migraine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 15:36

Sinds mijn 13e kamp ik met migraine.
Ik loop al een paar jaar bij de chripraktor omdat mijn migraine voornamelijk uit mijn gespannen nek komt. Dit is gelukkig enorm verbeterd en heb ik gelukkig bijna geen last meer van mijn rug en nek. Maar de migraine blijft. Mijn migraine gaat gepaard met nekpijn. Aantal keer ook moeten braken van de pijn, maar dit is niet altijd. Meer mensen hier met migraine?
Wat zijn jullie ervaringen hierin?
En wat doen jullie er tegen?

Bij mij verschilt het per maand.
De ene maand heb ik het maar 1 keer, en de andere maand soms wel 3 keer.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:16

Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 18-11-12 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:16

Ik heb hetzelfde als jij, alleen dan bijna elke dag last van. Het is uniek als ik een dag geen last heb. Heb er al vanaf mijn 6e ongeveer last van (ben nu 24). Heb álles al geprobeerd, maar niets hielp. Heb de hoop opgegeven dat het ooit over zal gaan.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:19

vroeger veel gehad, maar door regelmaat dus genoeg slaap en regelmatig eten goed voor te zijn.

regelmatig een massage is geen overbodige luxe, heb zelf ook altijd last van nek en schouders maar mijn man is de beroerdste niet haha helpt zeker

je lijf mag/ moet meer ontspannen hierdoor zal het zeker minder moeten worden

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 16:55

MamaMiesje schreef:
Er loopt ook een vers topic over hormonale migraine. Zou je daar ook last van kunnen hebben?

[MW] hormonale migraine/hoofdpijn

Nee daar heeft het niet mee temaken al ben ik miss wat gevoeliger voor migrainen tijdens menstruatie dan normaal. Ik slik de pil nu 2 maanden door. Maar blijf migraine houden

MamaMiesje

Re: migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:56

En je hebt het ook als je niet aan de pil bent?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 17:01

MamaMiesje schreef:
En je hebt het ook als je niet aan de pil bent?

Het maakt niet uit of ik wel of niet ongesteld ben

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:02

Nee ik bedoel, weet je wat er gebeurt als je helemaal geen pil slikt of andere hormonale anti-conceptie gebruikt?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 17:05

MamaMiesje schreef:
Nee ik bedoel, weet je wat er gebeurt als je helemaal geen pil slikt of andere hormonale anti-conceptie gebruikt?

Uhh dan wordt ik zwanger xd?
Nee ik ga niet stoppen met de pil, dat risico ga ik niet nemen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:06

Hier nog iemand die al 30 jaar tobt met migraine.
Onvoorspelbaar wanneer het opkomt, hoe lang het duurt, hoe zeer het zal gaan doen en zelfs welke medicijnen wel of niet zullen helpen -O-

Ook bij is het niet hormonaal, de migraine is zonder pil net zo onbetrouwbaar als met pil.

Inmiddels heb ik wel gemerkt dat mijn migraine gelinkt is aan het eten van teveel koolhydraten (suikers, zetmelen e.d), en mogelijk aan bepaalde kunstmatige stoffen in de voeding die vaak tezamen worden gebruikt.
Sinds ik dus koolhydraatarm eet heb ik beduidend minder last. Niet alleen van m'n migraine, maar ook van harde spierknopen (die soms ook migraine kunnen veroorzaken).

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:13

Ik zit er intussen ook al 7 jaar mee, het is een kwestie van uitproberen... Wat werkt voor jou, hoeft niet noodzakelijk ook te werken voor een ander. Wat bij mij helpt is een imigran 50mg als ik het voel opkomen. En wil ik hier niet direct mee aan de gang, dan helpt vicks vaporub smeren op de pijnlijke plaatsen nog wel eens om (tijdelijk) te verzachten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:29

michelle933 schreef:
MamaMiesje schreef:

Uhh dan wordt ik zwanger xd?
Nee ik ga niet stoppen met de pil, dat risico ga ik niet nemen.

Er zijn meer AC middelen...
De pil staat bekend om de grootste veroorzaker van allerlei vrouwelijke ellende, waaronder migraine, depressiviteit, jezelf niet zijn, hoge bloeddruk, trombose. Ik denk dat MM daar op doelt :)
Als je de pil slikt wordt je niet echt ongesteld, je kunt het dus niet testen of het daaraan ligt als je aan de pil bent.

Rook je trouwens ook? Roken versterkt de ellende van de pil.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 21:57

Ja ik rook. Zou t daaraan kunnen liggen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:58

Heb je al wel triptanen voorgeschreven gekregen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:00

Migraine is wel een bekend verschijnsel van de pil icm roken. Zou die combinatie sowieso niet aanraden, er wordt steeds meer onderzoek naar gedaan en de resultaten zijn niet best... Moet je overigens wel goed naar zoeken, want de fabrikanten van de pil zijn niet erg gelukkig met die onderzoeken. Er gaat enorm veel geld in de pil om.
Lijkt me de moeite waard om met het een of ander (of allebei :+) te stoppen en een paar weken/maanden aanzien of de migraine verdwijnt.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:08

vuurneon schreef:
Heb je al wel triptanen voorgeschreven gekregen?

Sorry de wat? Triptanen??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:10

Triptanen; medicatie om je migraine aanval te laten verdwijnen :P
(Voelt wel gek hoor die pillen, maar neemt de pijn en misselijkheid wel weg :) ) gewoon even langs de huisarts met je migraine! :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:16

Of domperidom (tegen de misselijkheid) in combinatie met paracetamol, dat helpt bij mij vaak als de relpax en de metroprolol het samen niet meer aankunnen.
Metroprolol is een beta-blokker (dus vraag je huisarts), maar die heeft wel als prettige bijwerking dat het veel van de constant aanwezige migraine kan wegnemen.

Maar wat vuurneon al zegt, even naar de huisarts. Ik ga om de paar jaar eens langs bij hem om te vragen naar de nieuwste ontwikkelingen.

En kijk naar je eetpatroon. Chocola, oude kaas en sommige rode wijnen kunnen ook migraine triggeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:18

Ts; hoe is je bloeddruk eigenlijk? Want een te hoge bloeddruk kan ook zorgen voor migraine.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 08:44

het is bij mij inderdaad ook afgenomen nadat ik gestopt ben met roken ;)
sowieso zonde van je lijf en je geld ;)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:27

Mijn oma had ook migraine door spanningen, ze heeft een aantal keer accupunctuur laten doen en nooit meer last gehad...het proberen waard :)

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:35

Ik ken iemand die ze ook heeft. Verbonden met eten. Inderdaad koolhydraten en sommige E ingrediënten. :-) Je hebt al veel suggesties gekregen. Misschien moet je ze allemaal tegelijk proberen:
- Stoppen met roken
- Spiraaltje/Condooms ipv pil
- Massages
- Ander dieet
- Medicijnen: Triptanen, Relpax, Domperidom, metroprolol, enz. enz.

Genoeg dingen die je kunt proberen. Maar goed, heel veel sterkte in ieder geval, want migraines zijn echt niet fijn. Voel je je trouwens beter als het over gegeven? Dan zou je misschien eerst een ander dieet kunnen proberen. Koolhydraat-arm is wel een goeie suggestie. Rode wijn is vaak ook een trigger.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:37

Spiraal ipv pil helpt misschien niet. Althans bij mij niet. Van allebei kreeg ik migraine :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:39

allemaal tegelijk proberen zou ik juist niet doen, want dan heb je nog geen idee waar het door komt en zit je met allerlei dingen rekening te houden terwijl dat waarschijnlijk niet nodig is. 1 voor 1 proberen :j

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:51

michelle933 schreef:
Sinds mijn 13e kamp ik met migraine.
Ik loop al een paar jaar bij de chripraktor omdat mijn migraine voornamelijk uit mijn gespannen nek komt. Dit is gelukkig enorm verbeterd en heb ik gelukkig bijna geen last meer van mijn rug en nek. Maar de migraine blijft. Mijn migraine gaat gepaard met nekpijn. Aantal keer ook moeten braken van de pijn, maar dit is niet altijd. Meer mensen hier met migraine?
Wat zijn jullie ervaringen hierin?
En wat doen jullie er tegen?

Bij mij verschilt het per maand.
De ene maand heb ik het maar 1 keer, en de andere maand soms wel 3 keer.

Vergeet niet dat er op je hoofd ook spieren zitten. Als de spanning in deze spieren te hoog is, kun je daar ook heel gemakkelijk migraine van krijgen.

Is je migraine cyclisch trouwens, of bijvoorbeeld als je emotioneel bent, of bepaalde dingen gedaan hebt, of gegeten hebt?
Kun je er een patroon in ontdekken?