongen' alleen bent omdat je vriend er niet is, ga dan zelf wat ondernemen. Sluit je aan bij een sportclub, zoek een baantje, ga op een chat site, ondernéém. Met alleen thuis zitten en jezelf zielig vinden schiet niemand wat op. Dit straal je waarschijnlijk (onbewust) ook uit.
En 'ja, maar..' moet je snel loslaten. Gewoon doen. Je leven is te kort om ongelukkig te zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:43

Krampachtig op zoek naar vrienden werkt niet, wat je verteld hoe je je gedraagt dan ben je je alleen maar aan het aanpassen, werkt ook niet. Zoek een baan,hobby,sport en wees jezelf. Dat werkt vaak veel beter.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:43

Heb je ergens een restaurant in de buurt? Ga in de afwas of bediening, leuk en gezellig werk en je hoeft er geen diploma's e.d. voor te hebben ;)

Is er geen hardloop groep actief in de buurt?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:48

Ja ik weet het, maar door mijn gebrek aan zelfvertrouwen durf ik ook niet goed.

dat ik me aanpas weet ik, ik pas me aan zodat andere me leuk zouden vinden. Maar ik kan inderdaad nooit mezelf zijn.

Hmm geen idee, en als dat er is zal het wel vol middelbare mensen zitten (30-....jaar) ook ni bepaald wat ik zoek als vrienden :)
Maar ik kan eens kijken :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:52

Ik zie ze hier altijd lopen in grote groepen met veel variëteit hoor!

Je moet jezelf natuurlijk niet de hele tijd zielig gaan vinden en huilfilms kijken.. dat werkt behoorlijk deprimerend! Probeer de tijd die je zonder je vriend bent in ieder geval nuttig in te vullen, al is op de koffie bij oudjes.. ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:54

Waar ergens woon je dan?
Er moet toch wel iets te vinden zijn waar je je bij kan aansluiten?

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:55

Morrow_Less schreef:
... vol middelbare mensen zitten (30-....jaar) ...

Auw! -O-

Kan je niet gewoon naar alle lessen gaan, ook al kan je het even goed thuis studeren? Er worden snel kliekjes gevormd, en door maar af en toe aanwezig te zijn is het inderdaad moeilijk om ergens bij te horen.

Je hebt er toch niets bij te verliezen, behalve de reistijd. Wie weet is er wel iemand van je opleiding uit je buurt.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:56

Ja ik ben 3 jaar geleden verhuisd en heb toen mensen via stal leren kennen, via de sport club, via de school van de kids. Daar heb ik een paar hele leuke vriendinnen aan over gehouden. Ik heb zelf via mijn ADHD therapie een past super leuke mensen leren kennen waar ik nog steeds goed contact mee heb

De oplossing is dus iets sociaals gaan doen waarbij je mensen tegen komt, zoals al eerder is gezegd. Dat kan vanalles zijn. Zodra je een interesse met iemand deelt is de vriendschap al snel gesloten.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:57

sunshine schreef:
Waar ergens woon je dan?
Er moet toch wel iets te vinden zijn waar je je bij kan aansluiten?

BE, midden.
Hmm geen idee, maar ik vind het zo raar om nog ergens tussen te gaan als er al groepjes zijn gevormd.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:59

Is een hobby/clubhuis niet wat? Die hebben wij hier in de buurt ook volgens mij.

En heeft je vriend geen vrienden met leuke vriendinnen? Kunnen jullie samen wat leuks gaan doen als de boys samen weg gaan :)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:01

Is het mogelijk een bijrijder(ster)/verzorgster voor je paard te zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:01

Vrienden komen niet uit de lucht vallen, vrienden moet je maken en daar moet je af en toe zelf ook wat voor doen.
Wat betreft die verjaardag van de moeder van de kennis van je.. Tja als mensen jarig zijn, dan zijn ze jarig. Dat hoeft echt geen uitvlucht te zijn.

Verder snap ik de link knap zijn -> contact met jongens niet helemaal.. Je hoeft toch helemaal niet op zoek naar 10 jongens om contact mee te hebben? Misschien vat ik het verkeerd op hoor, dat kan ook.. Maar je moet echt geen vrienden hebben die alleen met je omgaan omdat je knap bent. Stel jezelf open, ga eens hele andere dingen doen en ga inderdaad niet vol zelfmedelijden op de bank zitten, daar wordt niemand beter van.
Als jij een gigantische vriendengroep wil, zal je daar zelf ook voor moeten zorgen. Maar realiseer ook dat niet iedereen tussen een grote vriendengroep past; ik zie mezelf ook niet tussen 20 mensen zitten. Het zou ongetwijfeld heel gezellig zijn, maar ik ben ook heel blij met mijn ini mini vriendenclub.

Maar zoek inderdaad een leuk baantje of wellicht een cursus o.i.d. daar vindt je al snel wel leeftijdsgenoten en misschien dat je van daaruit wat meer contacten op kan doen. Maar in de doos kleenex verstoppen ze nog steeds geen mensen/vrienden dus daar heb je echt niks aan!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:07

Ik denk niet dat je zo zeer alleen bent, maar je alleen voelt. Doordat je je alleen voelt, zonder je je (onbewust waarschijnlijk) af, waardoor je heel iets anders uit straalt, als dat je eigenlijk zou willen.

Mijn tip aan jou is dan ook, om eens het boek "Je kunt je leven helen" van Louise L'haye te lezen. Mij heeft het doen inzien, dat de dingen die in mijn omgeving gebeuren, veel al veroorzaakt worden door hoe ik er tegen aan keek. Ik dacht "niemand vind mij aardig." Door dat dit zo in mijn hoofd zat, werd dit mijn waarheid. Waardoor ik me (onbewust dus) heel anders gedroeg en heel anders over kwam als dat ik eigenlijk wilde. Dit boek heeft mij geleerd anders te denken, waardoor ik nu de dingen uitstraal die ik ook graag wil. Al moet ik eerlijk toe geven, vaak is het erg moeilijk om niet terug te vallen in het oude en vertrouwde patroon. Momenteel lees ik het boek dus voor de 2e keer :D

Ik zeg niet dat dit al je problemen op zal lossen, of dat het een wondermiddel is, maar het heeft mij iig al een heel eind in de richting gebracht.

Succes!

Edit, je schrijft dat je het raar vindt om ergens tussen te gaan als al groepjes gevormd zijn.
Kijk eens naar welke mensen jou aanspreken, waar jij wel een gesprek mee zou willen voeren op school. Ga in de pauze naar ze toe, of vraag aan 1 van die personen apart, of dat je misschien bij hun mag komen zitten omdat je nog maar zo weinig mensen kent.

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:11

Kan je vrijdag niet met je vriend mee naar zijn vrienden? Misschien zijn zij wel erg gezellig en dan ben jij ook niet alleen thuis..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:17

Jou meevragen zullen ze niet vlug doen, je zal toch zelf actie moeten ondernemen. Dat de persoon die je vraagt nu net die dag een verjaardag heeft moet je je niet door uit het veld laten slaan. Spring er meteen op in en probeer een andere dag iets af te spreken. Als ze dan nog steeds zo terughoudend zijn dan hebben ze schijnbaar geen behoefte en vraag je iemand anders.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:49

Ik weet niet waar je woont maar ik wil best eens wat leuks met je gaan doen! :d

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:53

Heb je een jongerencentrum bij je in de buurt? Ergens waar meer jongeren vrijwilligerswerk doen, bijvoorbeeld bij een poppodium. Dat doe ik ook en zo leer je heel veel mensen kennen!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:42

liannepalle1 schreef:
Kan je vrijdag niet met je vriend mee naar zijn vrienden? Misschien zijn zij wel erg gezellig en dan ben jij ook niet alleen thuis..

Nee, ik laat hem liever zelf gaan :)
Ik wil niet diegene zijn dat hem tegenhoud + ik ben geen lid (is een soort clubhuis en je moet lid zijn :) )

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:42

lieveli schreef:
Heb je een jongerencentrum bij je in de buurt? Ergens waar meer jongeren vrijwilligerswerk doen, bijvoorbeeld bij een poppodium. Dat doe ik ook en zo leer je heel veel mensen kennen!

goh niet dat ik weet eigenlijk, waar kan je zo iets vinden ?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:44

Ga met bokkers meeten :) ?