Bloedverlies na 3 jaar Mirenaspiraal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Rianne

Bloedverlies na 3 jaar Mirenaspiraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:20

Hallo,

Inmiddels heb ik ruim 3 jaar een Mirena spiraal, nooit problemen gehad en nooit ongesteld geweest.. tot vandaag.
Ineens zo uit het niets bloedverlies toen ik naar de wc ging.. en nog steeds. Iemand hier ervaringen mee?

Groetjes

MamaMiesje

Re: Bloedverlies na 3 jaar Mirenaspiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:21

Misschien even een controle echo laten maken, om te kijken of hij nog wel goed zit?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:22

Heb verder trouwens nergens last van.. alleen al een paar weken af en toe stekende pijn in mijn onderrug.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:23

Ik werd na 3 jaar weer gewoon ongesteld iedere maand. En me daarna 2 jaar zorgen gemaakt dat hij niet meer goed zat of dat hij uitgewerkt was maar HA en gyn zeiden dat ik me echt niet druk hoefde te maken en dat dat gewoon voor kan komen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:24

Dan zou ik toch zeker eens een controle vragen bij de gyn :j

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:25

Iris82: Echt? Ik vond dit eigenlijk wel lekker zo.. hihi.
MamaMiesje: Ja, zal de dokter vd week bellen!

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:26

Ik volg even!

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:27

Ik heb het na 2 jaar ook heel even gehad :j En nu al een paar maandjes niet meer *klopt af*
Hier werd ook verteld dat het heel normaal is (stond ook in de bijsluiter, dat dat zou kunnen).
Niets geks normaal gesproken. Maar als je het prettiger vind, gewoon even navragen bij je HA :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:29

Ik zou gewoon bellen, scheelt je weer een HA bezoekje.
Want de kans is enorm dat het heel erg normaal is en dat ze je er niet eens voor willen zien.

Ik BAALDE als een stekker, want ik vond het zalig dat ik van die maandelijkse ellende verlost was.
En ik maakte me ook zo bezorgd de eerste keer. Maar is nergens voor nodig.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:29

Oke, ik heb verder geen buikpijn ofzo.. maar wel raar dat t nu ineens na 3 jaar gebeurt. Had natuurlijk niks in huis..
Spiraal is gezet in t ziekenhuis vanwege keizersnee, moet ik daar dan heen bellen of gewoon mn HA?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:32

Weet je, ik heb hem ook gehad:
Gezet door HA, geen centje pijn
Wel ZES weken gevloeid en dat ding prikte me >;)
Op controle bij gyn: ding zat wel redelijk goed, maar de touwtjes waren te lang. Dus touwtjes ingekort en geen prikken meer.
Maar dan... Voor ik regelmaat had waren we 6 maanden verder en die regelmaat bestond dan uit elke 3 weken ongesteld worden, elke keer 10 dagen lang >;)
Toen ik uiteindelijk 4 maanden achter elkaar ELKE maand een migraine aanval kreeg, was ik het zat en heb hem weer laten verwijderen.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:34

MamaMiesje: Gadsie.. ik heb echt nooit ergens last van gehad!

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:40

Mama_Rianne schreef:
Oke, ik heb verder geen buikpijn ofzo.. maar wel raar dat t nu ineens na 3 jaar gebeurt. Had natuurlijk niks in huis..
Spiraal is gezet in t ziekenhuis vanwege keizersnee, moet ik daar dan heen bellen of gewoon mn HA?

Bij mij hetzelfde, ook in het zkh vanwege KS. Maar je kunt gewoon je HA bellen :j
Die gaat m er straks ook weer bij mij uithalen en evt een nieuwe plaatsen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:41

HA kost je niks -qua no-claim :j ;)

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:43

En idd, bellen is wel een goede tip! Scheelt je weer een ritje en tijd aan de HA bezoeken +:)+

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:43

Als geen gezinsuitbreiding wilt zou ik het zeker nog even laten controleren. Oud collega is zwanger geworden terwijl ze een spiraaltje had .Naar de huisarts geweest toen ze zwanger bleek te zijn bleek en het is waarschijnlijk zo dat ze het spiraaltje of verloren is of het zwerft ergens in haar lijf ... Gister is haar baby geboren en nu kunnen ze binnenkort kijken of het inderdaad nog ergens in haar lijf zit.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:45

Ik ook toevallig, volgens mij geeft dat niet maar als je het niet vertrouwd even bellen! Ook nog nooit wat buikpijn en iets rosé vloeing gehad? Ik wel soms, dus volgens mij kwam het er nu gewoon een keer doorheen, jammer :p

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:47

Hier 11 maanden geleden laten zetten, en hij gaat er binnen kort weer uit.
Elke 3 weken ongesteld en dan gewoon 8 dagen lang, ik loop al een aantal weken met ernstige rug klachten
en de fysio denk dat het daar door komt.

Dus hij gaat er mooi weer uit.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:55

hesterve schreef:
Als geen gezinsuitbreiding wilt zou ik het zeker nog even laten controleren. Oud collega is zwanger geworden terwijl ze een spiraaltje had .Naar de huisarts geweest toen ze zwanger bleek te zijn bleek en het is waarschijnlijk zo dat ze het spiraaltje of verloren is of het zwerft ergens in haar lijf ... Gister is haar baby geboren en nu kunnen ze binnenkort kijken of het inderdaad nog ergens in haar lijf zit.

Omg :oo Dat lijkt me echt verschrikkelijk zeg.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je 'm zonder dat je 't merkt eruit trekt met je tampon ofzo. Het is zo'n klein priegelig ding.

Hier trouwens ook bijzonder slechte ervaringen met de Mirena: plaatsen was erg pijnlijk, maar te doen. Daarna elke keer 3 wkn lang ongesteld en als ik geluk had daarna een weekje niet. De HA zei dat dat normaal was en dat het lichaam even moest wennen. Maar je zou denken dat het na 1 1/2 jaar wel gewend was toch? Ik was het helemaal zat en heb 'm eruit laten halen, daarbij ging ik echt door de grond van de pijn (bijna van m'n stokkie af 8)7 ) en ik ben echt niet kleinzierig (ik heb immers een bevalling, 5 galsteenkolieken en 2 galblaasontstekingen doorstaan). HA zei dat ie waarschijnlijk verkleefd had gezeten. Maar goed, ben blij dat hij eruit is en er komt nooit meer een nieuwe :r

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:58

Fijne verhalen hierboven zeg :oo NOT :(:)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:10

Ik ben anders meer dan tevreden! Zetten was pijnlijk maar ik heb nu nergens last meer van, voel m niet, geen bijwerkingen, niet zoveel hormonen in mijn lijf, perfect. 10 jaar de pil slikken kán niet goed zijn voor je lijf dus ik ben blij met dit alternatief.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:16

LZP --> MW

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 09:45

hesterve schreef:

ECHT? Wow.. daarom heb ik juist een spiraal. Mijn dochter was ook niet gepland(was toen 18) maar wel heel erg welkom!

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:24

Mijn tante is ook, door de mirena heen, zwanger geraakt. Toch heb ik ook een mirena, en ben er heel tevreden over.
Heel af en toe een kleine bloeding, maar verder nergens last van.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:35

Ik heb hem nu 4 jaar en heb ook bloed verlies sinds kort. Is.normaal